/  /  / Laguna
Renault Laguna

Renault Laguna

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullbagażnik.JPGdeska bok1.JPGdeska kier1.JPGdeska pasa1.JPGdeska przód1.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGelektryczne szyby i lusterka.JPGfot kier1.JPGkanapa tył.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGklimatyzacja.JPGkoło.JPGkomputer pokładowy .JPGlewy bok.JPGlewy przód.JPGlewy tył.JPGlusterko wst1.JPGlusterko zewn.JPGosłona pasaż1.JPGpas przód.JPGpodłok przód1.JPGpodłokietnik tył.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzeciwmgielne.JPGprzód.JPGradio.JPGreflektor p.JPGregulacja wysokosci kierownicy.JPGschowek pas1.JPGsilnik.JPGskrzynia biegów1.JPGświatło tył.JPGtył.JPGwlew paliwa.JPGwlot powietrza.JPGzagł kier1.JPGzderzak p.JPGzderzak t.JPGzegary1.JPG
Renault Laguna zostało wprowadzone na rynek w roku 1994 jako następca modelu 21. Jednak na zmniejszoną popularność tego modelu wpływała duża awaryjność, która co prawda była zmniejszana wraz z kolejnymi modernizacjami, jednak ogólne wrażenie pozostało. Obecnie na rynku dostępna jest już trzecia generacja auta, która pojawiła się podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2007 roku. Producent chcąc nadać nową jakość autu, zamierza uplasować nową Lagunę wśród trzech najlepszych modeli pod względem jakości produktu i usług. Pojazd ten zaliczany jest do klasy średniej (segment D) i w porównaniu do poprzednika urósł pod każdym względem. Jego długość zwiększyła się o 11 cm, szerokość o 6 cm, zaś wysokość o 1,5 cm. Stąd też całkowite gabaryty wynoszą 4,69 metra jeżeli chodzi o długość, 1,81 metra szerokości oraz 1,44 metra jeżeli chodzi o wysokość. Wersja kombi jest dłuższa o kolejne 11 cm. Konstruktorzy chwalą się tym, że konstrukcja podwozia została usztywniona o blisko 20% z przodu oraz 50% z tyłu. Celem tego zabiegu było otrzymanie sportowych właściwości jezdnych, które posiada konkurencja. Jednak zadania tego nie ułatwia zastosowanie tańszego rozwiązania w przypadku zawieszenia tylnego, czyli belki skrętnej, podczas gdy konkurencja używa zawieszenia wielowahaczowego. Renault Laguna uznana została „Autem Firmowym 2008 roku”. Produkcja tego modelu odbywa się w fabryce położonej w Sandouville we Francji.

Nowa Laguna dostępna jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 5-drzwiowy hatchback oraz kombi (Grandtour). Stylistom udało się osiągnąć idealne połączenie pomiędzy elegancją i dostojnością, a sportowym charakterem. O ten drugi dba długa, opadająca maska z przetłoczeniami oraz duży wlot powietrza umieszczony w zderzaku. Podkreśla to również opadająca linia dachu w wersji hatchback. Najbardziej charakterystycznymi elementami są przednie reflektory zachodzące na maskę oraz na błotniki, a także tylne wąskie światła wykonane w technologii diodowej LED. Inżynierowie Renault dużo uwagi poświęcili łączeniom poszczególnych elementów, w szczególności w przypadku części nakładanych na nadwozie.

W nowej Lagunie wykorzystano bogate doświadczenie Renault w zakresie bezpieczeństwa. Dlatego też już w podstawowej wersji dostępnych jest sześć poduszek powietrznych, czołowych dla kierowcy i pasażera, bocznych przednich oraz kurtyn powietrznych. Ponadto każdy pojazd posiada system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagania nagłego hamowania BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ kontroli trakcji ASR. W lepiej wyposażonych wersjach, lub za dopłatą, dostępne są również poduszki boczne montowane w tylnych fotelach oraz system kontroli ciśnienia w ogumieniu. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek.

Konkurencję w tym segmencie dla Renault Laguna stanowią Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Insignia, Skoda Super, Peugeot 407, Seat Exeo oraz Toyota Avensis.
 

Laguna najczęściej porównywana z

Citroen C5
Citroen C5
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Renault Megane
Renault Megane
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Reklama