/  /  /  /  / Nowa Renault Thalia to elegancja w rozsądnej cenie
Renault Thalia

Renault Thalia

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowa Renault Thalia to elegancja w rozsądnej cenie

Renault|(2008-12-09 11:16)
grill.jpg
© Samar
grill.jpgprofil.jpgprzód.jpgz przodu.jpg

Nowa Thalia została uhonorowana prestiżowym tytułem „Autobest 2009”. Renault podkreśla, że jest to samochód adresowany do klientów przywiązujących dużą wagę do bogatego wyposażenia seryjnego i eleganckiej linii nadwozia w rozsądnej cenie.

Do finału edycji konkursu Autobest 2009 wytypowano następujące modele:
- Chevrolet Aveo
- Dacia Sandero
- Ford Fiesta
- Mitsubishi Lancer
- Renault Symbol/Thalia

Pierwsze miejsce zdobył samochód Renault Symbol/Thalia, któremu przyznano 879 punktów.

Jury Autobest reprezentuje niemal wszystkie ważne, rozwijające się rynki Europy (Bułgaria, Cypr, Grecja, Macedonia, Polska, Czechy, Rumunia, Rosja, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Ukraina oraz Węgry). Organizacja ta jest jedynym niezależnym, międzynarodowym jury, które koncentruje się na produktach stanowiących najlepszy wybór dla największej grupy klientów w tej części Starego Kontynentu. Pod uwagę bierze się takie czynniki jak m.in. cena auta, wszechstronność, wzornictwo i technologia, a także rozwój sieci serwisowej i dostępność części zamiennych.

Jak pokazują aktualne wyniki z rynku polskiego, sprzedaż modelu Thalia po wprowadzeniu na rynek samochodu nowej generacji odzyskuje ubiegłoroczny poziom. W październiku i listopadzie nowa Thalia zyskała w naszym kraju łącznie prawie 260 klientów.

Oto krótki wywiad dotyczący nowej Thalii, jakiego udzielił nam Grzegorz Paszta, Attache Prasowy w Dyrekcji Komunikacji Renault Polska:
W czym nowa Thalia różni się od modelu poprzedniej generacji?
Warto wymienić następujące elementy:
• długość całkowita większa o 7 cm (ten sam rozstaw osi, ale zwis przedni większy o 4 cm i zwis tylny większy o 3 cm);
• olbrzymie zmiany w wyglądzie zewnętrznym - nowa linia zewnętrzna auta:
    - listwa chromowana z przodu,
    - chromowana listwa bagażnika, nowe lampy tylne,
    - nowa linia tyłu nadwozia i okno w bocznym słupku,
    - nowe, wydłużone reflektory przednie,  
    - zmieniony kształt deski rozdzielczej;  
• felgi 15 (w opcji) skutkują skróceniem drogi hamowania;
• dostępna skrzynia automatyczna i silnik 1.6 oraz diesel dCi o mocy 85 KM, chwalony za elastyczność (90% momentu dostępne 1500 / 3250 o/m);
• bardzo dobre wyciszenie wnętrza auta (poziom tłumienia drgań na najlepszym poziomie w segmencie) - poprawa współczynnika oporu powietrza SCx o 2,3%;
• udoskonalony system ogrzewania (zmniejszenie poziomu hałasu i jednoczesne zwiększenie efektywności systemu).

Czy nie zachodzi obawa, że Thalia będzie rywalizować na rynku o tych samych klientów co Dacia Logan?
Nowa Thalia kierowana jest do klientów poszukujących rodzinnego, prestiżowego i niezawodnego sedana marki Renault, przywiązujących dużą wagę do bogatego wyposażenia seryjnego samochodu i eleganckiej linii nadwozia w rozsądnej cenie.
Dacia Logan kierowana jest do nabywców poszukujących przestronnego i niezawodnego auta rodzinnego, możliwie najkorzystniejszego pod względem finansowym dla zaspokojenia swoich potrzeb.
Loganem z silnikiem 1.4 75 KM można jeździć już od 26 500 zł, podczas gdy nowa Thalia ze swoim bogatym wyposażeniem bazowym z silnikiem o podobnej mocy kosztuje od 35 750 zł.
Podobne różnice cenowe występują dla wersji z silnikiem dCi: Logan dCi 35 100 zł i nowa Thalia diesel od 42 950 zł.

Jakie są prognozy sprzedaży dla nowej Thalii i waga wolumenu sprzedaży w Polsce w porównaniu do globalnego rynku?
Udział segmentu M0 małych sedanów w polskim rynku samochodów osobowych w całym 2007 roku wyniósł 4,5%, podczas gdy ten sam wskaźnik na koniec września 2008 (3,5%) wykazuje znaczny spadek jego udziału. Na tym tle sprzedaż Thalii w tym roku (od stycznia do października) to 1 148 samochodów, co stanowi 0,38% udziału w rynku samochodów osobowych. Plany Renault na rok 2009 zakładają zwiększenie udziału nowej Thalii do poziomu 0,47%.
W całej sprzedaży samochodów osobowych Renault na polskim rynku Thalia zajmuje ważne miejsce z nieco ponad 7-proc. udziałem. Jednak w skali rynku globalnego segment ten ma mniejsze znaczenie niż na innych, równie ważnych dla Renault rynkach.
W odróżnieniu od polskiego rynku samochodowego segment M0 na innych, ważnych rynkach, na których nowa Thalia jest oferowana, wykazuje stały wzrost. Aktualnie sprzedaż samochodów w tym segmencie szybciej rozwija się w Rosji (bardzo popularny wśród nabywców segment niedrogich rodzinnych sedanów), czy w Turcji (tradycyjny rynek dla aut tego typu oraz „rodzinny” rynek dla Thalii ze względu na miejsce produkcji). Segment małych sedanów szybko rozwija się również w Algierii i w Rumunii.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama