/  /  /  / Tak wygląda nowe Renault Kangoo
Renault

Renault

Zmień
Historia marki Renault początek ma w roku 1898, kiedy to 20 letni Louis Renault wyprodukował w szopie, w miejscowości Billancourt swój pierwszy automobil. W roku następnym Louis, wraz ze swoim starszym bratem Marcelem zarejestrowali firmę Les Freres Renault- Bracia Renault- produkująca czterokołowe pojazdy, wyposażone w jednocylindrowe silniki oraz skrzynię biegów.
Dowiedz się więcej o marce
 

Tak wygląda nowe Renault Kangoo

Renault|
null
© Renault
nullnullnullnullnull

W ślad za odnową furgonetki w styczniu obecnie przyszła kolej na zmiany modernizacyjne kombivana Renault Kangoo, dostępnego w dwóch długościach nadwozia. Kangoo i Grand Kangoo otrzymują zmieniony przód nadwozia, zgodny z nową stylistyką samochodów marki Renault.

Renault Kangoo, jako flagowy model w segmencie kombivanów, sprzedało się dotychczas w Europie w ilości ponad 900 000 egzemplarzy od momentu premiery rynkowej tego auta. W tym roku Kangoo modernizuje się i wzbogaca o nowe wyposażenie. Przód auta zmienia się, przyjmując kształt zgodny z nową stylistyką marki Renault, z powiększonym i umieszczonym pionowo logo.

Dzięki temu design ma zyskać na wyrazistości i atrakcyjności w porównaniu do poprzedniego i lepiej odzwierciedla nowoczesny charakter auta i cechującą je niezawodność. Różnicę między gamą wersji osobowych i dostawczych podkreślają specyficzne dla każdej z nich zderzaki.

Zderzak kombivana ozdobiony jest osłoną chłodnicy z akcentami w kolorze lśniącej czerni i chromu, a reflektory są podkreślone czarnymi wstawkami kloszy (zależnie od poziomu wyposażenia). Zmieniony został również kształt lusterek wstecznych i tylnych świateł.

Renault Kangoo jest obecnie odstępne w 8 kolorach nadwozia, w tym w trzech nowych: niemetalizowanym biały Mineral oraz metalizowanych szary Kasjopea i jasny srebrny.  

Wewnątrz zmieniona została środkowa konsola, wzbogacając się o dodający prestiżu panel w lśniącym, czarnym kolorze, grupujący elementy sterowania radiem i klimatyzacją (zależnie od wersji i poziomu wyposażenia). Zastosowano nową kierownicę, identyczną jak w Renault Scenic (w nowych wersjach silnikowych).

Jeśli chodzi o tapicerkę, siedzenia Celsius, montowane poprzednio w najwyższych wersjach wyposażenia Fazy 1, są obecnie dostępne w standardzie w wiodących wersjach gamy Helios oraz w wersji Extrem.

Nowe wersja w gamie: Extrem
W gamie polskiej w ofercie następują zmiany w najwyższym poziomie wyposażenia. Dotychczasowa wersja Privilege zostanie zastąpiona wersją Extrem. Wyróżnia się ona terenowym wyglądem. Posiada dwukolorowy przedni zderzak łączący matową czerń z wkładką ciemnoszarą. Lusterka wsteczne i 15" aluminiowe obręcze kół również otrzymują wykończenie w kolorze ciemnoszarym. Tylne boczne szyby są dodatkowo przyciemniane. Wersja ta posiada montowane w standardzie relingi dachowe. Na bokach nadwozia pojawiają się naklejki nadające autu bardziej stylowy wygląd.

Nowe technologie, takie jak ESC z funkcją Extended Grip, wspomaganie ruszania pod górę czy system multimedialny R-Link są dostępne w opcji.

Lider pod względem oszczędności paliwa w wersjach wysokoprężnych
Zgodnie z tradycjami Fazy 1, nowa gama Kangoo wyróżnia się niskim zużyciem paliwa. Nowe Renault Kangoo oferowane jest z bardzo oszczędnymi i wydajnymi silnikami, na czele z Energy dCi 90, zużywającym według danych fabrycznych około 4,3 l/100 km (w cyklu mieszanym NEDC) i emitującym średnio 112 g CO2/km.

W celu ograniczenia zużycia paliwa Kangoo z silnikami najnowszej generacji wyposażono  w standardzie we wskaźnik zmiany biegów oraz w tryb jazdy Eco, pozwalający obniżyć zużycie paliwa nawet o 10%. System ten steruje wielkością momentu obrotowego silnika, wskaźnikiem zmiany biegów (wyświetlanie z wyprzedzeniem) oraz charakterystyką pracy pedału gazu.

Obniżenie zużycia paliwa przekłada się również na obniżenie kosztów użytkowania i TCO, co jest szczególnie cenne z punktu widzenia użytkowników flot pojazdów, samorządów lokalnych i urzędów państwowych.

Okresy międzyprzeglądowe w przypadku nowych silników w gamie zostały wydłużone do 2 lat/40 000 km (poprzednio: 2 lata/30 000 km).

Stale rosnący poziom jakości postrzeganej
Kangoo oraz Grand Kangoo są autami skierowanymi do rodzin i użytkowników prowadzących działalność gospodarczą, oczekujących najwyższego poziomu jakości postrzeganej i niezawodności. Sprawdzony układ jezdny Renault Scenic zapewnia temu kombivanowi optymalny poziom komfortu i niezawodności.

W fazie opracowywania nowego Kangoo konstruktorzy z najwyższą uwagą przyjrzeli się wielu elementom takim jak wykończenie punktów zgrzewania, jakość spasowania drzwi (promienie krzywizn, równomierność), precyzyjniejsze nanoszenie mas szpachlowych oraz przede wszystkim poprawa parametrów akustycznych (wyciszenie, profil aerodynamiczny, silniki).

W tej ostatniej kwestii, która mogła sprawiać pewne kłopoty w pierwszych generacjach kombivanów, w ciągu ostatnich 15 lat następowała systematyczna poprawa. W celu uzyskania znaczącej poprawy parametrów akustycznych w kabinie, konstruktorzy skupili się na skuteczniejszym wyciszeniu Kangoo poprzez zastosowanie większej liczby pianek wygłuszających. Nowy design pozwolił poprawić profil aerodynamiczny pojazdu, a do obniżenia poziomu niepożądanych hałasów przyczyniły się również silniki najnowszej generacji.

Nowe elementy wyposażenia: Renault R-Link i ESC nowej generacji
Oferta elementów wyposażenia i technologii zwiększających komfort podróżowania została rozbudowana i unowocześniona. Obejmuje ona w szczególności system multimedialny R-Link, z umożliwiającym optymalizację przejazdów, wbudowanym systemem nawigacji TomTom Live oraz licznymi funkcjami takimi jak polecenia głosowe, ostrzeżenia o niebezpiecznych strefach czy głosowy odczyt poczty elektronicznej.

Zmieniona gama radioodbiorników obejmuje trzy pozycje katalogowe: radioodbiornik ze złączami USB i Bluetooth, radioodbiornik z odtwarzaczem płyt CD MP3 i złączami USB i Bluetooth oraz radioodbiornik sprzężony z systemem Renault R-Link, umożliwiający obsługę poszczególnych funkcji R-Link podczas jazdy na równi z systemem poleceń głosowych.

W ofercie znalazł się również system ESC nowej generacji, z układem wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist) i systemem Extended Grip, zwiększającym skuteczność napędu
w trudnych warunkach drogowych.

Extended Grip jest systemem poprawiającym właściwości trakcyjne pojazdu, działającym na koła przednie i służącym poprawie przyczepności kół w trudnych warunkach drogowych (grząskie i niestabilne nawierzchnie: błoto, śnieg, piasek).

Jest on aktywowany wciśnięciem przycisku. System optymalizuje działanie ESC w celu ułatwiania ruszania z miejsca w trudnych warunkach.

Wspomaganie ruszania pod górę unieruchamia auto na pochyłości, zapobiegając jego cofnięciu się do momentu ruszenia z miejsca (wciśnięcie pedału gazu przez kierowcę).

W ofercie kombivana zachowane zostały wszystkie innowacje i funkcje, które przyczyniły się do jego sukcesu jako auta rodzinnego, takie jak: innowacyjne relingi dachowe (które można przestawić w poprzek bez użycia narzędzi) czy tylna kanapa, dzielona w układzie 1/3-2/3, przedni fotel pasażera z oparciem, składanym do położenia tworzącego całkowicie płaską podłogę o maksymalnej długości 2,50 m w przypadku Kangoo i 2,85 m w przypadku Grand Kangoo.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama