/  /  /  /  / Nowa Laguna bardziej komfortowa
Renault Laguna

Renault Laguna

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowa Laguna bardziej komfortowa

Producent|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Jak podkreśla Renault, nowa Laguna charakteryzuje się wyjątkowo wysokim poziomem komfortu akustycznego: reprezentuje najwyższy standard w tym segmencie, w szczególności w wersjach z silnikami wysokoprężnymi.

Do wysokiego komfortu nowego Renault Laguny przyczyniają się również systemy wspomagania prowadzenia: automatyczny hamulec postojowy, regulator-ogranicznik prędkości, automatyczne włączanie świateł mijania i automatyczne uruchamianie wycieraczek. Komfort zawieszenia pozwala w jeszcze większym stopniu doceniać własności jezdne pojazdu, a komfort wnętrza zapewnia automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z funkcją automatycznego włączania obiegu zamkniętego za pomocą czujnika zanieczyszczenia powietrza oraz trzema trybami pracy Soft-Auto-Fast.

Maksymalny poziom komfortu - wszechobecna cisza
W nowej Lagunie udoskonalenia w tym zakresie prowadzone były w trzech następujących kierunkach:
• obniżenie poziomu głośności silników, w szczególności przy małych prędkościach,
• tłumienie hałasów toczenia,
• zmniejszanie poziomu szumów aerodynamicznych.

Poziom komfortu akustycznego w wersjach z silnikiem wysokoprężnym jest identyczny jak w wersjach benzynowych, w szczególności dzięki własnościom samych silników. Wiele wysiłku włożono w udoskonalenie zawieszenia silników o zwiększonym skoku, z wprowadzeniem szeregu innowacyjnych rozwiązań, takich jak mocowanie między nadstawką skrzyni biegów a akumulatorem, umożliwiające jego wykorzystanie jako masy akustycznej (patent). Kwestie aerodynamiki nadwozia nowej Laguny zostały uwzględnione już na samym początku projektowania modelu, z umieszczeniem wycieraczek pod pokrywą silnika, specjalnym wyprofilowaniem obudów lusterek wstecznych i przednich słupków, ograniczającym zjawiska turbulencji, a więc i szumów aerodynamicznych.

Komfort zawieszenia
Auto odznacza się wyjątkowo wysokim komfortem zawieszenia dzięki pełnej kontroli nad pionowymi ruchami nadwozia o dużej amplitudzie. Skojarzenie przednich amortyzatorów ciśnieniowych z tylnymi amortyzatorami dwururowymi umożliwia Lagunie łagodne pokonywanie przeszkód przy umiarkowanych prędkościach. Wysoki komfort przy pokonywaniu zakrętów uzyskano poprzez zmniejszenie przechyłów bocznych nadwozia. Dla zapewnienia większego komfortu podczas jazdy zwiększono sztywność siedzeń. Podparcia boczne pozwalają w tym większym stopniu docenić wysoką jakość zachowania auta na drodze.

Komfort prowadzenia
Liczne elementy wyposażenia ułatwiają kierowcy codzienne użytkowanie auta:
• system wspomagania parkowania przodem i tyłem, którego strefa detekcji jest obecnie widoczna na centralnym wyświetlaczu na desce rozdzielczej jako uzupełnienie sygnalizacji dźwiękowej,
• karta Renault „hands free” trzeciej generacji z wbudowaną funkcją sterowania oświetleniem drogi do domu,
• pokrywa wlewu paliwa z wbudowanym korkiem, ułatwiająca operacje tankowania paliwa,
• wskaźnik zmiany przełożenia (wspomaganie eko-jazdy),
• regulator-ogranicznik prędkości,
• automatyczny hamulec postojowy.

Zmiany w kabinie
Trzy innowacyjne, automatyczne tryby pracy klimatyzacji Soft-Auto-Fast są intuicyjne w obsłudze dzięki rozmieszczonym w logiczny sposób przełącznikom. Zapewniają możliwość dostosowania automatycznego trybu pracy do indywidualnych potrzeb i upodobań klientów. Za wzór może tu posłużyć tryb Auto, zainspirowany najlepszymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku (optymalizacja komfortu termicznego i akustycznego, przy zachowaniu optymalnej szybkości działania klimatyzacji). Program Soft zapewnienia niezauważalne, ciche działanie, zwiększając komfort podróżowania, szczególnie pasażerów na przednich siedzeniach. Tryb Fast służy do bardzo szybkiego i skutecznego ochłodzenia/ogrzania całej kabiny.

Air Quality Management System
W nowej Lagunie wprowadzono specjalne rozwiązania zapewniające wysoki poziom komfortu termicznego i jakości powietrza w kabinie. Atermiczna przednia szyba ogranicza o 30% promieniowanie słoneczne docierające do wnętrza. Zastosowano nowy, dwustrefowy czujnik nasłonecznienia, montowany w przedniej szybie wraz z czujnikami deszczu i światła. Dwa czujniki mierzą stopień nasłonecznienia z każdej strony szyby, co pozwala na dokładniejszą regulację pracy klimatyzacji w kabinie. Dodatkowy czujnik wilgotności, stanowiący element zaawansowanego układu zapobiegania zaparowaniu szyb, jest umieszczony u podstawy wewnętrznego lusterka wstecznego.

Główną innowacją w Lagunie jest system automatycznej ochrony przed szkodliwymi gazami. Czujnik zanieczyszczenia powietrza wykrywa znaczne wzrosty stężenia zanieczyszczeń atmosfery (CO lub NO) i automatycznie zamyka dopływ powietrza z zewnątrz. Zanieczyszczone powietrze przestaje wnikać do wnętrza pojazdu, a aktywny filtr węglowy poprzez recyrkulację oczyszcza powietrze w kabinie (usuwając pyłki, gazy, zapachy i cząstki zanieczyszczeń).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama