/  /  /  /  / Renault Master obniża emisję CO2
Renault Master

Renault Master

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / PodwozieCiężkie dostawcze / Van
Cena128 658 zł - 137 514 zł (aktualizacja: 2016-10-06)114 021 zł - 169 248 zł (aktualizacja: 2016-10-06)
Emisja CO2225 g/km - 257 g/km186 g/km - 257 g/km
Żużycie paliwa8,5 L/100km - 9,7 L/100km7,2 L/100km - 9,7 L/100km
 

Renault Master obniża emisję CO2

Renault|
null
© Renault
nullnull

Produkowany od 2010 roku model Renault Master zmniejsza emisję CO2. Według danych producenta, ograniczenie może wynieść do 16 g/km, co odpowiada zmniejszeniu zużycia paliwa do 0,6 l/100 km.

W 2010 roku uruchomienie produkcji nowego Mastera połączone było z wprowadzeniem nowego silnika M9T, specjalnie opracowanego dla dużych furgonów i montowanego w fabryce w Cleon (Francja). Silnik 2.3 dCi proponowany w trzech wersjach o mocy 100, 125 i 150 KM zmniejszy w tym roku swoje zużycie paliwa nawet o 0,6 l/100 km i emisję CO2 o 16 g/km, aby osiągnąć 7,5 l/100 km i 197 g CO2/km (furgon z przednim napędem w wersji L1H1 o mocy 125 KM Euro V).

Aby to osiągnąć, inżynierowie Renault pracowali głównie nad następującymi punktami:
 - zarządzanie ciepłem: z poprawą obwodu płynu chłodzącego pozwalającą na szybszy rozruch silnika
 - wybór nowych pomp olejowych i pompy układu kierownicy wspomaganej
 - wybór ogumienia obniżającego zużycie paliwa
 - wybór nowego oleju do skrzyni biegów

Dla poprawy komfortu w kabinie proponowana jest nowa gama odbiorników radiowych : prostsza i wzbogacona. Począwszy od poziomu Business, radio z Bluetooth, USB oraz wejściem line-in jest dostępne seryjnie. Dla poziomu wyposażenia Pack Clim proponowane jest w serii radio CD MP3 z gniazdem USB i wyjściem line-in (R-Plug&Radio+).

Zawieszenie pneumatyczne dostępne w Master z przednim napędem
Opcja zawieszenia pneumatycznego dostępna jest od tej chwili dla większości modeli gamy z przednim napędem: furgony, samochody skrzyniowe, ramy z pojedynczą i podwójną kabiną, wszystkie silniki (poza dopuszczalną masą całkowitą 2,8 t). Zawieszenie to pozwala, dzięki swoim pneumatycznym elementom resorującym:
- utrzymywać stały prześwit niezależnie od obciążenia i korygować różnice obciążenia lewej i prawej strony pojazdu,
- zwiększać chwilowo prześwit samochodu lub kąt zejścia z tyłu,
- opuszczać tylne zawieszenie aż do uzyskania najniższego progu (450 mm),
- dostosowywać ręcznie wysokość ładunku z tyłu (+70 mm/-60 mm).

Inne modyfikacje w skrócie to:
- metalowa osłona pod silnikiem dostępna w opcji dla wszystkich wersji
- pojawił się nowy kolor lakieru: czarny perłowy (lakier metalizowany)
- proponowane jest nowe akcesorium: stacja dokująca – smartfon. Stacja ta, dostępna w gamie po raz pierwszy, przyczynia się do rozwijania koncepcji mobilnego biura.

Renault Master w liczbach
Master osiąga sukcesy od chwili uruchomienia jego sprzedaży. Jego udział w rynku na koniec kwietnia wyniósł 15% segmentu dużych furgonów użytkowych w Europie. Pobił też historyczny rekord w lutym jako lider segmentu z udziałem w rynku wynoszącym 16,8%.

Na polskim rynku Master od wielu lat zajmuje czołowe pozycje w segmencie samochodów dostawczych do 3,5 t. W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku Master utrzymuje drugą pozycję w tym segmencie z 20-proc. udziałem.

Duży furgon jest produkowany od chwili narodzin swojej pierwszej generacji w 1980 roku w fabryce SOVAB w Batilly, w której prawie 2 400 pracowników wytwarza również samochody Opel Movano/Vauxhall oraz Nissan NV 400.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Renault Master