/  /  / Megane CC
Renault Megane CC

Renault Megane CC

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Renault Megane CC
© Renault
Renault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CCRenault Megane CC
Renault Megane Coupe-Cabriolet jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który wyposażony został w składany sztywny dach wykonany ze szkła. W prostej linii model CC wywodzi się od Renault Megane w wersji nadwoziowe kabrio, która pojawiła się w 1997 roku. Jednak wtedy było to auto wyposażone w składany dach materiałowy. Jako oddzielny model pojawiło się wraz z drugą generacją modelu Megane, w drugiej połowie 2003 roku. Druga już generacja Megane CC pojawiła się na rynku w 2010 roku, czyli dwa lata później niż podstawowa wersja modelu. Auto zaliczane jest do klasy niższej-średniej (segment C) w grupie pojazdów sportowo-rekreacyjnych. Model ten został zbudowany na wzmocnionej i wydłużonej płycie podłogowej znanej z wersji hatchback. Dzięki czemu jego długość wynosi 4 485 mm, co jest wielkością aż o 15 cm większą od poprzednika. Jednocześnie szerokość wynosi 1 811 mm (+35 mm), zaś wysokość 1 434 mm (+30 mm). Wzmocniona konstrukcja nadwozia odbiła się także na wadze pojazdu, która wynosi 1500 kg i jest cięższa od normalnej wersji o 165 kg. Samochód wyposażony został w dach wykonany ze specjalnego typu szkła o grubości 3,15 mm, co według producenta zapewnić ma komfort zarówno akustyczny jak i termiczny. Jednocześnie powierzchnia szklanego dachu jest największa w swojej klasie. Zamiana pomiędzy coupe, a kabrioletem, lub na odwrót, odbywa się za pomocą elektrohydraulicznego mechanizmu i trwa około 21 sekund. Dach zabiera za to sporą ilość miejsca w bagażniku, który w wersji coupe ma pojemność 417 litrów, zaś po przemianie w kabriolet pojemność ta zmniejsza się do 211 litrów.

Oficjalną i jedyną wersją nadwoziową Renault Megane jest 2-drzwiowe kabrio. Stylistycznie jest to nawiązanie do pozostałych modeli z rodziny Megane drugiej generacji. Przód pojazdu aż do słupka A jest taki sam jak w przypadku hatchbacka i kombi. Dotyczy to zarówno wyglądu maski i reflektorów, jak i deski rozdzielczej i przednich foteli. Pomiędzy rozciągniętymi w kierunku tyłu reflektorami umieszczono logo producenta, które znajduje się na łączeniu maski z elementem zderzaka przedniego. Poniżej umieszczono podzielony na trzy części wlot powietrza, tworzący kształt uśmiechniętej buzi. Mocniej nachylona przednia szyba podkreśla sportowe aspiracje auta. Identyczne zadanie ma wznosząca się linia szyb bocznych oraz, w przypadku zamkniętego dachu, mocno opadająca linia dachu.

Dotychczas nie przeprowadzono na Megane CC testów zderzeniowych organizacji EuroNCAP, jednak można przypuszczać biorąc pod uwagę 5 gwiazdek, które otrzymała wersja hatchback oraz poprzednia generacja CC. Już w standardzie znajduje się bowiem bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Składają się na nie czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, a także specjalne poduszki zapobiegające zjawisku nurkowania. Dodatkowo każdy egzemplarz posiada system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD oraz układ wspomagający nagłe hamowanie BAS. W standardzie znajduje się również system stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ kontroli trakcji ASR.

Konkurencję dla modelu Megane CC stanowi Peugeot 308 CC, Ford Focus CC, Opel Astra TwinTop oraz Volkswagen Eos.

 

Megane CC najczęściej porównywany z

Reklama