/  /  /  /  / Jakie silniki dla Renault Latitude
Renault Latitude

Renault Latitude

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Jakie silniki dla Renault Latitude

Renault|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Renault Latitude dysponuje wielodrążkowym zawieszeniem tylnym łączącym z powodzeniem komfort z przyjemnością prowadzenia. Rozwiązanie to zapewnia precyzję prowadzenia oraz doskonałe tłumienie drgań i hałasów. Proponowane silniki, w tym jednostka V6 dci 240, należą do najmocniejszych w tym segmencie.

W Renault Latitude zastosowano przednie zawieszenie z modelu Laguna, wysoko cenione za precyzyjne prowadzenie samochodu. Jest to zawieszenie typu Mc Pherson z dolnym wahaczem prostokątnym i stabilizatorem poprzecznym o średnicy 21,5 mm. W tylnym zawieszeniu wykorzystano konstrukcję wielodrążkową opracowaną przez Nissana, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i wygodnie. Zawieszenie to zapewnia doskonałe tłumienie nierówności drogi i hałasów w czasie jazdy. Dzięki elastycznej pracy w zakresie 16 mm/100 DaN z przodu i 19 mm/100 DaN z tyłu oraz dobrej amortyzacji, konstruktorzy ograniczyli pionowe ruchy nadwozia samochodu i zwiększyli jego stabilność przy jednoczesnej poprawie komfortu.

Latitude posiada układ hamulcowy zapewniający maksymalną efektywność również przy długotrwałym hamowaniu. Auto, wyposażone w wentylowane tarcze o średnicy 296 lub 320 mm (w zależności od silnika) z przodu i 300 mm z tyłu, hamuje od 100 do 0 km/h (przy wielokrotnym hamowaniu) na odcinku 39,5 m.

Dostępnych jest pięć rozmiarów opon w zależności od silnika i poziomu wyposażenia:
- 195/60 R16
- 215/55 R16
- 225/50 R17
- 225/45 R18
- 235/45 R18

W precyzyjnie działającym wspomaganiu układu kierowniczego wykorzystano mniejsze przełożenie i usztywnienie kolumny kierownicy, co zapewnia większą przyjemność prowadzenia. Przełożenie przekładni kierowniczej 1/16 (1° skrętu koła odpowiada 16° skrętu koła kierownicy) zdecydowanie ułatwia manewrowanie i poprawia zwrotność samochodu. Większa sztywność i mniejszy luz zapewniają bardziej bezpośrednie wyczucie drogi i skracają czas reakcji samochodu na skręt kierownicy. Zapewniono również skuteczne tłumienie nierówności nawierzchni. Wersje z silnikiem V6 dCi 240 posiadają zmienne wspomaganie hydrauliczne. Pozostałe jednostki benzynowe i wysokoprężne są wyposażone w zespół elektropompy, który zapewnia zmienną siłę wspomagania w zależności od wydatku pompy elektrycznej uzależnionego od warunków jazdy.

Wydatek ten jest zależny od prędkości i potrzebnego poziomu wspomagania (prędkości i skrętu kierownicy), co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa dzięki elektrycznemu sterowaniu pompy precyzyjnie odpowiadającemu potrzebom.

Gama jednostek napędowych
Oferta silników benzynowych
Renault Latitude może być napędzane benzynową jednostką 2.0 16V (M4R), przystosowaną do zasilania bioetanolem E85 i zapewniającą moc 103 kW (140 KM) przy 6 000 obr./min. Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Wykazuje się dużą elastycznością pracy i wysokimi osiągami. Jej maksymalny moment obrotowy 195 Nm jest dostępny już od 3750 obr./min. Dystans 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w zaledwie nieco ponad 30 sekund

Oferta silników wysokoprężnych
Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jedne z najlepszych jednostek na rynku:  
- mocny i cicho pracujący silnik 2.0 dCi (M9R) jest dostępny w dwóch poziomach mocy
110 i 127 kW (dCi 150 i dCi 175). Obie wersje będą dostępne z mechaniczną skrzynią biegów (dCi 175 w późniejszym terminie), a ich maksymalny moment obrotowy będzie wynosił odpowiednio 340 i 380 Nm przy 2000 obr./min. Ekonomiczna wersja o mocy 150 KM ze skrzynią mechaniczną emituje poniżej 140 g CO2 w cyklu mieszanym.
W wersji ze skrzynią automatyczną (AJ0), elastycznie pracujący, mocny silnik dCi 175 będzie zużywał jedynie 6,5 l/100 km (w cyklu mieszanym), a jego maksymalny moment obrotowy będzie wynosił 360 Nm przy 2000 obr./min.

- Renault Latitude będzie również dostępne z najnowszym 6-cylindrowym silnikiem opracowanym przez Renault na potrzeby Aliansu: 3.0 V6 dCi (V9X) o mocy 177 kW (240 KM) przy 3750 obr./min.  Jego maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostępny od 1500 obr./min zapewnia wysokie osiągi (1000 m ze startu zatrzymanego w 28,2 s) przy stosunkowo niewielkim zużyciu paliwa (7,2 l/100 km w cyklu mieszanym, tj. 188 g CO2/km).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Renault Latitude