/  /  / Latitude
Renault Latitude

Renault Latitude

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Renault Latitude
© Renault
Renault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault LatitudeRenault Latitude
Renault Latitude, pozycjonowany w klasie wyższej średniej (E) samochodów osobowych, stanowi powrót francuskiego producenta do tego segmentu na rynkach europejskich. Jego poprzednikiem był, sprzedawany w latach 1992-2000 Renault Safrane. Auto, stanowiące wówczas okręt flagowy marki mierzyło ponad 4,7metra długości oraz niemal 1,80 szerokości, było więc pełnoprawnym członkiem klasy wyższej średniej. Mimo, iż przez minioną dekadę Renault nie oferowało europejczykom auta o takich gabarytach, obecne było jednak na innych rynkach światowych, za sprawą min sprzedawanego w Azji Renault Safrane II.

Renault Latitude opracowany został na platformie D koncernu, którą wykorzystują również takie modele jak Laguna III czy Nissan Maxima. Sam model stanowi przystosowaną do gustu europejskiego klienta wersję oferowanego w Korei Renault Samsung SM5. Analizując gabaryty pojazdu nie można zaprzeczyć, iż zasłużenie znajduje się on w segmencie E. Długość wynosząca 4872mm przy rozstawie osi 2762mm, szerokość bez lusterek równa 1832mm oraz 1483mm wysokości, stawiają go na równi z takimi pojazdami jak Citroen C6, Mercedes klasy E, czy BMW serii 5. Sylwetka auta stanowi ukłon projektantów Renault w stronę osób ceniących konserwatywne kształty karoserii. Latitude jest klasycznym sedanem. Linia boczna w kształcie klina wyraźnie wznosi się od maski, aż po skraj bagażnika. Linie auta są miękkie. W pasie przednim oraz tylnym wykorzystano obficie linie łuku, które udanie współgrają z łukową linią dachu. Najsłabszym silnikiem napędzający ten imponujących rozmiarów pojazd jest dwulitrowy benzyniak o mocy 140KM, najmocniejszym zaś 240 konny silnik diesla. Pomiędzy tymi jednostkami plasują się jeszcze dwa dwulitrowe diesle, o mocy 150 oraz 175KM.

Latitude występować może w jednym z trzech wariantów wyposażenia- Expression, Initiale bądź Privilege. Francuskie marki znane są, szczególnie w ostatnich latach, z dbania o wysoki poziom bezpieczeństwa swoich pojazdów, a Renault nie stanowi tutaj wyjątku. W podstawowej wersji auta znajdziemy takie elementy wyposażenia pomagającego zapobiegać wypadkom jak ABS, z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD oraz wspomaganiem hamowania awaryjnego BAS, kontrolę trakcji ASR, a także system stabilizacji toru jazdy ESP. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego obejmuje sześć poduszek powietrznych oraz system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX.

Biorąc pod uwagę wymiary Renault Latitude, jego naturalnymi konkurentami są auta takie jak Mercedes klasy E, BMW serii 5, czy Audi A6. Ze względu jednak na cenę auta spodziewać się można, iż konkurowało będzie jednak z pojazdami klasy średniej, takimi jak Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Skoda Superb, Peugeot 508, czy Subaru Legacy.


 

Latitude najczęściej porównywany z

BMW 5
BMW 5
Citroen C5
Citroen C5
Hyundai i40
Hyundai i40
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Reklama