/  /  /  / Wzrost grupy Renault w Polsce
Renault

Renault

Zmień
Historia marki Renault początek ma w roku 1898, kiedy to 20 letni Louis Renault wyprodukował w szopie, w miejscowości Billancourt swój pierwszy automobil. W roku następnym Louis, wraz ze swoim starszym bratem Marcelem zarejestrowali firmę Les Freres Renault- Bracia Renault- produkująca czterokołowe pojazdy, wyposażone w jednocylindrowe silniki oraz skrzynię biegów.
Dowiedz się więcej o marce
 

Wzrost grupy Renault w Polsce

Renault Polska|
null
© Dacia
null

W Polsce Grupa Renault odnotowała wzrosty pomimo ogólnej trudnej sytuacji na rynku samochodów. Renault zajmuje drugie miejsce na rynku aut dostawczych, pierwsze miejsce na rynku aut specjalistycznych, a należąca do koncernu Dacia odnotowała największy wzrost sprzedaży.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Przy ogólnym spadku rynku samochodów osobowych i dostawczych (-2,5%) grupa Renault (marka Renault i Dacia razem) zarejestrowała o 1 287 samochodów więcej niż w poprzednim roku, co dało wzrost udziału rynkowego o 0,63%.

Na rynku samochodów osobowych Grupa Renault odnotowała wzrost. Przy ogólnym spadku tego rynku o -1,5% zarejestrowano o 6,4% więcej samochodów marek Renault i Dacia w porównaniu do roku poprzedzającego.

Należy zwrócić uwagę na duży udział Dacii w tym wyniku: 9 572 zarejestrowane samochody, co oznacza wzrost o prawie 97% w porównaniu z rokiem poprzedzającym. Łącznie udział w rynku samochodów osobowych zwiększył się o 0,61%.

Wzrost udziału rynkowego jest dużą zasługą należącej do Renault marki Dacia, która cieszy się rosnącym uznaniem polskich klientów. W ciągu ośmiu lat, od kiedy marka obecna jest w Polsce wprowadzono do sprzedaży już osiem modeli: Logan, Logan MCV, Logan Pick-up, Logan Van, Sandero, Duster, a od roku 2012 Lodgy i Dokker oraz Dokker Van.

Dacia stała się marką o największym wzroście sprzedaży na rynku polskim: w porównaniu z rokiem poprzedzającym sprzedaż wzrosła o ponad 86%.

Rynek samochodów dostawczych w Polsce dla marek Renault i Dacia utrzymał się na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym (58 sztuk mniej), co na rynku, który odnotował duży spadek (-8,7%), pozwoliło na wzrost udziału Grupy Renault o 1,1%.

Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce.

Renault od roku 2009 niezmiennie jest liderem rynku samochodów specjalistycznych w Polsce. Udział w tym sukcesie mają również stacje PRO+ (Centra Obsługi Firm), których jest już 15 w całej Polsce.

W roku 2012 sprzedano 2 424 samochody Renault i Dacia zabudowane przez autoryzowane firmy nadwoziowe, co daje 15-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Na rok bieżący Renault zaplanowało kolejne premiery, w tym kontynuację rodziny nowego Clio, które już w grudniu 2012 roku (miesiąc po wprowadzeniu do sprzedaży) okazało się hitem sprzedaży indywidualnej w segmencie B.

Już można składać zamówienia na nowe Clio Grandtour, a samochody pojawią się w salonach z końcem marca. Miesiąc później w sprzedaży pojawi się Clio R.S. W połowie roku do sprzedaży trafi również nowe Kangoo Express.

Najważniejszą premierą roku dla firmy będzie zupełnie nowy model: Renault Captur, który wejdzie do sprzedaży jeszcze w pierwszej połowie 2013. Wśród nowości pojawi się m.in. nowy Scenic oraz pojazd elektryczny Twizy.

Świat
Innowacyjność oraz rozwój na rynkach pozaeuropejskich to obecnie jedne z najważniejszych punktów strategii Grupy Renault, pozwalające na budowanie przewagi konkurencyjnej. Przyjęta strategia to m.in. starannie opracowana ścieżka wdrażania nowych projektów, utrzymanie, a nawet zwiększanie budżetu na rozwój i badania w trudnych ekonomicznie czasach oraz zaangażowanie w rozwój kategorii samochodów elektrycznych.
       
Alians Renault-Nissan zainwestował ponad 4 mld EUR na badania i rozwój samochodów elektrycznych. Obecnie Renault jako jedyna firma na świecie posiada w ofercie pełną gamę samochodów elektrycznych: Zoe, Fluence, Kangoo oraz miejski pojazd Twizy.

Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych w Europie, w którym posiada 28% udziału.

W 2012 roku Grupa Renault pobiła kolejny rekord poza Europą, sprzedając 1 279 598 samochodów (+9,1%). Po raz pierwszy w historii wolumen na te rynki stanowił ponad połowę łącznej sprzedaży grupy. Niemniej międzynarodowy sukces nie pozwolił na skompensowanie 18-proc. spadku sprzedaży w Europie: łączna sprzedaż grupy na świecie wyniosła 2 550 286 samochodów (-6,3%).

Europa
W sytuacji kryzysu na rynku (-8,6%), w wyniku strategii obrony marży i restrukturyzacji oferty handlowej w Wielkiej Brytanii grupa uzyskała 9,1% udziału rynkowego (-1%), a jej sprzedaż wyniosła 1 270 688 samochodów, co oznacza spadek o 18%.

Marka Renault zajmuje obecnie trzecie miejsce na rynku samochodów osobowych i dostawczych.

Renault po raz 15 z rzędu jest liderem na rynku samochodów dostawczych w Europie, zdobywając 15,5% udziału rynkowego na koniec 2012 roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama