/  /  /  /  / Nowa epoka fabryki w Togliatti
Renault Scenic

Renault Scenic

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowa epoka fabryki w Togliatti

Renault|
null
© Renault
nullnullnullnull

Partnerstwo strategiczne między Renault-Nissan a firmą AvtoVAZ weszło w nowy etap wraz z inauguracją linii produkcyjnej w fabryce w Togliatti. Obok aut Łada Largus produkowane będą tu nowe modele Nissana i Renault.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Władimir Putin zainaugurował nową przemysłową linię produkcyjną podkreślającą kolejny etap partnerstwa strategicznego między grupą Renault-Nissan a firmą AvtoVAZ.

Igor Komarov, prezes AvtoVAZ, Carlos Tavares, dyrektor generalny ds. operacji Renault i Toshiyuki Shiga, dyrektor ds. operacyjnych Nissana, towarzyszyli Władimirowi Putinowi podczas ceremonii inauguracyjnej w Togliatti − największej fabryce świata.

Pierwszym samochodem wyprodukowanym na tej linii jest furgonetka Łada Largus.

W sumie w ten kompleks przemysłowy o powierzchni 250 000 m2, korzystający z know-how Aliansu Renault-Nissan w kwestiach inżynieryjnych oraz obniżania kosztów, zainwestowano 400 milionów EUR.

W kompleksie tym znajduje się nowa linia produkcyjna, która została właśnie oddana do użytku. Posiadająca maksymalne możliwości produkcyjne 350 000 samochodów rocznie, linia ta będzie produkowała dla trzech marek: Renault, Nissan i AvtoVAZ.

Produkcja startuje z dwoma nowymi modelami Łady, jeszcze w tym roku produkowany będzie jeden model Nissana, a w 2013 r. dołączą do nich dwa modele Renault. W sumie pięć różnych modeli trzech marek będzie schodziło z taśm, tak by zredukować koszty, zachowując równocześnie cechy charakterystyczne właściwe każdej marce.



"Nasza współpraca nieustannie się wzmacnia i pozwala na istotny wzrost oszczędności w obrębie aliansu - oświadczył Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Aliansu Renault-Nissan. "Wszyscy uczestnicy są wygranymi, a korzyści są coraz bardziej odczuwalne, w miarę jak Rosja staje się siłą napędową wzrostu gospodarczego w Europie".

Podstawy partnerstwa zostały zbudowane w 2008 roku z chwilą objęcia przez Renault 25% udziałów w kapitale AvtoVAZ, co spowodowało przeniesienie technologii i know-how do firmy AvtoVAZ.

"Nasz projekt wspólnej linii produkcyjnej w Togliatti rozpoczął się dwa lata temu, w czasach kryzysu gospodarczego. Jesteśmy więc bardzo dumni z tego, że udało się go wdrożyć – oświadczył Igor Komarov, prezes AvtoVAZ. "Nasza współpraca umacnia się z każdym dniem".

Nowa linia produkcyjna w Togliatti jest elementem realizacji celu trzech partnerów: osiągnięcia całkowitej mocy produkcyjnej Renault-Nissan i AvtoVAZ w wysokości co najmniej 1,6 miliona pojazdów do roku 2016.

Równocześnie z rozpoczęciem produkcji przemysłowej w Togliatti, spółki są w końcowej fazie negocjacji w sprawie objęcia dodatkowych udziałów w AvtoVAZ przez Alians Renault-Nissan.

W ubiegłym roku alians sprzedał w Rosji 878 990 samochodów, w tym 578 387 aut Łada. Z udziałem w rynku bliskim 33%, Rosja jest trzecim rynkiem aliansu po Chinach i Stanach Zjednoczonych. Gospodarka rosyjska odnotowuje stały wzrost, najszybszy w Europie, i powinna pozostać na pierwszym planie przez kilkadziesiąt lat dzięki rozwojowi konsumpcji bogacących się klas średnich w tym regionie.

Roczne przychody ponad 10 mln rosyjskich gospodarstw domowych to ponad 50 000 dolarów amerykańskich. Według firmy doradczej Ernst & Young, Rosja prześcignie Niemcy w 2015 r. i stanie się wówczas najważniejszym europejskim rynkiem samochodowym z liczbą około 3,4 mln sprzedanych nowych samochodów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Renault Scenic