/  /  /  /  / Nowa limuzyna Renault odsłonięta
Renault Latitude

Renault Latitude

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowa limuzyna Renault odsłonięta

Renault|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnull

Na wystawie branżowej w Moskwie Renault prezentuje nowy, prestiżowy i rodzinny samochód przeznaczony na rynki całego świata. To limuzyna pod nazwą Latitude. Europejska wersja auta będzie jedną z nowości na najbliższym salonie paryskim.

Doskonale wyważone proporcje, obszerne wnętrze, dynamiczny przód oddający moc silników oraz masywny tył: Renault Latitude zwraca uwagę elegancką i rasową sylwetką. Nowy model wzbogaca ofertę luksusowych aut Renault. Ten atrakcyjny samochód jest przeznaczony dla klientów przywiązujących wagę do wysokiej jakości wykończenia i komfortu.

Renault Latitude w skrócie:
- długość: 4887 mm
- szerokość: 1832 mm
- wysokość: 1483 mm
- rozstaw osi: 2762 mm
- pojemność bagażnika: 477 litrów

Ze względu na swoje rozmiary Renault Latitude należy do segmentu dużych luksusowych samochodów. Elegancka i rasowa sylwetka jest dodatkowo podkreślona chromowanymi elementami, w tym łukiem obramowania szyb bocznych. Nowy sedan w gamie Renault zwraca uwagę dynamicznym i prestiżowym wyglądem. Proporcje auta są doskonale wyważone dzięki rozstawowi osi 2,762 m oraz przedniemu i tylnemu zwisowi wynoszącym odpowiednio 1025 m i 1101 m. Kierunkowe reflektory bi-ksenonowe uwydatniają zarys chromowanej osłony chłodnicy. Obszerna bryła tyłu pozwala na wygospodarowanie bagażnika o jednej z największych pojemności w tym segmencie (477 litrów, a w przypadku wersji z zestawem naprawczym do kół – nawet 511 litrów). Zdecydowanie nowoczesna stylistyka auta jest widoczna w charakterystycznym układzie tylnych świateł, wykorzystujących technologię LED w uzupełnieniu do tradycyjnych żarówek. Pod chromowaną listwą z nazwą Renault Latitude widoczna jest obszerna pokrywa bagażnika zapewniająca łatwy dostęp do przewożonych rzeczy. Elektrycznie otwierany, panoramiczny dach ze szkła, dostępny w standardzie lub w opcji, zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza dzięki swojej powierzchni 4624 cm2 – unikalnej w tym segmencie. W tej konfiguracji dach stanowi idealne przedłużenie linii przedniej i tylnej szyby, co podkreśla elegancję auta.

Staranne spasowanie elementów nadwozia oraz dobór zastosowanych materiałów wpływają na wrażenie solidności i wysokiej jakości wykończenia.

Kabina zwraca uwagę dużą ilością miejsca i bogatym wyposażeniem. Lekka deska rozdzielcza wyróżnia się czystą, napiętą linią, podkreśloną krzywizną ozdobnej listwy. Wpisuje się ona w oryginalny zarys deski rozdzielczej zaprojektowanej wokół instrumentów pokładowych. Przełączniki przydatne przy prowadzeniu samochodu i regulacji wyposażenia wpływającego na komfort są umieszczone idealnie pod ręką, wokół kierownicy i na centralnej konsoli.

Dużą uwagę poświęcono również doborowi materiałów i starannemu spasowaniu elementów. Poszczególne wersje wyraźnie różnią się wnętrzem dzięki zastosowaniu licznych chromowanych elementów, takich jak: klamki drzwi, obramowania zegarów, gałka dźwigni zmiany biegów czy dostępności tapicerki z jasnej lub ciemnej skóry. Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, co pozwoliło uzyskać zróżnicowane wystroje wnętrza dla poszczególnych poziomów wykończenia. Klienci mają wybór między wnętrzem utrzymanym w jasnej, eleganckiej tonacji podkreślającej komfort lub ciemniejszym wystrojem o bardziej sportowych aspiracjach.

Renault Latitude jest owocem współpracy i know-how Renault i Nissana. Komfort jazdy i wyciszenie kabiny, a także precyzyjna praca układu jezdnego oraz wysokie osiągi silników będą decydującymi argumentami w porównaniu z konkurencją. W Renault Latitude zastosowano doskonałe przednie zawieszenie z Renault Laguny, wysoko cenione za precyzyjne prowadzenie samochodu i dostosowane do wymagań wielu jednostek napędowych. Zależnie od rynku sprzedaży i rodzaju zamontowanego silnika, samochód będzie wyposażony w różne typy układów kierowniczych elektryczno-hydraulicznych lub hydraulicznych ze zmiennym wspomaganiem. W tylnym zawieszeniu wykorzystano konstrukcję wielodrążkową opracowaną przez Nissana, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i wygodnie. Zawieszenie to zapewnia doskonałe tłumienie nierówności drogi i hałasów w czasie jazdy, a jednocześnie pasażerowie siedzący z tyłu dysponują szerokimi fotelami i dużą ilością miejsca na najlepszym poziomie w tej kategorii pojazdów.

Renault Latitude oferowane na rynek rosyjski jest wyposażone w dwa silniki benzynowe: dysponująca mocą 130 kW (175 KM) przy 6000 obr./min sześciocylindrowa, widlasta jednostka o pojemności 2,5 litra (V4U) zapewnia wyjątkowe osiągi. W połączeniu z 6-biegową skrzynią automatyczną (AJ0) uzyskuje moment obrotowy 228 Nm już od 4400 obr./min. Umiarkowane zużycie paliwa tego silnika (10,5 litra/100 km) nie ogranicza przyjemności prowadzenia samochodu: Renault Latitude z silnikiem V6 przyspiesza łatwo i zdecydowanie, a jego prędkość maksymalna może osiągnąć 211 km/h (na torze).

Podstawową jednostką w ofercie jest silnik 2-litrowy (M4R) uzyskujący moc 103 kW (140 KM) przy 6000 obr./min. Współpracujący z doskonałą skrzynią bezstopniową Xtronic CVT2 (FK0) ten 4-cylindrowy silnik wykazuje się dużą elastycznością pracy i wysokimi osiągami. Brak typowej zmiany przełożeń w czasie jazdy sprawia, że silnik osiąga płynnie i cicho swój maksymalny moment obrotowy, dostępny od 4400 obr./min. Trzynastoletnie doświadczenia w konstrukcji skrzyń Xtronic pozwoliły na opracowanie systemu niezawodnego i oszczędnego pod względem zużycia paliwa (8 litrów/100 km) w warunkach codziennej, typowej eksploatacji.

Renault Latitude będzie dostępne z szeroką gamą silników i sześciobiegowych skrzyń mechanicznych i automatycznych dostosowanych do preferencji klientów na różnych rynkach sprzedaży tego samochodu. Silniki wysokoprężne będą oparte na dwóch blokach konstrukcji Renault. Mocny i cicho pracujący silnik 2.0 dCi (M9R) będzie posiadał moc 110 i 127 kW (150 i 175 KM). Natomiast na niektórych rynkach, w najmocniejszych wersjach samochodu pojawi się silnik V6 dCi (V9X) o mocy 177 kW (240 KM). Tą samą mocą będzie można dysponować wybierając wersję z silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3,5 litra (V4Y).

Renault Latitude, skonstruowane w oparciu o nowego SM5 (model niedawno wprowadzony do sprzedaży na rynku koreańskim) wykorzystuje know-how inżynierów z Renault Samsung Motors oraz rozwiązania opracowane wspólnie przez Renault i Nissana. Szczególną uwagę poświęcono komfortowi i wyciszeniu kabiny. Konstruktorzy podeszli do tego zagadnienia w nieco odmienny sposób, zgodnie z wysokimi wymaganiami kultury azjatyckiej. Skupiono się w pierwszym rzędzie nad zapewnieniem kierowcy i pasażerom relaksu i ciszy w kabinie, co przekłada się bezpośrednio na komfort prowadzenia i podróżowania samochodem. Kierowca ma do dyspozycji rozwiązania w równym stopniu oryginalne, co użyteczne. W tapicerce fotela rozmieszczono pięć przewodów pneumatycznych zapewniających cztery tryby masażu ciała (do wyboru jest program pracy ciągłej lub czasowej oraz delikatnej lub intensywnej). Płynny, zsynchronizowany przepływ powietrza wzdłuż pleców w połączeniu z precyzją masażu zapewnia odprężenie mięśni. Funkcja ta, godna samochodów najwyższej klasy, może być połączona z wyjątkowym systemem kontroli jakości powietrza w kabinie. Trójstrefowy układ klimatyzacji zapewnia odprężenie i komfort na wszystkich miejscach w kabinie. Ten system best in class, opracowany na bazie klimatyzacji z Renault Laguna, posiada specjalny układ oczyszczania powietrza. Oprócz filtra z aktywnym węglem zatrzymującego pyłki, Renault Latitude jest wyposażone w dwufunkcyjny jonizator powietrza. Jego powszechnie znane, korzystne działanie na samopoczucie (ze względu na jony ujemne) zostało spotęgowane dzięki zastosowaniu dodatkowego filtra: przekształcenie cząstek znajdujących się w powietrzu (głównie wodoru i tlenu) pozwala na wyeliminowanie z atmosfery niektórych alergenów i bakterii. Ale nie jest to jedyny układ decydujący o jakości powietrza w kabinie. Niezależnie od działania klimatyzacji, kierowca może zaprogramować rozpylanie zapachów w kabinie z dwóch pojemników umieszczonych w desce rozdzielczej. Wkłady te są wymienne, w sieci Renault będą dostępne różne rodzaje zapachów.

Renault Latitude, stanowiące ukoronowanie oferty prestiżowych aut marki, oferuje klientom najlepsze rozwiązania w zakresie użytecznych technologii. Dlatego też w ofercie tego modelu znalazły się, w zależności od rynku zbytu oraz poziomów wyposażenia, najwyższej klasy urządzenia do nawigacji satelitarnej i odtwarzania muzyki wraz z modułami przyłączeniowymi.
- Oferowany już w podstawowych wersjach tego modelu system audio 3D Sound by Arkamys, z 6 głośnikami zapewniający nagłośnienie godne sali koncertowej, jest wyposażony
w odtwarzacz płyt CD MP3 oraz posiada funkcję Audiostreaming dostępną poprzez złącze typu  jack  i umożliwia obsługę telefonu komórkowego za pomocą technologii Bluetooth.
- W wyższych wersjach wyposażenia Renault Latitude dysponuje 8 głośnikami oraz modułem Plug & Music, umożliwiającym podłączenie większości zewnętrznych urządzeń odtwarzających, w tym również iPod’ów.
- Odznaczający się wyjątkowymi parametrami system audio Bose Sound System wprowadza pasażerów w świat idealnych dźwięków: w jego skład wchodzi 10 głośników (w tym głośnik centralny i subwoofer), wzmacniacz/equalizer wielokanałowy oraz moduł złączy multimedialnych.

Wszystkie elementy sterowania zostały rozmieszczone wokół kierowcy i na środkowej konsoli. Są połączone z wyświetlaczami umieszczonymi na desce rozdzielczej.

Renault Latitude jest wyposażone, zależnie od przepisów obowiązujących w poszczególnych krajach, w system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom. Ten prosty w obsłudze, zintegrowany system umożliwia bardzo szybkie i precyzyjne prowadzenie wzdłuż wyznaczonych tras. Funkcje IQ Routes (statystyczna optymalizacja tras przejazdu), Advanced Lane Guidance (szczegółowa wizualizacja skrzyżowań) oraz Mapshare (aktualizacje danych w ramach społeczności użytkowników nawigacji TomTom) będą wprowadzane stopniowo, w miarę gromadzenia lokalnych informacji dotyczących poszczególnych krajów.

W Renault Latitude dostępne będą również wszystkie technologie wspomagające prowadzenie pojazdu i zwiększające komfort jego użytkowania, takie jak: karta Renault hands free najnowszej generacji, wspomaganie parkowania z czujnikami zbliżeniowymi z przodu i z tyłu, kamera cofania, regulator-ogranicznik prędkości, bi-ksenonowe reflektory kierunkowe z przodu i światła oparte na technologii LED z tyłu.

Do produkcji Renault Latitude stosowane są elementy wytwarzane i montowane zgodnie ze standardami Aliansu, dzięki czemu już obecnie model ten może poszczycić się dobrymi wynikami uzyskanymi przez Renault w tych dziedzinach. Pieczę nad tym projektem sprawuje usytuowany w miejscowości Giheung w pobliżu Seulu ośrodek Renault Samsung Technical Center (RSTC), w oparciu o specyfikację przygotowaną uprzednio przez Renault. Od fazy projektowania poprzez zatwierdzanie i dopracowywanie szczegółów aż po wdrożenie do produkcji, inżynierowie z Renault Samsung Motors ściśle współpracowali z inżynierami z Renault i Nissana w celu doprowadzenia prac nad stworzeniem modelu Renault Latitude do końca. Od ośmiu lat Renault Samsung Motors jest liderem na rynku koreańskim pod względem jakości. Stanowiąca fundament kultury firmy jakość projektowania i wytwarzania jest nagradzana dowodami uznania przez klientów. Od momentu sprzedaży poprzez cały okres użytkowania pojazdu firma ta kładzie szczególny nacisk na zapewnienie wysokiej jakości serwisu.

Kwestie bezpieczeństwa nie pozostają w tyle. Zapewnione jest zarówno bezpieczeństwo czynne dzięki skutecznemu i wytrzymałemu układowi hamulcowemu oraz montowanemu w standardzie układowi ABS/EBV, jak i bezpieczeństwo bierne, dzięki kabinie zaprojektowanej zgodnie z zasadami obowiązującymi w Renault jako kapsuła ochronna dla wszystkich pasażerów, wyposażonej w poduszki powietrzne (do 6 poduszek), dostosowujące się do siły zderzenia i sprzężone z pasami posiadającymi napinacze i ograniczniki napięcia. Wywodzące się bezpośrednio z modelu Renault Laguna, Latitude jest wyposażone w system dwóch bocznych czujników zderzenia powodujących uruchomienie poduszki chroniącej miednicę i klatkę piersiową.

Renault Latitude jest odzwierciedleniem międzynarodowego rozwoju koncernu Renault. Model zaprojektowany we Francji i w Korei Południowej, wykorzystujący elementy płyty podłogowej Renault i Nissana, oferuje swoim nabywcom kwintesencję europejskiego i azjatyckiego know-how w postaci najnowszych technologii, dynamicznych osiągów oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa, komfortu i jakości. Renault Latitude jest produkowane w Korei Południowej, w fabryce Renault-Samsung-Motors w miejscowości Busan. Zakład dysponujący certyfikatem ISO 14 001 jest przyjazny dla środowiska i posiada bogate know-how w zakresie produkcji aut z wyższych segmentów. Oprócz modelu Renault Latitude, produkowane są w nim aktualnie modele Renault-Samsung-Motors SM3, SM5, SM7, QM5 oraz Renault Koleos.

Model Latitude prezentowany po raz pierwszy publiczności podczas salonu samochodowego w Moskwie, trafi do sprzedaży pod koniec września kolejno w Maroku i w Algierii, na Ukrainie, w Rosji i na rynki afrykańskie. Wersja europejska będzie jedną z nowości salonu samochodowego w Paryżu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Renault Latitude