/  /  /  /  / Renault Megane Gama 2012
Renault Latitude

Renault Latitude

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Renault Megane Gama 2012

Renault|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnull

Renault modernizuje rodzinę modeli Megane. Wprowadzono m.in. światła do jazdy dziennej w technologii LED, a chromowane bądź wykończone w kolorze czarnym błyszczącym elementy wystroju potęgują wrażenie przynależności auta do wyższej klasy.

Ceniona przez klientów stylistyka Megane została nieco zmieniona, zapewniając mu jeszcze bardziej nowoczesny wygląd. Przód samochodu zdobią reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej z diodami LED, tworząc jego nowy świetlny znak rozpoznawczy. Przedni zderzak otrzymał wykończenie w kolorze czarnym błyszczącym, z chromowanymi elementami ozdobnymi.

Wnętrze wzbogacone zostało o nowe wzory tapicerek tkaninowych oraz skórzanych łączonych z elementami alcantary i skóry ekologicznej. Całkowicie zmieniona została także gama obręczy kół, a gama dostępnych kolorów nadwozia wzbogacona o dwa nowe kolory: niebieski Majorelle i biała perła. Wszystkie te zmiany dowodzą wielkiej wagi, jaką Renault przywiązuje do jakości, stanowiącej priorytet dla firmy.

Z uwagi na duży sukces serii limitowanej Bose Edition w roku 2011 obecnie będzie ona stanowić oddzielny poziom wyposażenia.

Nowości modelowe Renault Polska na rok 2012

Dzięki temu gama ulega wzbogaceniu o wyróżniającą się wersję, stanowiącą połączenie sportowej elegancji i unikalnych doznań akustycznych. Oferta obejmuje również wersje GT i GT Line: tworzące specyficzny znak rozpoznawczy w kształcie bumerangu światła LED, tapicerka materiałowa łączona z elementami skóry ekologicznej z czerwonymi przeszyciami, sportowa kierownica z oparciem na kciuki, nakładki na progi drzwi i listwa ozdobna na desce rozdzielczej z napisem Renault Sport.

Megane Gama 2012
Megane Gama 2012 jest pierwszym modelem z ofertą trzech nowych silników Energy (w zależności od kraju) pozwalających połączyć przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa. Silniki te, stworzone w oparciu o zasadę „downsizingu” nowej generacji przy wykorzystaniu całego doświadczenia Renault w Formule 1, wyposażone zostały w szereg unikalnych w tej klasie samochodów rozwiązań, takich jak system Stop&Start z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu/hamowaniu.

Dzięki starannemu dopracowaniu pod względem akustycznym silniki Energy charakteryzują się niezwykle cichą i dyskretną pracą. Poziom emisji hałasu jest w ich przypadku dwukrotnie niższy w porównaniu do silników poprzedniej generacji.

Renault Energy TCe 115
Renault Energy TCe 115 to pierwszy benzynowy, doładowany silnik Renault z bezpośrednim wtryskiem, łączący wysokie osiągi z niewielkim zużyciem paliwa. Ta nowa jednostka o pojemności 1198 cm3, wprowadzana na miejsce silnika 1.6 16V, odznacza się wyższymi od niego osiągami (+ 5 KM, +40 Nm). Dysponuje mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm, z czego 90% jest dostępne już od 1 650 obr./min. Silnik ten odznacza się wyjątkową elastycznością pracy oraz przyspieszeniami na niskich obrotach godnymi silnika wysokoprężnego.

Benzynowy silnik Renault Energy TCe 115 jest najwydajniejszą tego typu jednostką dostępną na rynku, o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa, obniżonym o 25%. Napędzane tym silnikiem Renault Megane Gama 2012 zużywa zaledwie 5,3 l/100 km w cyklu NEDC, co jest rekordowym wynikiem dla benzynowych modeli tej kategorii, pozwalającym oszczędzić blisko 1,5 l/100 km. Emisja CO2 sytuuje się na poziomie 119 g/km, a wynoszący około 1 000 km zasięg jest zbliżony do zasięgu modeli z silnikiem wysokoprężnym.

Megane Gama 2012 dysponować będzie także dwoma najlepszymi w swojej kategorii silnikami wysokoprężnymi, oferującymi dużą przyjemność prowadzenia przy rekordowo niskim zużyciu paliwa.

Wysokoprężny silnik Energy dCi 110
Najlepiej sprzedająca się w Megane jednostka 1.5 dCi została zmodyfikowana. Pojawiły się w niej wszystkie nowe rozwiązania technologiczne, wprowadzone po raz pierwszy w zeszłym roku dla modeli Scenic i Grand Scenic w silniku Energy dCi 130, pozwalające w szczególności obniżyć emisję CO2 poniżej 95 g/km, a zużycie paliwa do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym, co stanowi spadek o blisko 12%.

Dzięki temu Megane uplasowało się w pierwszej trójce w swoim segmencie pod względem efektywności energetycznej.

Osiągi pojazdu utrzymane zostały na niezmienionym poziomie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu (260 Nm, tj. o 20 Nm więcej, dostępnych już od 1 750 obr./min).

Renault Energy dCi 130
Najmocniejszy w swojej kategorii, osiągający moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia dużą przyjemność jazdy oraz wyróżnia się zdecydowanymi, dynamicznymi przyspieszeniami już od 1 750 obr./min. Zamontowany w Megane zużywa 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym, o 20% mniej w porównaniu do poprzedniej jednostki 1.9 dCi 130 oraz emituje zaledwie 104 g CO2/km.

Wzorem Renault Scenic i Grand Scenic, również Megane Gama 2012 zostaje wyposażona w Visio System. System ten, współpracujący z umieszczoną za przednią szybą, na tylnej stronie lusterka wstecznego kamerą, poprawia widoczność podczas jazdy w nocy oraz pozwala kierowcy zachować pełną czujność, łącząc (jako pierwszy tego rodzaju system na rynku) dwie funkcje:
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania: jazda w nocy wymaga zachowania szczególnej czujności, zwłaszcza jeśli chodzi o ciągłe dostosowywanie świateł pojazdu dla zapewnienia optymalnej widoczności, ale bez utrudniania jazdy innym kierowcom. Visio System poprawia widoczność podczas jazdy w nocy. Strefa usytuowana przed pojazdem jest stale obserwowana przez oko kamery. Światła długie włączają się automatycznie po przekroczeniu prędkości 45 km/h, jeśli oświetlenie zewnętrzne jest zbyt słabe, a system nie wykryje w pobliżu żadnego innego pojazdu lub źródła światła. Visio

System dostosowuje automatycznie natężenie świateł pojazdu (przełączanie świateł drogowych/świateł mijania), zwalniając z tego obowiązku kierowcę. Rozwiązanie to pozwala
4 do 5 razy wydłużyć czas jazdy na światłach drogowych. Poprawia widoczność (zasięg 100 m kontra 30 m), co znacznie zmniejsza ryzyko zderzenia z przeszkodą.

- System kontroli pasa ruchu: niezamierzone zjechanie z pasa ruchu spowodowane jest zazwyczaj spadkiem czujności lub zaśnięciem kierowcy i jest jedną z głównych przyczyn wypadków, zwłaszcza na autostradach. Z chwilą przekroczenia linii pasa ruchu bez włączenia kierunkowskazów kierowca jest ostrzegany o tym fakcie zapaleniem się kontrolki na desce rozdzielczej oraz sygnałem dźwiękowym.

Nie zapomniano także o komforcie, wprowadzając nowy system wspomagania przy ruszaniu. Dzięki sprzężeniu z automatycznym hamulcem postojowym system ten utrzymuje przez kilka sekund ciśnienie w układzie hamulcowym dając kierowcy czas na zwolnienie sprzęgła bez ryzyka cofnięcia się pojazdu. „Autostradowy” tryb działania kierunkowskazów zwiększa komfort prowadzenia auta: jedno lekkie przesunięcie dźwigni kierunkowskazów powoduje serię trzech mignięć informujących o zamiarze zmiany pasa ruchu.

System wspomagania parkowania został wzbogacony o kamerę cofania. Kierowca ma szczegółowy podgląd strefy usytuowanej bezpośrednio za pojazdem oraz toru jazdy, co ułatwia korygowanie manewrów. Automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja jest obecnie wyposażona w czujnik Air Quality Sensor, kontrolujący jakość powietrza we wnętrzu i samoczynnie odcinający jego dopływ z zewnątrz.

Megane Gama 2012 zachowuje wszystkie zaawansowane technologie, które przyczyniły się do jego sukcesu. Nowe radioodtwarzacze R-Plug&Radio+ są bez wyjątku wyposażone w funkcję Bluetooth, umożliwiającą prowadzenie rozmów telefonicznych bez użycia rąk oraz słuchania muzyki w audiostreamingu z przenośnych urządzeń audio, a także w gniazda typu USB i Jack umożliwiające obsługę urządzeń zewnętrznych za pomocą przełączników przy kierownicy. Dostępny jest także wbudowany system nawigacji Carminat TomTom z menu w języku polskim oraz stworzony „na miarę” i wyróżniający się szczególnym realizmem dźwięku system nagłośnienia Bose Energy Efficient Series.

Renault Megane stawia na jakość
Produkowane w zakładzie w Palencji (Hiszpania) Renault Megane Gama 2012 jest objęte najostrzejszymi standardami produkcyjnymi, pozwalającymi zapewnić najwyższy poziom jakości. Model ten aspiruje do roli światowej wizytówki jakości Renault i symbolizuje know-how koncernu w tym zakresie, od fazy projektu po wprowadzenie na rynek wszystkich modeli tej marki.

Mówi Jean-Pierre Vallaude, dyrektor ds. jakości: Dzięki swojej wyjątkowej niezawodności oraz coraz powszechniej uznawanej - w miarę kolejnych udoskonaleń pojazdu - jakości postrzeganej, Renault Megane jest wiarygodną wizytówką jakości Renault. Wszędzie na świecie Megane powinno pełnić rolę wyznacznika jakości dla wszystkich modeli marki Renault.

Ten najlepiej sprzedający się model marki Renault (235 000 egzemplarzy sprzedanych w samym 2011 roku i 730 000 od jego wejścia na rynek pod koniec 2008 r.), stał się obecnie jednym z liderów niezawodności w swoim segmencie, co zostało docenione w prasie fachowej (zaliczenie do 100 najbardziej niezawodnych samochodów przez Automobile Magazine), jak również uznane przez ADAC oraz inne zewnętrzne niezależne instytucje, plasujące ten model w czołówce rankingu.

Dzięki polityce ciągłych udoskonaleń, zapoczątkowanej przez Renault w 2003 r., w Megane III udało się obniżyć o 40% liczbę usterek podczas jazdy w porównaniu do jego poprzednika.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Renault Latitude