/  /  /  /  / Nowe Renault Megane CC
Renault Megane

Renault Megane

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena107 250 zł - 107 250 zł (aktualizacja: 2016-01-07)
Emisja CO2174 g/km
Żużycie paliwa7,5 L/100km
 

Nowe Renault Megane CC

Renault|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnull

Nowe Renault Megane CC jest piątym modelem w gamie. Jego niezwykle atrakcyjna stylistyka łączy w sobie elegancję coupe z doznaniami, jakie oferuje kabriolet. Premiera auta na rynku polskim przewidywana jest w czerwcu.

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest piątym modelem w gamie Megane. Jego niezwykle atrakcyjna stylistyka łączy w sobie elegancję coupe z doznaniami, jakie oferuje kabriolet. Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zostanie wprowadzone do sprzedaży wiosną. Premiera na polskim rynku przewidywana jest w czerwcu tego roku.

Wykorzystując atuty, które złożyły się na sukces jego poprzednika (duży, składany, szklany dach i szeroką gamę użytecznych elementów wyposażenia), nowe Megane CC oferuje klientom znacznie więcej:
• jeszcze silniejsze wrażenie otwartości i przestrzeni dzięki bardziej wysuniętej ku przodowi przedniej szybie oraz umieszczonej za tylnymi zagłówkami szybie przeciwwiatrowej,
• wyjątkowo pewne zachowanie na drodze dzięki sztywniejszemu zawieszeniu i nowemu, elektrycznie wspomaganemu układowi kierowniczemu,
• szeroki wybór jednostek napędowych (w zależności od kraju), w tym silnik najnowszej generacji z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC (Efficient Dual Clutch),
• wysoką jakość wykończenia widoczną np. w zewnętrznych elementach nadwozia w kolorze błyszczącej czerni i matowego chromu.

Nowe Megane CC jest produkowane w zakładzie Renault w Douai (Francja), równolegle z modelami Scenic i Grand Scenic. Pozwoliło to na wykorzystanie całej wiedzy technicznej zgromadzonej od momentu uruchomienia programu Megane oraz doświadczenia w zakresie montażu poprzedniej generacji Megane CC.

Nowe Megane CC stanowi zaproszenie do całkiem odmiennego sposobu korzystania z samochodu, z elegancją ilustrując nowe hasło marki Renault: Drive the Change.

Dystyngowany pod każdym względem
Nowe Renault Megane CC stanowi ukoronowanie odnowionej gamy Megane. Model ten o eleganckim wyglądzie wyróżnia się wielkim przeszklonym dachem, który, że nawet po rozłożeniu sprawia samochód przypomina kabriolet. Szklany dach w połączeniu z ozdobną listwą w kolorze matowego chromu, poprowadzoną dookoła przedniej szyby i wokół boków nadwozia, to znamiona luksusu, przywołujące na myśl świat legendarnych kabrioletów. Dzięki zastosowaniu charakterystycznych światłowodów i świateł stop − tylne światła w kolorze ciemnej czerwieni stanowią znak rozpoznawczy nowego Renault Megane CC. Design wnętrza jest elegancki i wyrafinowany dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, a także dzięki odpowiednio dobranej kolorystyce skórzanej tapicerki siedzeń (ciemnografitowej, jasnobeżowej lub dwukolorowej grafitowo-czerwonej). Siedzenia zapewniają pewne trzymanie boczne, a charakterystyczne dla Coupe-Cabrioletu panele drzwi dodają całości wnętrza elegancji.

Elegancki i praktyczny
Sztywny, szklany, składany dach jest montowany seryjnie. Powierzchnia przeszklona wynosi 0,47 m² (najlepszy wynik w segmencie). Zapewnia on znakomite doświetlenie kabiny, pozwalając pasażerom cieszyć się przestrzenią. Rozwiązanie to zapewnia równocześnie doskonały komfort akustyczny i termiczny, a także stanowi znakomite zabezpieczenie. Dwuczęściowy dach jest składany przez całkowicie automatyczny elektrohydrauliczny mechanizm. Kierowca może złożyć dach naciśnięciem jednego przycisku (dach składa się w  21 sekund). Dostęp do wnętrza jest ułatwiony dzięki przesunięciu o 10 cm słupka przedniej szyby w stosunku do modelu Megane II CC.

Aby wszyscy pasażerowie mogli w pełni cieszyć się jazdą kabrioletem, nie odczuwając żadnych niedogodności, nowe Megane CC jest seryjnie wyposażone w stałą osłonę - szybę przeciwwiatrową zamontowaną za zagłówkami na tylnej kanapie (co stanowi unikalne rozwiązanie w tym segmencie). Pozwala to na wygodne podróżowanie czterem osobom z prędkością do 90 km/h. Specjalna siatka montowana za przednimi fotelami chroni przed turbulencjami kierowcę i pasażera, niezależnie od prędkości.

Nowe Megane CC zapewnia kierowcy i trzem pasażerom komfort podróżowania godny samochodu o klasycznej wersji nadwozia.

Miejsce kierowcy charakteryzuje się starannie dopracowaną ergonomią rozwiązań znanych z modeli Megane i Megane Coupe:
- elementy sterowania są zebrane wokoło kierownicy i na centralnej konsoli,
- fotel kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach (wysokość - w zakresie 70 mm i wzdłużnie - w zakresie 240 mm),
- pamięć ustawień przednich foteli po złożeniu,
- regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach (głębokość - w zakresie 45 mm i wysokość - w zakresie 5°).

Nowe Megane CC to nie tylko stylowe auto, ale praktyczny samochód o następujących rozwiązaniach w zakresie przestrzeni bagażowej:
- automatyczny zamek zapewniający łatwe i bezpieczne blokowanie dostępu do bagażnika,
- dobre proporcje pojemności przestrzeni bagażowej: 417 dm³ w konfiguracji coupe i 211 dm³ w konfiguracji kabrioletu,
- ułatwiony dostęp - najlepszy wynik w segmencie: wysokość progu załadunku (590 mm od podłoża) i otworu bagażnika (258 mm) w pozycji konfiguracji kabrioletu, co pozwala na załadowanie trzech sztuk walizek kabinowych.

Niezwykłe bogactwo użytecznych i prostych w użyciu nowoczesnych rozwiązań technologicznych
Nowe Megane CC podobnie jak cała gama Megane, dysponuje niezwykle bogatą ofertą nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w większości przejętych z modeli należących do wyższego segmentu:
• karta Renault Hands Free z funkcją blokady drzwi przy oddalaniu się od auta,
• automatyczny hamulec postojowy,
• automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z 3 trybami pracy Soft – Auto – Fast,
• dwufunkcyjne, kierunkowe reflektory ksenonowe,
• analogowo-cyfrowy zespół zegarów,
• nowy, wielobarwny wskaźnik regulatora-ogranicznika prędkości,
• system audio 3D Sound by Arkamys z modułem złączy multimedialnych Plug&Music (USB, mini-Jack),
• wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom wyjątkowo prosty w obsłudze, dostępny w atrakcyjnej cenie,
• menu ustawień osobistych, umożliwiające aktywację/dezaktywację oraz regulację niektórych funkcji pojazdu (światła dzienne, głośność sygnału układu wspomagania parkowania).

Auto, które przyjemnie się prowadzi
Nowe Renault Megane CC prowadzi się równie precyzyjnie co Megane hatchback i Megane Coupe. Model ten charakteryzuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi:
- przednie zawieszenie typu McPherson jest połączone z widlastą ramą podsilnikową, ograniczającą boczne przemieszczenia ramy silnika względem podwozia. Sztywność układu w kierunku poprzecznym jest trzykrotnie większa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji.
- zastosowana w tylnym zawieszeniu oś sprężysta o przekroju zamkniętym jest bardziej odporna na działanie sił skrętnych, a równocześnie zmniejsza masę pojazdu.
- nowe, zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia większą dynamikę i reaktywność pojazdu przy równoczesnym podniesieniu poziomu komfortu prowadzenia dzięki lepszemu wyczuciu drogi.

W porównaniu do Megane II CC, odporność nadwozia na działanie sił skrętnych została zwiększona o 80% aby ją dostosować do sztywności przedniego i tylnego zawieszenia oraz zwiększyć precyzję zachowania się auta na drodze, zarówno w konfiguracji kabrioletu, jak i coupe.

W zakresie silników, oferta nowego Renault Megane CC obejmuje siedem jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych (w zależności od kraju).

Oferta silników benzynowych obejmuje (w zależności od kraju):
- 1.6 16V 110 współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- 1.4 16V TCe 130 - Turbo Control Efficiency, również montowany z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- 2.0 16V 140 oferowany z nową, bezstopniową skrzynią biegów CVT, zwiększającą poziom komfortu prowadzenia dzięki wyeliminowaniu szarpnięć występujących przy zmianie biegów podczas przyspieszania.

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki napędowe Euro 5 (w zależności od kraju):
- 1.5 dCi 110 FAP oferowany z nową, automatyczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC - Efficient Dual Clutch (patrz: informacja w ramce) lub z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- 1.9 dCi 130 FAP współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- 2.0 dCi 160 FAP również dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną.

Automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem EDC - Efficient Dual Clutch
Automatyczna, 6-biegowa skrzynia EDC (Efficient Dual Clutch) z podwójnym sprzęgłem stanowi najlepszy dowód dążenia Renault do połączenia komfortu, przyjemności prowadzenia i poszanowania środowiska. Skrzynia ta, oparta na technologii podwójnego sprzęgła Dual Clutch Transmission, stanowi prawdziwy przełom w stosunku do klasycznych automatycznych skrzyń biegów dzięki:
- emisji CO2 i zużyciu paliwa na poziomie porównywalnym z samochodami wyposażonymi w mechaniczne skrzynie biegów,
- szybkiej i płynnej, automatycznej zmianie przełożeń,
- natychmiastowym reakcjom pojazdu na polecenia kierowcy.

Przyjemność w pełni bezpiecznej jazdy coupe-cabrio
W Nowym Megane CC wykorzystane zostało bogate doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Podobnie jak cała gama Megane, nowe CC stanowi wzór pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Oferta obejmuje liczne elementy wyposażenia pomagające kierowcy w reagowaniu z wyprzedzeniem na zagrożenia pojawiające się na drodze:
• kontrolki świetlne zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich siedzeniach,
• system kontroli ciśnienia w oponach,
• dwufunkcyjne reflektory ksenonowe z doświetlaniem zakrętów za pomocą świateł mijania,
• automatyczne włączanie świateł mijania,
• automatyczne włączanie wycieraczek,
• regulator-ogranicznik prędkości.

Nowe Megane CC jest wyposażone we wszystkie systemy wspomagania prowadzenia:
• ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD,
• układ wspomagania nagłego hamowania AFU,
• elektroniczny korektor toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności.

W zakresie bezpieczeństwa biernego nowe Megane CC dysponuje:
• nadwoziem ze strefami kontrolowanego zgniotu, które dzięki swojej konstrukcji i wzmocnieniom usytuowanym w słupkach przedniej szyby, bokach nadwozia, progach oraz podłodze chroni wnętrze kabiny w przypadku wywrotki,
• pirotechnicznymi pałąkami przeciwkapotażowymi, wysuwającymi się automatycznie z chwilą wykrycia przez specjalne czujniki ryzyka wywrócenia się pojazdu,
• pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia,
• czołowymi poduszkami powietrznymi dostosowującymi się do siły zderzenia,
• bocznymi, dwukomorowymi poduszkami powietrznymi chroniącymi głowę, klatkę piersiową i miednicę,
• zamontowanymi w siedziskach przednich foteli poduszkami zapobiegającymi zjawisku nurkowania,
• czujnikami zderzenia bocznego,
• zagłówkami chroniącymi okolice szyi przed skutkami zderzenia tylnego,
• systemem mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych siedzeniach.

Nowe Megane CC zostanie zaprezentowane podczas tegorocznej edycji Salonu Samochodowego w Genewie (4-14 marca).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama