/  /  / Laguna Coupe
Renault Laguna Coupe

Renault Laguna Coupe

Zmień
SegmentSportowo Rekreacyjne / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
001.jpg
© Renault
001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg011.jpg012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg017.jpg018.jpg019.jpg100.jpg101.jpg102.jpg103.jpg104.jpg105.jpg106.jpg107.jpg108.jpg109.jpg110.jpg111.jpg112.jpg113.jpg114.jpg115.jpg116.jpg117.jpg118.jpg119.jpg120.jpg121.jpg122.jpg123.jpg124.jpg125.jpg126.jpg129.jpg130.jpg200.jpg201.jpg202.jpgRenault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009Renault Laguna Coupe 2009
Renault Laguna Coupe to jedno z najładniejszych aut jakie zostało stworzonych nie tylko przez francuskiego producenta, ale również po prostu jeżdżących po drogach. Zostało to udokumentowane wieloma nagrodami podkreślającymi niepowtarzalny styl, jak chociażby „Auto z Seksem” przyznane przez Playboya, czy też tytuł „Luksusowej Marki 2008”. Auto zaliczane jest do klasy średniej (segment D) w grupie pojazdów sportowo-rekreacyjnych. Laguna Coupe wywodzi się z samochodu koncepcyjnego o nazwie „Fluence”, który został zaprezentowany w 2004 roku. Jednak jego rysy najbliższe są Lagunie Coupe Concept zaprezentowanej we Frankfurcie w 2007 roku. Debiut wersji produkcyjnej nastąpił podczas uroczystego otwarcia festiwalu filmowego w Cannes w 2008 roku. Auto bazuje na płycie podłogowej trzeciej generacji Laguny, przez co jego długość wynosi 4,64 metra, szerokość 1,83 m, zaś wysokość 1,40 metra. Spory jest również rozstaw osi, który wynosi 2,70 metra. W modelu tym zastosowano znany wcześniej z Laguny GT układ jezdny Active Drive z czterema kołami skrętnymi. Dzięki niemu do prędkości 60 km/h tylne koła skręcają w przeciwną stronę do przednich, zaś powyżej tej prędkości skręcają w tę samą stronę. System sprawdza się nie tylko w trakcie manewru omijania przeszkody (tzw. test „łosia”), ale również w warunkach utrudnionego hamowania, czyli asymetrycznej przyczepności kół do nawierzchni. Ponadto specjalne ustawienie zawieszenia i jego twardość znacząco ograniczają boczne przechyły. Produkcja tego modelu odbywa się w tych samych zakładach, co zwykłej Laguny, czyli we francuskiej miejscowości Sandouville.

Renault Laguna Coupe, jak sama nazwa wskazuje dostępne jest tylko w jednej wersji nadwozia, jaką jest 2-drzwiowe coupe. Jego sylwetka łączy w sobie dwie główne cechy, którymi są sportowy charakter oraz elegancja. Linia jest przez to pozbawiona nierówności oraz kantów. O sportowych ambicjach świadczy chociażby długa maska z centralnym przetłoczeniem, mocno opadająca linia dachu oraz szeroki grill, zapożyczony ze świata sportowych samochodów. Dodatkowo podkreśla to krótki zwis tylny, mała tylna boczna szyba oraz szerokie nadkola. Tył przynosi skojarzenia z Astonem Martinem DB 7. Całość miała według stylistów zapewnić prostą i wyważoną linię, typową dla tradycyjnych coupe, która wytrzymałaby upływ czasu i zmieniającą się modę.

Model ten, podobnie jak inne wersje nadwoziowe rodziny Laguny, został bardzo dobrze wyposażony w elementy zapewniające bezpieczeństwo podróżującym. Standardowo znajdują się w nim poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń. Ponadto każdy model posiada system zapobiegający poślizgowi podczas hamowania ABS z systemem rozdziału siły hamowania  EBD oraz system wspomagania nagłego hamowania BAS. W droższych wersjach pojawia się dodatkowo system stabilizacji toru jazdy ESP. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Konkurentami Renault Laguna Coupe są Peugeot 407 Coupe oraz Audi A5 coupe.
 

Laguna Coupe najczęściej porównywany z

Reklama