/  /  /  /  / PREZENTACJA | Renault Megane CC 1.4 TCe (130 KM) Floride
Renault Megane CC

Renault Megane CC

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | Renault Megane CC 1.4 TCe (130 KM) Floride

IBRM Samar|
Renault Megane CC 2013
© IBRM Samar
Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013Renault Megane CC 2013

Megane CC należy do coraz mniej licznej grupy kompaktowych kabrioletów ze sztywnym dachem. Fani jazdy „z wiatrem we włosach” powinni być zadowoleni ze zmian wprowadzonych w zeszłym roku. Auto, szczególnie w limitowanej serii Floride, którą prezentujemy, jest gratką dla fanów francuskiej motoryzacji.

Renault Megane oferowane jest od 1995 roku. Chociaż model ten wielu osobom kojarzy się głównie z hatchbackiem i kombi, względnie sedanem, to jednak na bazie kompaktowej „renówki” powstało więcej wariantów nadwoziowych.
Obecna trzecia generacja auta debiutowała 5 lat temu w Paryżu. Najpierw wprowadzono na rynek hatchbacka 5-drzwiowego (w sprzedaży od listopada 2008 r.), nieco później dołączył do niego 3-drzwiowy hatchback, któremu nadano nazwę Coupe. Praktyczne, rodzinne kombi trafiło do salonów w 2009 roku. Sedan, oparty na podzespołach Megane, stanowi obecnie odrębny model o nazwie Fluence (wprowadzony do sprzedaży w 2010 r.). Prezentowana wersja coupe-cabrio zaczęła podbijać rynek w 2010 roku. Z podzespołów Megane korzystają też kompaktowe vany Scenic i Grand Scenic oraz SUV Koleos.
Auta z rodziny Megane zostały oparte na płycie podłogowej Renault/Nissan C-platform, w Megane CC wykorzystano jej  wydłużony wariant. Wiele elementów i silniki jest wspólnych dla całej gamy kompaktowych Renault, a także identycznych z zastosowanymi w niektórych modelach Nissana, który w 1999 roku zawarł alians z Francuzami.
Auta z rodziny Megane zostały poddane pierwszej modernizacji w 2012 roku, w tym roku większość wariantów nadwoziowych otrzymała kolejny lifting (Megane CC jeszcze nie otrzymało zmodernizowanego pasa przedniego).

Gdzie jest produkowany?
Renault Megane CC wyjeżdża z zakładów w Douai we Francji.

Segment i konkurenci
Francuskie auto należy do segmentu C czyli aut klasy średniej niższej. Bezpośrednim konkurentem Renault jest Peugeot 308 CC. W omawianym segmencie wśród kabrioletów w polskich salonach znajdziemy także Volkswageny Golf Cabrio i New Beetle Cabrio. Oba wyposażono w miękki dach.

Kto kupuje prezentowany model?
W zeszłym roku do nabywców w Polsce trafiło 47 sztuk Megane CC (27 samochodów zakupiły firmy, 20 osoby prywatne). W tym roku (do końca czerwca) krajowe firmy nabyły 10 kabrioletów, klienci indywidualni 5.
 
Podstawowe informacje
Megane CC to dwudrzwiowy, czteroosobowy kabriolet. Nazwa CC to skrót od coupe-cabrio. Dzięki składanemu sztywnemu dachowi nabywca Megane CC otrzymuje „2 w 1”: kabriolet idealny na ciepłe miesiące i coupe na pozostałą część roku.
Nadwozie Renault Megane CC prezentuje się, mimo upływu lat, atrakcyjnie. Gamę Megane w 2012 roku poddano liftingowi, zmiany stylizacyjne nie są duże, natomiast trochę nowinek znajdziemy pod maską. Silniki, mimo mniejszej pojemności, legitymują się teraz wyższą mocą. Kompaktowe Renault otrzymały światła do jazdy dziennej LED oraz nowe wzory felg. Zmiany w nadwoziu i wnętrzu są niewielkie. W tym roku Megane hatchback, coupe, kombi i sedan Fluence poddano kolejnej modernizacji (debiut we Frankfurcie), w czasie której zmieniono pas przedni upodabniając go do tego w nowszych modelach firmy jak Clio czy Captur. Francuskie kompakty otrzymały nowy grill z większym logo producenta oraz zmodyfikowane reflektory. Można się spodziewać, że niebawem również CC otrzyma podobny lifting.
Francuzi (nie tylko Renault) mają sporo modeli, które nie tylko cieszą oko, ale też dostarczają więcej przyjemności z jazdy niż „zwykłe” hatchbacki, sedany czy kombi. Oprócz samochodów nastawionych na przeciętnego odbiorcę, Renault i „spółka” oferują liczne samochody usportowione oraz pojazdy pozwalające cieszyć się jazdą z otwartym dachem. To dobrze, że także w czasach kryzysu firma nie zapomina o prawdziwych entuzjastach motoryzacji.
Jeszcze niedawno oferowane konkurencyjne Fordy Focus CC, Ople Astra Twin-Top oraz Volkswageny Eos najprawdopodobniej nie doczekają się następców w dotychczasowej postaci, producenci powracają bowiem do dachów typu soft-top. Choć kabriolety ze sztywnym dachem nie są obecnie tak modne jak jeszcze kilka lat temu, mają sporo zalet (przede wszystkim ich dach zapewnia dobrą izolację akustyczno-termiczną).
Obecnie wielu producentów aut chętnie odwołuje się do historii przypominając stare modele, które w przeszłości zrobiły furorę. Tak jest w przypadku limitowanej serii Megane CC Floride nawiązującej do kultowego auta z 1959 roku. Wyjątkowo elegancki kabriolet Renault Floride oparty był na modelu Dauphine. Symbolizował koniec trudnego okresu powojennego i powrót do samochodów kupowanych dla przyjemności.
Megane CC posiada elektrohydraulicznie składany niemal całkowicie przeszklony dach (ze szkła o grubości 3,15 mm). Jedno przyciśniecie guzika i w ciągu 21 sekund chowa się on w bagażniku.
Tylko 1200 osób na świecie i zaledwie 12 w Polsce będzie mogło cieszyć się z posiadania „Florydy”. Zmiany w limitowanej wersji są niemałe w stosunku do podstawowej odmiany Privilege. Klienci, którzy zdecydują się na nieznacznie droższą wersję mogą wybrać auto tylko w kolorze kości słoniowej lub czarnym Etoile. W nadwoziu i w kabinie Megane CC Floride znajdziemy kilka drobnych akcentów podkreślających, że jest to wariant specjalny. W wyposażeniu standardowym dostępna jest tapicerka skórzana w kolorze grafitowym z wykończeniem utrzymanym w stylu lat 60. W górnej części przednich foteli i na desce rozdzielczej są oznaczenia „Floride”. Literę „f” umieszczono na aluminiowej gałce dźwigni zmiany biegów i dywanikach. W tej wersji bez dopłaty klienci otrzymają podgrzewane fotele przednie, siatkę redukującą zawirowania powietrza (windshield), nawigację TomTom, radioodtwarzacz Arkamys oraz 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. W centralnej części konsoli środkowej umieszczono tabliczkę z wybitym numerem seryjnym auta.
Megane CC oferowane jest w czterech wersjach napędu, z trzema silnikami benzynowymi i jednym dieslem. Spektrum mocy silników wynosi od 130 do 140 koni. Ich moc można uznać za wystarczającą, natomiast kierowcy ze sportową żyłką poczują pewien niedosyt. Pojazd oferowany jest tylko w wersji Privilege oraz limitowanej odmianie Floride.

Wymiary, masy i objętości
Wymiary Megane CC (4.485 x 2.072 x 1.434 mm) pozwoliły wygospodarować miejsce dla czterech dorosłych pasażerów. Rozstaw osi wynosi 2.609 mm.
Kabriolet w opisywanej wersji waży 1.500 kg, a jego ładowność wynosi tylko 364 kg.
Bagażnik ma 417 litrów pojemności, gdy rozłożony jest dach. Po opuszczeniu dachu pojemność przestrzeni bagażowej maleje do 211 litrów.

Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Megane CC wypada korzystnie.
W standardzie znajdziemy układ ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania AFU, system stabilizacji toru jazdy ESC, aktywne zagłówki oraz poduszki powietrzne dla siedzących z przodu (czołowe, boczne oraz wbudowane w fotele przednie poduszki zapobiegające tzw. nurkowaniu). Jak w przypadku większości kabrioletów, także tu zastosowano pałąki przeciwkapotażowe.
Organizacja Euro NCAP nie poddała jeszcze testom obecnej generacji Megane CC.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
Renault Megane CC nie posiada wielu nowatorskich rozwiązań technicznych. Z rzadziej stosowanych rozwiązań w kompaktowych kabrioletach można wymienić kartę Hands Free (otwieranie drzwi bez kluczyka i uruchamianie silnika przyciskiem, bez użycia  tradycyjnej stacyjki) czy system wspomagania parkowania tyłem.

Napęd
Do napędu Megane CC producent przewidział jeden z trzech silników benzynowych lub diesla. Silniki pozwalają na dość sprawne poruszanie się i czerpanie przyjemności z „turystycznej” jazdy z otwartym dachem. Natomiast brakuje jednostek o większej mocy, które pozwoliłyby uzyskać dobrą dynamikę. Osiągi (przyspieszenie do setki w czasie 10,7-11,7 s) mogą dla niektórych nabywców okazać się za słabe. Dla kogo priorytetem są koszty eksploatacji, optymalnym wyborem jest jednostka benzynowa 1.2 TCe Energy zużywająca średnio 5,4 l/100 km.
Napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem manualnych przekładni 6-biegowych lub „automatu” bezstopniowego CVT (tylko w wersji 2.0 16V 140 X-Tronic).

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.4 o mocy 96 kW/ 130 KM i momencie równym 190 Nm. Podstawowy silnik benzynowy 1.4 TCe zapewnia przyzwoite osiągi. Kompaktowy kabriolet osiąga maksymalnie 200 km/h, a setkę uzyskuje w 10,7 s. Z tą jednostką auto zużywa 7,3 l/100 km (emisja CO2 równa jest 169 g/km).
2.0 o mocy 102 kW/ 140 KM i momencie równym 195 Nm. Kabriolet z silnikiem wolnossącym 2.0 i automatyczną przekładnią CVT spala w cyklu mieszanym 8 litrów benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 184 g/km). Setkę auto uzyskuje w 11,7 sekundy, a prędkość maksymalna równa jest 195 km/h.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych benzynowych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu Renault Megane CC prezentowane są w Katalogu Modeli.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
1.6 o mocy 96 kW/ 130 KM i momencie równym 320 Nm. Jedyny turbodiesel 1.6 dCi zapewnia autu przyzwoite osiągi i jest dość oszczędny. Zużywa w cyklu mieszanym 4,8 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 115 g/km). Coupe-cabrio z dieslem osiąga maksymalnie 205 km/h, a setkę uzyskuje w 10,8 s.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych wysokoprężnych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu Renault Megane CC prezentowane są w Katalogu Modeli.

Grupa emisyjna
Prezentowane Megane 1.4 TCe Floride zużywa w cyklu mieszanym  7,3 litra benzyny na 100 km, w mieście spala 10 litrów, na trasie 5,8. Emisja CO2 w wysokości 169 g/km stawia pojazd w grupie emisyjnej E.

Koszty
Odnowione Megane CC, szczególnie w limitowanej wersji Floride, jest bardziej oryginalne niż większość aut tego segmentu widywanych na polskich drogach. Niebanalny pod względem stylizacji kabriolet w limitowanej serii jest tylko nieznacznie droższy (różnica 9.500 zł) od podstawowej wersji Privilege. Z drugiej strony pułap cenowy Megane CC jest dość wysoki, za zbliżone pieniądze można nabyć dużo większego Opla Cascada.
Najtańsze Renault Megane CC 1.4 Energy TCe Privilege kosztuje 105.600 zł. Ceny kabrioletu w limitowanej wersji zaczynają się od 113.490 zł (1.4 TCe), z kolei najdroższa wersja „Florydy” z dieslem 2.0 dCi to wydatek 126.500 zł.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama