/  /  /  / Współpraca Renault z LG Chem
Renault

Renault

Zmień
Historia marki Renault początek ma w roku 1898, kiedy to 20 letni Louis Renault wyprodukował w szopie, w miejscowości Billancourt swój pierwszy automobil. W roku następnym Louis, wraz ze swoim starszym bratem Marcelem zarejestrowali firmę Les Freres Renault- Bracia Renault- produkująca czterokołowe pojazdy, wyposażone w jednocylindrowe silniki oraz skrzynię biegów.
Dowiedz się więcej o marce
 

Współpraca Renault z LG Chem

Renault LG Chem|

Renault wspiera rozwój francuskiego sektora samochodów elektrycznych w ramach negocjacji z LG Chem, których owocem powinno być podpisanie porozumienia końcowego w drugiej połowie 2013.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Obecnie negocjacje dotyczą:
- Nowego etapu badań nad następną generacją akumulatorów elektrycznych w ramach projektu trójstronnego porozumienia Renault-CEA-LG Chem. Jego celem jest rozwój akumulatorów nowej generacji, które mają być produkowane na skalę przemysłową od początku 2017 r.
- Budowy we Francji europejskiej fabryki akumulatorów, pilotowanej przez LG Chem. Z końcem 2015 r. ma ona zacząć produkować akumulatory elektryczne obecnej generacji, a od 2017 r. akumulatory nowej generacji, będące wynikiem porozumienia Renault-CEA-LG Chem.

Renault potwierdza w ten sposób swoje zaangażowanie na rzecz ograniczenia emisji CO2 oraz chęć zaoferowania swoim klientom gamy samochodów elektrycznych po przystępnej cenie.

W 2010 r. Renault i CEA (Urząd Komisarza ds. Energii Atomowej i Energii Odnawialnych) nawiązały strategiczną współpracę partnerską dotyczącą samochodów o obniżonej emisyjności oraz mobilności dla wszystkich, zawierając szereg porozumień badawczych, w tym umowę o współpracy strategicznej w zakresie nowych technologii stosowanych w akumulatorach.

Elektryczne auta Renault wchodzą na polski rynek

Celem utworzonego na podstawie tego porozumienia wspólnego laboratorium Renault i CEA, specjalizującego się w „akumulatorach zaawansowanych”, jest rozwijanie w średniej perspektywie czasowej nowych technologii do akumulatorów litowo-jonowych. Jego roczny budżet wynosi około 15 mln EUR rocznie od 2010 r.

Badania laboratoryjne wkraczają w wystarczająco zaawansowane stadium, aby planować testy w skali 1:1 z udziałem producenta.

Dobiegają końca negocjacje nad porozumieniem trójstronnym Renault-CEA-LG Chem, które powinny zaowocować jego podpisaniem już we wrześniu. To porozumienie trójstronne, które stanowi uzupełnienie trwającej obecnie, szerszej współpracy Renault i CEA, dotyczyć będzie jedynie akumulatorów następnej generacji. Będą one bardziej efektywne pod względem trwałości i szybkości ładowania.

LG Chem, który jest ważnym i uznanym na świecie podmiotem w zakresie akumulatorów elektrycznych, wniesie technologiczne know-how, które zdobywa w tej dziedzinie od 15 lat.

LG Chem złożył już ponad 6 000 patentów.

Renault popiera utworzenie we Francji europejskiej fabryki akumulatorów
W obecnej sytuacji gospodarczej Renault postanowiło odwołać się do skutecznego partnera, który jest w stanie zainwestować w budowę fabryki akumulatorów odpowiadającej potrzebom rynków europejskich. W ramach toczących się negocjacji Renault popiera utworzenie we Francji fabryki akumulatorów, która będzie pilotowana przez LG Chem. Decyzja co do jej lokalizacji, która zostanie podjęta wspólnie przez Renault i LG Chem, powinna w dłuższej perspektywie umożliwić włączenie procesu produkcji elektrod oraz pozwolić na dalszy rozwój zdolności produkcyjnych.

Elektrody są kluczowym elementem akumulatorów elektrycznych, których produkcja na skalę przemysłową opiera się na zaawansowanych technologiach wymagających ściśle określonych warunków otoczenia (w szczególności z uwagi na wrażliwość na drgania). Stanowią one niemal 50% kosztów akumulatora elektrycznego.

Ponadto miejsce, w którym zostanie wybudowana fabryka, musi mieć doskonałe połączenia z całym rynkiem europejskim, żeby ograniczyć koszty logistyki.

Zdolności produkcyjne i liczba miejsc pracy w fabryce ulegną zwiększeniu w stosunku do pierwotnych planów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama