/  /  / Twingo
Renault Twingo

Renault Twingo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Renault Twingo 2012
© IBRM Samar
Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012Renault Twingo 2012
Renault Twingo to najmniejszy pojazd w całej gamie francuskiego producenta. Ze względu na swoje niewielkie wymiary i typowo miejskie przeznaczenie zaliczany jest do klasy mini, czyli do segmentu A. Po raz pierwszy auto zostało zaprezentowane podczas salonu samochodowego w Paryżu w 1992 roku, zaś do sprzedaży zostało wprowadzone w roku kolejnym. Wersja ta była dostępna na rynku przez 14 lat i w tym czasie poddana została trzem modernizacjom w 1998, 2000 i 2004 roku. Przy projektowaniu tego modelu korzystano z założeń polskiego patentu na model „Beskid”, który był ciekawą konstrukcją ze względu na bardzo niski współczynnik oporu powietrza (Cx=0,29) oraz pierwszą konstrukcją jednobryłową. Obecnie na rynku dostępna jest już trzecia generacja tego auta. Poprzednia, druga generacja od momentu wprowadzenia do sprzedaży w 2007 roku znalazła 650 000 nabywców na 48 rynkach świata.

Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej modelu Clio 2 i wydłużyło się w porównaniu do poprzednika. Obecnie jego długość kształtuje się na poziomie 3687 mm, co jest wynikiem o 87mm  większym. Pozostałe wymiary nie zmieniły się, co oznacza że szerokość pojazdu wynosi 1,65 metra i wzrosła o 2,5 cm, zaś wysokość wynosi 1,47 metra.

Niestety również poprzez zwiększenie gabarytów to niewielkie auto w swojej drugiej generacji przybrało wagę zbliżającą się do 1 tony. W zależności od potrzeb tylna kanapa lub też dwa niezależne fotele (w zależności od wersji wyposażenia) mogą być przesuwane do przodu i do tyłu w zakresie 22 cm. Pozwala to na zwiększenie przestrzeni bagażowej ze 165 do 285 litrów, a w konfiguracji 2-miejscowej może sięgnąć nawet 959 litrów. Produkcja tego modelu odbywa się w słoweńskich zakładach położonych w miejscowości Novo Mesto.

Renault Twingo to samochód przeznaczony dla osób szukających atrakcyjnego samochodu miejskiego ze sportowym zacięciem. Tak też przedstawia się stylistyka zewnętrzna. W aucie zastosowano masywny zderzak z wlotem powietrza przypominającym rozwiązania stosowane w sportach motoryzacyjnych. Dynamiczny charakter podkreślany jest również przez przetłoczenia na masce oraz mocno rozciągnięte „łezkowe” przednie reflektory i opadającą linię dachu. Całość nawiązuje do pozostałych modeli francuskiej marki. Auto dostępne jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 3-drzwiowy hatchback.

Wnętrze Twingo trzeciej generacji bazuje na swoim poprzedniku. Zmiany są na tyle delikatne, że dla laika niezauważalne. Nowością jest możliwość oklejenia niektórych elementów deski rozdzielczej w rożne wzory i kolory, co powoduje że samochód można skonfigurować według własnych upodobań.

Gama jednostek napędowych składa się ze znanej z innych modeli Renaulta benzynowej jednostki o pojemności 1.2 l i mocy 75 koni oraz zmodernizowanej wysokoprężnej o pojemności 1.5 l i mocy 90 KM.

Już w podstawowej wersji Renault Twingo wyposażony został w poduszki czołowe kierowcy i pasażera, a także system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD. W lepiej wyposażonych wersjach pojawia się jeszcze system stabilizacji toru jazdy ESP, układ kontroli trakcji ASR, a także poduszki powietrzne boczne montowane w przednich siedzeniach.

Głównymi konkurentami Renault Twingo są Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107 oraz Ford Ka.
 

Twingo najczęściej porównywany z

Abarth 500
Abarth 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat Panda
Fiat Panda
Ford Ka
Ford Ka
Kia Picanto
Kia Picanto
SEAT Mii
SEAT Mii
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Reklama