/  /  /  /  / Nowa Laguna stawia na bezpieczeństwo
Renault Laguna

Renault Laguna

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowa Laguna stawia na bezpieczeństwo

Producent|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Laguna jest powszechnie ceniona za swoją wysoką jakość wykonania i niezawodność (wśród 3 najlepszych modeli), wysokie osiągi (4Control) i najwyższy w tym segmencie poziom bezpieczeństwa (5 gwiazdek Euro NCAP, 36 punktów na 37 możliwych).

Jakość zapisana w genach
W momencie wprowadzania na rynek w 2007 roku jednym z głównych celów Laguny III było zapewnienie Renault miejsca w ścisłej czołówce producentów pod względem jakości produktów i usług. Wyniki niezależnych ankiet (JD Power, ADAC), wyniki badań wewnętrznych oraz analizy pism motoryzacyjnych wskazują, że Laguna osiągnęła swój cel i uplasowała się wśród trzech najlepszych modeli w tym segmencie.

Laguna symbolizuje najwyższą jakość marki Renault i to na wszystkich etapach życia pojazdu: od projektu po produkcję i od sprzedaży po okres posprzedażny.

Podejmowane od wielu lat przez Renault wysiłki na rzecz poprawy jakości przyniosły korzyści wszystkim produkowanym przez koncern modelom. Każdy nowy model jest jeszcze bardziej niezawodny od swojego poprzednika.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa
Nowa Laguna zapewnia wszystkim swoim pasażerom poczucie pełnego komfortu psychicznego dzięki najwyższemu w tej kategorii pojazdów poziomowi komfortu i bezpieczeństwa (36 punktów na 37 możliwych w testach Euro NCAP). W zakresie ochrony pasażerów Laguna jest wyposażona we wszystkie najnowsze rozwiązania.

Lider w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego...
W nowej Lagunie wykorzystane zostało bogate know-how Renault w zakresie zarówno bezpieczeństwa czynnego jak i biernego. Oprócz znakomitych własności układu jezdnego, nowy model może również poszczycić się największą w tym segmencie skutecznością układu hamulcowego, w szczególności w teście wytrzymałości przy hamowaniu z rozgrzanymi tarczami (droga hamowania auta z 16-calowymi kołami, mierzona w końcowej próbie po 10 kolejnych hamowaniach ze 100 do 0 km/h wynosi 40 m). Potężny układ hamulcowy został wyposażony w wentylowane tarcze o średnicy 280 do 296 mm z przodu i 300 mm z tyłu. Za wspomaganie nagłego hamowania odpowiedzialny jest zespół złożony z modułu elektronicznego i bloku hydraulicznego, znacznie precyzyjniejszy dzięki oporności na odkształcenia mechaniczne. Wysoka jakość układu jezdnego w połączeniu z precyzyjnym modelem cyfrowym, dostosowującym się do dynamiki pojazdu, pozwala bezbłędnie wykrywać sytuacje awaryjne. Montowane w standardzie układy ABS i ESP są jeszcze skuteczniejsze dzięki funkcji wstępnego zwiększania ciśnienia w układzie hamulcowym, pozwalającej zapobiegać gwałtownym szarpnięciom przy hamowaniu.

Dostępne w opcji bi-ksenonowe reflektory obracają się w zależności od prędkości pojazdu i kąta skrętu kierownicy. Jest to doskonały przykład użytecznej technologii dzięki zwiększeniu nawet o 90% doświetlenia zakrętów w porównaniu do reflektorów halogenowych. W aucie może być również zamontowany oferowany w opcji układ kontroli ciśnienia w oponach.

... i biernego
W dziedzinie bezpieczeństwa biernego firma Renault wprowadziła szereg rozwiązań uwzględniających wyniki badań nad wypadkami oraz rzeczywiste zachowania na drodze, zgodnie z bardziej skutecznym, kompleksowym podejściem zapewniającym wyższe bezpieczeństwo użytkowników pojazdu. W celu zapewnienia jeszcze wyższego poziomu ochrony pasażerów zmieniona została również architektura elektroniki pojazdu, tak aby układy bezpieczeństwa najnowszej generacji mogły uruchamiać się w krótszym czasie. Wszystkimi konfiguracjami steruje potrójny algorytm, pozwalający zoptymalizować skuteczność działania układów w przypadku zderzenia (złożone konfiguracje zderzeń czołowych, bocznych i tylnych). Szczególną uwagę zwrócono na zderzenia boczne, będące jedną z głównych przyczyn zgonów w wypadkach (strefa bardzo słabej ochrony), co dało spektakularne wyniki. W celu umożliwienia nawet dwukrotnie szybszego wykrywania i reagowania na zderzenia boczne, Laguna została wyposażona w unikalny układ dwóch czujników, umieszczonych w przednich drzwiach i w środkowym słupku. Specjalny algorytm dostosowuje czas reakcji do siły zderzenia i aktywuje boczną poduszkę powietrzną nowej generacji z podwójną komorą (chroniącą klatkę piersiową oraz miednicę), wybierając jeden z dwóch poziomów ciśnienia napełniania. Obowiązujące przepisy wymagają zapewnienia skuteczności tego układu do prędkości 50 km/godz. Znacznie surowsze wymagania wewnętrzne firmy Renault przewidują ochronę do 70 km/godz.

Ten niezwykle skuteczny system składa się z 6 do 8 poduszek powietrznych (montowane w opcji na tylnych siedzeniach poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową) rozmieszczonych wokół pasażerów. Mechanizmy napinania w przednich pasach bezpieczeństwa montowane są obecnie na obu ich końcach (po stronie nawijacza i na końcu odcinka biodrowego). W połączeniu z wbudowanym w siedzisko zabezpieczeniem przed tzw. nurkowaniem, rozwiązanie to umożliwia, w razie zderzenia, dociśnięcie pasażerów do siedzeń, zapobiegając groźbie wysunięcia się ciała spod pasa. Nieruchoma centralna klamra została zoptymalizowana, aby ułatwić zapinanie pasa. Wszystkie pasy bezpieczeństwa są obecnie pasami 3-punktowymi, wyposażonym w ograniczniki napięcia. Nowa Laguna jest wyposażona w świetlne kontrolki zapięcia pasów na wszystkich 5 siedzeniach oraz dodatkowo w brzęczyki na miejscach przednich. Konstrukcja foteli zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i wysoki poziom komfortu. Pomimo cieńszego oparcia przednich foteli (dla zwiększenia ilości miejsca na tylnych siedzeniach), ich szkielet w żadnym punkcie nie styka się z plecami pasażera. Poprawiona została też ochrona szyi w razie zderzenia tylnego dzięki zastosowaniu zagłówków nowej generacji z wbudowaną prowadnicą.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama