/  /  /  / Nowe logo dla Saaba?
Saab

Saab

Zmień
Marka Saab powstała w 1937 w ekspresowym tempie, jako jednostka mająca wyprodukować samoloty mające bronić neutralności Szwecji podczas drugiej wojny światowej. Po wojnie, gdy zagrożenie minęło, włodarze marki postanowili zająć się produkcją samochodów aby w ten sposób wykorzystać moce produkcyjne przedsiębiorstwa. Prace nad osobowym autem rozpoczęły się już w 1944 roku, efektem był model 92.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowe logo dla Saaba?

Handelsblatt|
null
© Saab
null

Duże zainteresowanie w mediach motoryzacyjnych wywołała ostatnio wypowiedź przedstawiciela firmy Scania, która jest przeciwna możliwości wykorzystania przez konsorcjum National Electric Vehicle Sweden charakterystycznego logo z głową gryfa.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Dotychczas Scania oraz Saab posługiwały się bardzo podobnym znakiem firmowym, a do roku 1995 wchodziły w skład jednej grupy. W roku 2000 część Scanii nabył Volkswagen Group, a w roku 2008 Niemcy dokonali przejęcia większościowych udziałów przedsiębiorstwa.

Natomiast Saab w roku 2000 przeszedł w całości w ręce General Motors. Pod koniec grudnia 2011 nowy właściciel Saaba po wcześniejszym wycofaniu się Amerykanów zmuszony został ogłosić jego bankructwo.

National Electric Vehicle Sweden (NEVS) zostało utworzone przez spółkę National Modern Energy Holdings z Hongkongu oraz fundusz Sun Investments z Japonii w celu przejęcia majątku po szwedzkim producencie motoryzacji.

Według wstępnych planów, NEVS zamierza wykorzystać fabrykę w szwedzkim Trollhattan do opracowania i produkcji samochodów elektrycznych. Pierwszy projekt, który ma być gotowy na przełomie roku 2013/2014, powstanie na bazie konstrukcji Saaba 9-3 z wykorzystaniem zaawansowanej technologii japońskiej przeznaczonej dla pojazdów elektrycznych.

Scania jest ponoć zdecydowanie przeciwna temu, aby nowy inwestor mógł nadal posługiwać się logo marki Saab, obawiając się osłabienia w ten sposób swojego własnego wizerunku, na który firma tak długo pracowała.

Zdaniem niektórych analityków, zdecydowana postawa Scanii w sprawie możliwości wykorzystania przez NEVS charakterystycznego logo z gryfem może być bardzo poważną przeszkodą w planach ponownego uruchomienia produkcji samochodów w szwedzkim Trollhattan.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane

Najnowsze wiadomości - Saab

Reklama