/  /  / Master
Renault Master

Renault Master

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / PodwozieCiężkie dostawcze / Van
Cena128 658 zł - 137 514 zł (aktualizacja: 2016-10-06)114 021 zł - 169 248 zł (aktualizacja: 2016-10-06)
Emisja CO2225 g/km - 257 g/km186 g/km - 257 g/km
Żużycie paliwa8,5 L/100km - 9,7 L/100km7,2 L/100km - 9,7 L/100km
 
Renault Master 2010
© Renault
Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010Renault Master 2010
Renault Master to największy jednobryłowy samochód w gamie francuskiego producenta. Jego historia rozpoczęła się w tym samym roku co mniejszego modelu Trafic, czyli w 1980 roku i zaliczany jest do klasy średnich samochodów dostawczych. Początkowo auto posiadało napęd na przednią oś, jednak w związku z mniejszym komfortem poruszania się przy tego typu napędzie, z czasem zmieniono napęd na tylny. Prace nad nowym modelem Master zaczęły się już w 1987 roku, lecz z powodu wysokich kosztów projektowania zostały one przerwane do momentu znalezienia partnera. Partnerem tym została firma DAF, jednak w związku z jej upadkiem w 1993 roku prace po raz kolejny zostały przerwane. W późniejszym czasie Renault podpisało jeszcze umowę z Iveco o wspólnej produkcji kabin do kilku modeli, zaś ostatecznym partnerem w projekcie zostało General Motors, ówczesny właściciel Opla. Efektem współpracy oprócz Mastera był również Opel (w Wielkiej Brytanii Vauxhall) Movano. Po ogłoszeniu aliansu pomiędzy Renault i Nissanem, w salonach japońskiej marki rozpoczęto sprzedaż Renault Master pod nazwą Nissan Interstar. Dokończony projekt zadebiutował w 1997 roku, a pozytywne opinie na jego temat odzwierciedlone zostały otrzymaniem tytułu „Samochodu Dostawczego Roku 1998”. Kolejna generacja zadebiutowała w 2010 roku i dostępna jest w czterech wersjach długości, które mogą wynosić od 5,05 do nawet 6,85 metra. Również w trzech wariantach może występować wysokość dachu. W zależności od tych gabarytów przestrzeń ładunkowa może wynosić od 8 do nawet 17 m3. Z kolei maksymalna ładowność wzrosła o przeszło 700 kg i wynosi obecnie 2,5 tony. Dostęp do części towarowej ułatwiony jest dzięki niskiej krawędzi załadunku, wynoszącej 53 cm, a także przesuwanym drzwiom bocznym oraz tylnym otwieranym pod kątem 90 lub 180 stopni. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach firmy Sovab, należącej do Renault, a mieszczącej się w miejscowości Batilly we Francji.

Renault Master dostępny jest w wielu wersjach, w zależności od wymagań klientów. Może to być 4-drzwiowy furgon, 4-drzwiowy kombi van dla 9 osób, 4-drzwiowy minibus dla 16 osób, 4-drzwiowe podwozie z podwójną kabiną oraz 2-drzwiowe podwozie do zabudowy. Stylistycznie pojazd nie odróżnia się od swojego brata bliźniaka spod znaku Opla, posiada prostą zabudowę, którą wyróżniają przede wszystkim mocno rozciągnięte przednie reflektory. Jedyne różnice pomiędzy nimi widać w przedniej części pojazdu. Dostrzegalne są inne kształty grilla, który w przypadku Renault podzielony jest na 2 części przez logo producenta. W tylnej części auta zastosowano niemal płaskie powierzchnie połączone ze sobą pod kątem prostym.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w modelu Master uległo zdecydowanej poprawie w porównaniu do poprzednika. Pojawiły się bowiem poduszki powietrzne czołowe zarówno dla kierowcy jak i pasażera, a także system zapobiegający blokowaniu kół ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV i układem wspomagania nagłego hamowania. Z kolei jako dodatkowo płatna opcja wystepuje system stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ kontroli trakcji ASR. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Renault Master są Iveco Daily, Mercedes Sprinter, Fiat Ducato, Opel Movano, Nissan Interstar, Citroen Jumper oraz Volkswagen Crafter.
 

Master najczęściej porównywany z

Fiat Ducato
Fiat Ducato
Ford Transit
Ford Transit
Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Fuso Canter
Fuso Canter
Opel Movano
Opel Movano
Peugeot Boxer
Peugeot Boxer
Volkswagen Crafter GP
Volkswagen Crafter
Reklama