/  /  / Scenic
Renault Scenic

Renault Scenic

Zmień
SegmentVany / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Renault Scenic
© Renault
Renault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault ScenicRenault Grand ScenicRenault Grand Scenic
Renault Scenic początkowo był tylko kolejną odmianą nadwoziową modelu Megane, jednak z czasem stał się oddzielnym modelem. Pierwsze egzemplarze zostały wprowadzone na rynek w 1996 roku i szybko zdobyły uznanie, co potwierdza chociażby nagroda „Samochód Roku 1997”. Obecnie na rynku dostępna jest już trzecia generacja tego auta, która zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Genewie w 2009 roku, a w sprzedaży pojawiła się kilka miesięcy później. Model ten zaliczany jest do klasy niższej średniej (segment C) w grupie vanów. Po raz kolejny Scenic został oparty o płytę podłogową Renault Megane, tym razem trzeciej generacji. Z tego samochodu zaczerpnął również wiele rozwiązań technologicznych, jak chociażby nowe zawieszenie. Zgodnie z tendencjami rynkowymi nowy Scenic jest większy od swojego poprzednika. Auto urosło o 8 cm jeżeli chodzi o długość i osiągnęło wymiar 4,34 metra. Szerokość wzrosła o 4 cm do 1,84 metra, zaś wysokość o 1,5 cm do 1,64 metra. O 17 mm większy rozstaw osi spowodował, że nieznacznie wzrosła także ilość miejsca w kabinie. Istnieje również przedłużona wersja o nazwie Grand Scenic, która przeznaczona jest dla 5 bądź też 7 osób. Jest ona dłuższa od normalnej wersji o 22 cm i ma 4,56 metra długości. Nowy Scenie, mimo krótkiego stażu na rynku zdobył już nagrodę „Złotej Kierownicy 2009” w kategorii vanów. Nagroda ta przyznana została przez dziennik „Bild am Sonntag” oraz czytelników „AutoBild” i 25 innych branżowych czasopism z Europy. Produkcja Renault Scenic odbywa się w zakładach w Palencii w Hiszpanii, zaś wersji Grand Scenic w Douai we Francji.

Nowy Renault Scenic dostępny jest w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowe MPV, jednak występuje w dwóch opcjach długości. Różnią się one od siebie nieznacznie wyglądem, co można zaobserwować przede wszystkim w kształcie tylnych świateł. Jednak obie wersje nawiązują do innych modeli francuskiego producenta, przez co są łatwo rozpoznawalne. Największe podobieństwa występują oczywiście do Renault Megane, z którego zaczerpnięto chociażby wygląd przednich reflektorów. Stąd też przód posiada sportowy charakter podkreślony dodatkowo przez podzielony na trzy części wlot powietrza oraz linię dachu. O masywności świadczą z kolei masywne błotniki i spore nadkola.

Nowy Grand Scenic jest dwunastym modelem w gamie Renault, który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Bezpieczeństwo dorosłych ocenione zostało na 91%, dzieci na 76%, zaś pieszego na 42%. Wynik ten pomogło osiągnąć bardzo dobre wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, w którego skład wchodzą poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne. Ponadto każdy model posiada system antypoślizgowy ABS i system wspomagania nagłego hamowania BAS. Za dodatkową opłatą otrzymać można jeszcze system kontroli toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności i układem kontroli trakcji ASR.

Do głównych konkurentów zalicza się Citroena Xsara Picasso i C4 Picasso, Forda C-Max, Skodę Roomster, Volkswagena Touran GP, Opla Zafirę, Toyotę Verso oraz Mazdę 5.
 

Scenic najczęściej porównywany z

Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Ford C-Max
Ford C-Max
Kia Carens
Kia Carens
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
Peugeot 5008
Peugeot 5008
SEAT Alhambra
SEAT Alhambra
Reklama