/  /  / Trafic
Renault Trafic

Renault Trafic

Zmień
SegmentMinibusyŚrednie dostawcze / VanŚrednie dostawcze / Podwozie
Emisja CO2---
Żużycie paliwa---
 
02.jpg
© Renault
02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg66.jpg67.jpg68.jpg69.jpg70.jpg71.jpg72.jpg73.jpg74.jpg75.jpg76.jpg77.jpg78.jpg79.jpg80.jpg81.jpg82.jpg83.jpg84.jpg85.jpg86.jpg19.jpg92.jpg
Renault Trafic to pojazd zaliczany klasy średnich samochodów dostawczych oraz jako wersja osobowa do klasy minibusów. Auto zadebiutowało w 1980 roku i kilkukrotnie odświeżane dostępne było do 2001 roku, a o jego sukcesie świadczy fakt wyprodukowania w tym czasie ponad 940 tysięcy egzemplarzy. Druga generacja Trafica została zaprezentowana podczas salonu samochodów dostawczych we Frankfurcie w 2000 roku, zaś do sprzedaży weszła w kolejnym roku. Co ciekawe podstawowa wersja była krótsza oraz węższa od swojego poprzednika. Nowe Renault Trafic powstało, zgodnie ze światowymi trendami, w ramach współpracy Renault z General Motors, do którego należał Opel. Efektem tego projektu oprócz Trafica był Opel Vivaro. Jednocześnie partner Renault, firma Nissan, rozpoczęła sprzedaż bliźniaczego modelu pod nazwą Nissan Primaster. Model ten występuje w dwóch różnych wariantach długości, dla których przewidziano dwa rozstawy osi (3,10 oraz 3,50 metra), a także w dwóch wariantach wysokości, 1,96 oraz 2,50 metra. W zależności od kombinacji tych cech auto może posiadać przestrzeń ładunkową od 5 do 8 m3, a waga ładunku może wynosić do 1000 lub 1200 kg. Dostęp do części towarowej ułatwiony jest dzięki zastosowaniu rozsuwanych tylnych drzwi bocznych oraz jednemu z najniższych na rynku progowi załadunku wynoszącemu 51 cm. Komfort jazdy podnoszą tylne amortyzatory z hydrauliczną regulacją wyważenia, uniezależniające wzdłużne nachylenie pojazdu od stopnia jego obciążenia. Renault Trafic, wraz z bliźniaczym modelem Opel Vivaro, został krótko po swoim debiucie uhonorowany tytułem „Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2002”. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach Nissana w Barcelonie w Hiszpanii oraz zakładach General Motors w Luton a Anglii.

Renault Trafic występuje w trzech wersjach nadwozia, którymi są 4-drzwiowy furgon, 4-drzwiowy kombi van oraz 4-drzwiowy minibus. Różnice stylistyczne pomiędzy tymi wersjami są niewielkie i charakteryzują się tylko innymi wielkościami powierzchni szklanych. Również w porównaniu do bliźniaczych modeli spod znaku Opla i Nissana zmiany są nieznaczne i obejmują jedynie przód pojazdu, a przede wszystkim logo producenta i nieco inaczej ukształtowany grill. Charakterystyczne jest lekki wybrzuszenie na dachu nad kabiną pasażerską. Pozostałe powierzchnie są niemal płaskie i łączą się ze sobą pod kątem prostym.

W podstawowym wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego znajduje się tylko poduszka powietrzna kierowcy oraz system zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD oraz system wspomagania nagłego hamowania BAS. Jednak dokupując opcje dodatkowe, Trafica wyposażyć można na poziomie dobrego samochodu klasy średniej. Za dodatkową opłatą dostępne są bowiem poduszki boczne, kurtyny powietrzne oraz system stabilizacji toru jazdy ESP i układ kontroli trakcji ASR. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym EuroNCAP.

Konkurencję dla Renault Trafic stanowi Opel Vivaro, Citroen Jumpy, Peugeot Expert, LDV Maxus, Ford Transit, Mercedes Vito, Nissan Primaster oraz Volkswagen Transporter.
 

Trafic najczęściej porównywany z

Fiat Scudo
Fiat Scudo
Fiat Ducato
Fiat Ducato
Ford Transit Custom
Ford Transit Custom
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Nissan Evalia
Nissan Evalia
Renault Kangoo
Renault Kangoo
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama