/  /  / Koleos
Renault Koleos

Renault Koleos

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Renault Koleos
© Renault
Renault KoleosRenault KoleosRenault KoleosRenault KoleosRenault KoleosRenault KoleosRenault Koleos
Renault Koleos to pierwszy SUV wyprodukowanRenault Koleos to pierwszy SUV wyprodukowany przez francuski koncern. Podążanie za trendami rynkowymi nastąpiło dość późno, gdyż Koleos pojawił się dopiero w 2008 roku, a auta tego typu zaczęły stanowić duży procent rynku już na początku XXI wieku. W związku z brakiem doświadczenia w tworzeniu samochodów terenowych Renault skorzystał z wiedzy i technologii swojego japońskiego partnera, Nissana. Model ten wykorzystuje bowiem płytę podłogową oraz układ napędowy na 4 koła zapożyczony z Nissana X-Trail, dzięki czemu może poruszać się nie tylko po utwardzonych drogach, ale również zjechać w bardziej wymagający teren. Możliwości takie zapewnić ma specjalnie przystosowane do tego zawieszenie wspomagane przez prześwit 20,6 cm, który w wersjach z silnikami diesla zmniejsza się do 18,8 cm, a także kąt natarcia wynoszący 27 stopni, zaś kat zjazdu 31 stopni. Auto zaliczane jest do klasy niższej średniej (segment C) w grupie pojazdów terenowo-rekreacyjnych. Dzieje się tak dzięki właściwościom jezdnym oraz kompaktowym wymiarom. Długość pojazdu wynosi 4,52 metra, szerokość 1,85 metra, zaś wysokość 1,69 metra. W wersjach z napędem na 4 koła przy dobrej przyczepności moment obrotowy przenoszony jest w całości na przednią oś, dopiero w momencie, w którym system wykryje ślizg, automatycznie dołączany jest napęd na oś tylną. Renault Koleos wyposażony został również w system wspomagania ruszania pod górę i zjazdu ze wzniesienia. W obu przypadkach do aktywacji systemu potrzebne jest zbocze o nachyleniu co najmniej 10 procent. Model ten produkowany jest w zakładach Renault Samsung Motors w Busan w Korei Południowej.

Renault Koleos dostępny jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy SUV. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Patricka le Quement, który był również twórcą awangardowego modelu Megane drugiej generacji. Auto łączy konwencję stylistyczną aut z napędem 4x4 z elementami nadającymi sportowy charakter. Posiada więc masywną sylwetkę podkreśloną przez metalowe osłony widoczne zarówno w przednim jak i tylnym zderzaku oraz bardzo wyraźnie zaznaczone nadkola. Z kolei o sportowy charakter dba wznosząca się linia bocznych okien oraz zaokrąglony, opadający dach. O przynależności do rodziny Renault przypominają za to przednie reflektory, w których wykorzystano technologię LED, a także logo producenta, dzielące na dwie części grill.

W połowie 2011 roku styliści Renaulta zdecydowali się odmłodzić Koloesoa. Facelifting dotyczył głównie zewnętrznej stylistki. Największe zmiany można zauważyć z przodu samochodu ,gdzie zastosowano przeprojektowany zderzak, lampy z gładkiego szkła oraz zmodyfikowany wlot powietrza, który otrzymał chromowany grill. Lusterka boczne mają wbudowane kierunkowskazy diodowe.

Bezpieczeństwo podróżnych jest tym z czego słynie Renault. W wyposażeniu standardowym znajdują się poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie oraz kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń. Ponadto każdy model standardowo wyposażony jest w system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z układem wspomagania nagłego hamowania oraz system stabilizacji toru jazdy ESP z modułem kontroli podsterowności CSV. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek.

Głównymi konkurentami Renault Koleos są Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga oraz Hyundai Tucson i Kia Sportage.
 

Koleos najczęściej porównywany z

Ford Kuga
Ford Kuga
Honda CR-V
Honda CR-V
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Ssangyong Korando
Ssangyong Korando
Subaru XV
Subaru XV
Reklama