/  /  / Vel Satis
Renault Vel Satis

Renault Vel Satis

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Wyższa
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Zdjęcie 1088633921.jpg
© Renault
Zdjęcie 1088633921.jpgZdjęcie 1088633922.jpgZdjęcie 1088633923.jpgZdjęcie 1088633924.jpgZdjęcie 1088633925.jpgZdjęcie 1088633927.jpgZdjęcie 1088633928.jpgZdjęcie 1088633929.jpgZdjęcie 1088633931.jpgZdjęcie 1088633933.jpgZdjęcie 1088633935.jpgZdjęcie 1088633937.jpgZdjęcie 1088633939.jpgZdjęcie 1088633941.jpgZdjęcie 1088633943.jpgZdjęcie 1088633944.jpgZdjęcie 1088633945.jpgZdjęcie 1088633947.jpgZdjęcie 1088633948.jpgZdjęcie 1088633949.jpgZdjęcie 1088633951.jpgZdjęcie 1088633952.jpgZdjęcie 1088633954.jpgZdjęcie 1088633955.jpgZdjęcie 1088633957.jpgZdjęcie 1088633958.jpgZdjęcie 1088633959.jpgZdjęcie 1088633961.jpgZdjęcie 1088633962.jpgZdjęcie 1088633963.jpgZdjęcie 1088633965.jpgZdjęcie 1088633966.jpgZdjęcie 1088633968.jpgZdjęcie 1088633970.jpgZdjęcie 1088633972.jpgZdjęcie 1088633974.jpgZdjęcie 1088633977.jpgZdjęcie 1088633978.jpgZdjęcie 1088633980.jpgZdjęcie 1088633981.jpgZdjęcie 1088633983.jpgZdjęcie 1088633984.jpgZdjęcie 1088633986.jpgZdjęcie 1088633988.jpgZdjęcie 1088633989.jpgZdjęcie 1088633991.jpgZdjęcie 1088633993.jpg
Renault Vel Satis to najwyższy i flagowy model francuskiego producenta, choć nigdy nie zdobył pozycji rynkowej, jaką życzyłoby sobie Renault. Dlatego też produkcję tego modelu postanowiono zakończyć w październiku 2009 roku. Przez 8 lat montażu wyprodukowano zaledwie 62 201 egzemplarzy. Sama nazwa jest połączeniem dwóch francuskich słów, "velocite" i "satisfaction". Oznaczają one odpowiednio „prędkość” i „zadowolenie”, co jednoznacznie przekazuje jakie były zamiary konstruktorów. Auto zaliczane jest do klasy wyższej (segment E), w której dominują tradycyjne marki z grupy premium. Jeszcze jako wersja koncepcyjna Vel Satis zadebiutował w 1998 roku, zaś wersja produkcyjna miała swoją premierę podczas salonu samochodowego w Genewie w 2001 roku. Model ten zastąpić miał występujący również jako liftback Renault Safrane. Jedyny przedstawiciel francuskiego koncernu w klasie wyższej zbudowany został na płycie podłogowej znanej z Renault Espace czwartej generacji. Dzięki temu auto mogło osiągnąć długość rzędu 4,86 metra, szerokość 1,86 metra oraz wysokość 1,58 metra. Przednie zawieszenie zostało oparte na kolumnach MacPhersona oraz amortyzatorach gazowych, zaś tylne na wahaczach trójkątnych. Ograniczenie hałasów silnika za pomocą specjalnego mocowania i tzw. „pióra amortyzującego” oraz zastosowanie pierścieni tłumiących na wysokości tylnego nadwozia zaprocentowało otrzymaniem w 2001 roku nagrody „Złoty Decybel”. Ograniczenie hałasu do 71 dBA, czyli wyniku o 3dBA niższego od europejskich przepisów przekłada się na obniżenie o 50% efektów akustycznych uciążliwych dla środowiska. Model ten był produkowany w zakładach Sandouville.

Renault Vel Satis dostępny jest w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy hatchback, co jest rzadko spotykane w tej klasie pojazdów. Auto pojawiając się w 2001 roku swoją awangardową stylistyką rozpoczęło nową linię stylistyczną Renault. Stąd też nie sposób pomylić Vel Satisa z jakimkolwiek innym samochodem, zrywając ze standardowym wyglądem limuzyny. Model otrzymał więc ostre linie, która pojawiają się zarówno z przodu, boku jak i tyłu pojazdu. Pomiędzy przednimi reflektorami o ciekawym kształcie znajduje się, podzielony na dwie części przez logo producenta, chromowany grill. Według designerów auto łączy w sobie pewne cechy Wersalu, wieży Eiffla, budki z bagietkami oraz industrialnej fabryki.

Auto jak przystało na przedstawiciela klasy wyższej jest bardzo bogato wyposażone w zakresie bezpieczeństwa podróżnych. W standardzie znajdują się czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń. Dodatkowo każdy egzemplarz posiada system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagający nagłe hamowanie BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ kontroli trakcji ASR. Ponadto, jako opcja występują poduszki powietrzne boczne montowane w tylnych siedzeniach. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek.

Konkurencję dla Renault Vel Satis stanowi Volvo S80, Citroen C6, Peugeot 607 oraz Honda Legend.
 
Reklama