/  /  /  /  / Nowy diesel od Renault
Renault Megane

Renault Megane Generation

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy diesel od Renault

Renault|

Jako pierwszy z nowej gamy Energy, silnik Renault Energy dCi 130 będzie stopniowo zastępował aktualny silnik 1.9 dCi 130 (typ F9Q), w pierwszej kolejności w modelach Scenic i Grand Scenic, a następnie w całej gamie Megane.

Silnik Renault Energy dCi 130 jest najwydajniejszym silnikiem wysokoprężnym w swojej kategorii. Z pojemności 1,6 litra silnik ten osiąga maksymalną moc 96 kW (130 KM) i wysoki moment obrotowy (320 Nm przy 1 750 obr./min, którego 80% jest dostępnych już od 1 500 obr./min). Silnik odznacza się elastycznością i przyspieszeniami na kolejnych biegach godnymi jednostki o większej pojemności, zapewniając kierowcy dużą przyjemność prowadzenia w każdej sytuacji.

Jednocześnie charakteryzuje się o 20% niższym zużyciem paliwa (o 1 litr w europejskim cyklu mieszanym) oraz mniejszą o 30 g/km emisją CO2 w porównaniu do silnika 1.9 dCi 130, który zastępuje. Dzięki silnikowi Renault Energy dCi 130, modele Scenic i Grand Scenic stają się najbardziej oszczędnymi, dostępnymi na rynku kompaktowymi vanami, ze zużyciem paliwa na poziomie 4,4 l/100 km i emisją CO2 wynoszącą 115 gramów na kilometr, co pozwala zwiększyć jego zasięg o 300 kilometrów. Modele te spełniają zaostrzone kryteria uprawniające do znaku Renault eco2.

Zgodnie ze swoją tradycją wprowadzania innowacji, Renault postawiło sobie za cel zaoferowanie swoim klientom wiodącego silnika w gamie, który wyróżniałby się szczególnie niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2, jednak bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia. Należało zatem zaprojektować silnik o możliwie jak najniższym poziomie zużycia paliwa i emisji CO2 przy zachowaniu wysokich osiągów. Powyższe wyzwanie zostało podjęte przez zespół konstruktorów silników Renault w 2006 roku, który zaangażował się w projektowanie całkowicie nowej jednostki. Chodziło o zaprojektowanie silnika, który będzie łączył w sobie wszystkie innowacyjne rozwiązania, a jednocześnie będzie cechował się wysoką sprawnością i przejrzystą konstrukcją i który trwale zajmie czołową pozycję na rynku pod względem poziomu zużycia paliwa i emisji CO2. Dzięki tej decyzji konstruktorzy silników z Renault mogli uwzględnić najnowocześniejsze technologie już na samym starcie tego projektu. Zastosowane technologie zapewniają zachowanie wysokiej niezawodności silnika przy równoczesnym znaczącym obniżeniu poziomu zużycia paliwa i emisji CO2. Po raz pierwszy na tym poziomie gamy w jednym silniku zastosowano aż 6 technologii obniżania emisji CO2. Stał się on przedmiotem aż 30 patentów Renault.

Ta zaprojektowana od zera jednostka stanowi kolejny etap w strategii Renault w zakresie downsizingu silników spalinowych. Silnik Renault Energy dCi 130 składa się z 264 części, z czego 75% jest całkowicie nowych. Pozostałe części pochodzą w większości z silnika 2.0 dCi (typ M9R), który jest obecnie wzorcową jednostką napędową pod względem jakości i niezawodności.

Jak powiedział Eric Blanchard, szef projektu silnika Energy dCi 130: „Rozpoczynając prace nad stworzeniem nowego silnika mieliśmy możliwość wykorzystania wszystkich najnowocześniejszych, aktualnie dostępnych technologii przy zachowaniu pełnej swobody w jego projektowaniu i designie”.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Renault Megane