/  /  /  /  / Nowy Renault Trafic świętuje wielki jubileusz
Renault Trafic

Renault Trafic

Zmień
SegmentMinibusyŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Podwozie
Emisja CO2---
Żużycie paliwa---
 

Nowy Renault Trafic świętuje wielki jubileusz

Renault| Rafał Żaglewski (IBRM Samar)|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2001 roku produkcja modelu nowy Renault Trafic przekroczyła już poziom 500 tys. egzemplarzy. Samochód francuskiej marki zdobył przez lata wiodącą pozycję na rynku.

Na Salonie Samochodów Dostawczych Frankfurt 2000 firmy Renault i Opel przedstawiły światową premierę nowego kompaktowego furgonu, który został wprowadzony na rynek w kolejnym roku. Pojazd ten został opracowany wspólnie przez obu producentów zgodnie z umową o współpracy podpisaną 18 grudnia 1996 (projekt oznaczony symbolem X83).

Firma Renault zapoczątkowała strategię podboju rynku furgonów, wprowadzając w 1997 roku nowego Mastera. Polityka ta znalazła swą kontynuację w modelu X83, który otrzymał nazwę Trafic.

Nowy Trafic zastąpił w gamie samochodów dostawczych Renault model Trafic, wprowadzony na rynek w 1980 roku (jego produkcja przekroczyła poziom 940 000 sztuk).

Wyróżniający się mocnym i oryginalnym designem, nowy Renault Trafic jest dostępny jako wszechstronny pojazd przystosowany do przewożenia ładunku, a także w wersji osobowej, która oferuje szereg elementów wyposażenia podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa, zapożyczonych ze świata samochodów osobowych.

Gama Renault Trafic furgon została zaprojektowana z udziałem i dla klientów instytucjonalnych:
- dwie długości : L1 ultrazwrotny w mieście, L2 oferujący 2,8 m długości użytecznej;
- dwie wysokości : H1 umożliwiająca wjazd na parkingi o wysokości ograniczonej do 2 m, H2 pozwalająca stanąć w pozycji wyprostowanej w tylnej części pojazdu;
- uproszczona gama: 5, 6, 7 lub 8 m3 pojemności użytecznej, z możliwością przewozu 1000 lub 1200 kg ładunku.
 
Strefa ładunkowa została zoptymalizowana w celu ułatwienia załadunku i wyładunku:
- sześcienny kształt tylnej strefy pojazdu i próg załadunku mogący znajdować się już na wysokości 51 cm (jeden z najniższych dostępnych na rynku);
- tylne amortyzatory z hydrauliczną regulacją wyważenia, uniezależniające wzdłużne nachylenie pojazdu od stopnia jego obciążenia;
- możliwość konfiguracji: dwa rodzaje ścianek działowych, dwoje bocznych drzwi przesuwnych, pełna lub przeszklona część ładunkowa, klapy lub drzwi z tyłu.
 
Co godne podkreślenia, w styczniu 2002 Renault Trafic został uhonorowany prestiżową nagrodą "Van of the Year".

Tymczasem modele Renault Trafic Passenger i Trafic Generation zapewniają swoim użytkownikom komfort i bezpieczeństwo godne wysokiej klasy samochodów osobowych dzięki pewnemu zachowaniu na drodze, sprawnemu hamowaniu i wprowadzeniu systemu wspomagania nagłego hamowania.

Aby zapewnić panowanie nad pojazdem w każdych warunkach, w Trafic Passenger i Trafic Generation wykorzystano know-how konstruktorów Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego. Zastosowano cztery hamulce tarczowe. Duże tarcze przednie 305 mm x 28 mm są wentylowane i wyposażone w 2-tłoczkowe zaciski o średnicy 40 i 45 mm. Tylne tarcze o wymiarach 285 mm x 12 mm, posiadają zaciski z układem automatycznego kasowania luzu.

Jest to skuteczny i wytrzymały układ hamulcowy, uzupełniony dodatkowo o seryjnie oferowany ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV oraz system wspomagania nagłego hamowania. W zależności od kraju i od wersji oba pojazdy mogą być wyposażone również w system kontroli trakcji ESP.

Trafic Passenger łączy precyzję prowadzenia z komfortem zbliżonym do tego, jaki cechuje samochody jednobryłowe. Jest to jeszcze bardziej widoczne w wersji Trafic Passenger Privilege i Trafic Generation dzięki zmienionej regulacji zawieszenia. Przednia oś jest wyposażona w stabilizator poprzeczny mocowany przegubem do kolumny Mc Pherson.

Zastosowana z tyłu oś samokorygująca względem toru jazdy z wahaczami wleczonymi i drążkiem Panharda zapewnia dodatkowo wysoki komfort akustyczny (dzięki skutecznemu tłumieniu drgań odpowiedzialnych za hałasy z układu jezdnego) oraz zachowanie na drodze godne najlepszych vanów na rynku. Zastosowanie amortyzatorów o zmiennej regulacji hydraulicznej w zależności od obciążenia w połączeniu ze zmienną elastycznością zawieszenia dodatkowo podnosi przyjemność jazdy.

Trafic Passenger i Nowy Trafic Generation zapewniają bezpieczeństwo użytkowników dzięki seryjnie oferowanemu wyposażeniu: poduszce powietrznej kierowcy i, w zależności od kraju i od wersji, poduszce powietrznej pasażera, z możliwością wyłączenia za pomocą znajdującego się w kabinie wyłącznika. Są również wyposażone w 3-punktowe pasy z ogranicznikiem napięcia, napinaczami (na bocznych miejscach z tyłu) i zagłówkami na wszystkich miejscach. System ten może zostać uzupełniony o oferowane w opcji poduszki powietrzne boczne na miejscach przednich oraz kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama