/  /  / Thalia
Renault Thalia

Renault Thalia

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
bagażnik z tyłu.jpg
© Samar
bagażnik z tyłu.jpgdeska.jpgdwa modele.jpgdwa tyły.jpggrill.jpgklima.jpgna skarpie.jpgprofil.jpgprzód.jpgtemperatura.jpgtył nad morzem.jpgtył.jpgz boku.jpgz morzem.jpgz przodu.jpgbagażnik.jpgdeska bok.jpgdeska kierowcy.jpgdeska pasażera.jpgdeska rozdzielcza.jpgdrzwi p.jpgdrzwi t.jpgelektryczne szyby.jpgfotel kierowcy.jpgkanapa.jpgklamka p.jpgklamka t.jpgklimatyzacja.jpgkomputer pokładowy.jpgkoło.jpglampa tył.jpglewy bok.jpglewy przód.jpglewy tył.jpglusterko bok.jpglusterko wsteczne.jpgosłona pasażera.jpgpas przód.jpgprawy bok.jpgprawy przód.jpgprawy tył.jpgprzeciwmgielne.jpgprzód.jpgradio.jpgreflektor.jpgregulacja kierownicy.jpgschowek.jpgsilnik.jpgskrzynia biegów.jpgtył.jpgwlew paliwa.jpgwlot powietrza.jpgzagłówek.jpgzderzak przód.jpgzderzak tył.jpgzegary.jpg
Renault Thalia to kolejny przedstawiciel francuskiego producenta w klasie małych aut miejskich, czyli w segmencie B. Model ten zadebiutował w roku 1999 i tak naprawdę był wersją nadwozia sedan Renault Clio, gdyż bazował technicznie na tym modelu, a różnił się w zasadzie tylko przestrzenią bagażową. Stąd w wielu krajach nazywany był Renault Clio Sedan lub też Symbol. Obecnie na rynku dostępna jest już druga generacja tego auta, która zadebiutowała w 2008 roku podczas salonu samochodowego w Moskwie. Nie stała się ona jednak tym razem inną wersją nadwoziową nowej generacji Clio, lecz całkowicie oddzielnym modelem. Rozwiązania techniczne zaczerpnięto konstrukcyjnie z Dacii Sandero oraz poprzedniej generacji Clio, dostępnej pod nazwą Storia, z której wykorzystano chociażby zawieszenie. Z przodu zastosowano więc kolumny MacPhersona, zaś z tyłu belkę skrętną. Zapewnić ma to połączenie takich walorów jak wygoda, cicha praca oraz dobre trzymanie się drogi, z których słynie Clio. Nowa Thalia jest również nieco większa od swojego poprzednika. Zastosowano co prawda taki sam rozstaw osi, jednak zwis przedni zwiększył się o 4 cm, zaś tylny o 3 cm. Sprawiło to, że cała długość auta wzrosła łącznie o 9 cm. Pozostałe wymiary, takie jak szerokość oraz wysokość, pozostały praktycznie niezmienione, a różnice w porównaniu z poprzednikiem zamykają się w granicach 1-2 mm. Model ten otrzymał nagrodę „Autobest 2009” za elegancję  i prestiżowy wygląd, pojemny bagażnik, wygodę oraz doskonałe właściwości jezdne, jak również niskie koszty użytkowania, na które składa się wyjątkowo małe zużycie paliwa. Auto produkowane jest w tureckich zakładach położonych w Bursie, a na rynki Ameryki Południowej w meksykańskim Aguascalientes.

To co różni Renault Thalia od poprzednika, to oprócz bardziej nowoczesnych linii, zdecydowanie bardziej dopracowane proporcje. Obecnie ten 4-drzwiowy sedan nie wygląda jakby miał doczepiony tył, co było głównym problem stylistycznym pierwszej generacji. Zauważalny jest również brak większych podobieństw do pozostałych modeli z gamy francuskiego producenta. Model bardziej przypomina wręcz pojazdy należącej do Renault marki Dacia. Jednak w odróżnieniu od tych niskobudżetowych samochodów, Thalia otrzymała wyróżniki podkreślające jej elegancję. Dbają o to chromowe wykończenia osłony chłodnicy i tylnej klapy bagażnika, a także duże mocno rozciągnięte przednie reflektory.

Ograniczanie kosztów odbiło się niestety również na jakości wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego. W podstawowej wersji znajduje się bowiem zaledwie system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania oraz dwie czołowe poduszki, przeznaczone dla kierowcy i pasażera. W droższych wersjach można zamówić za dopłatą jedynie boczne poduszki montowane w przednich fotelach. Model ten nie został dotychczas poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Renault Thalia są Dacia Logan, Lada 1118 Kalina, Chevrolet Aveo, Hyundai Accent oraz Kia Rio.
 

Thalia najczęściej porównywana z

Citroen C3
Citroen C3
Citroen C-Elysee
Citroen C-Elysee
Dacia Logan
Dacia Logan
Fiat Punto
Fiat Punto
Kia Rio
Kia Rio
Peugeot 301
Peugeot 301
Skoda Rapid
Skoda Rapid
Reklama