/  /  /  /  / Renault Kangoo Be Bop będzie w Polsce na wiosnę
Renault Kangoo

Renault Kangoo

Zmień
SegmentKombi Van
Cena62 190 zł - 116 358 zł (aktualizacja: 2016-01-27)
Emisja CO2112 g/km - 140 g/km
Żużycie paliwa4,3 L/100km - 6,2 L/100km
 

Renault Kangoo Be Bop będzie w Polsce na wiosnę

Renault Polska|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Renault Kangoo be bop to nowe auto zainspirowane projektem Kangoo Compact Concept. Ten innowacyjny samochód wyróżnia się zdecydowanym charakterem, zwartą budową (3,87 m), oryginalną dwubarwną kolorystyką nadwozia oraz wyjątkowym i niepowtarzalnym wystrojem wnętrza.

Duże przeszklone płaszczyzny i cztery obszerne miejsca dają wrażenie otwartej przestrzeni i światła. To zdecydowanie rekreacyjny samochód. Renault Kangoo be bop posiada z tyłu przesuwany, otwierany dach połączony z opuszczaną szybą tylnych drzwi. Natomiast przednia część nadwozia jest wyposażona w dwa uchylne szklane dachy oraz stałe, szklane okno dachowe.

Zależnie od koloru nadwozia, be bop może reprezentować styl Fun (nasycone pomarańczowe barwy) lub klasę i szyk (czarny perłowy lakier lub czerwień maku).

Renault Kangoo be bop adresowane jest do klientów poszukujących samochodu odbiegającego od zwyczajowych kanonów stylistycznych, a także wyrażającego optymizm i radość życia.

Renault Kangoo be bop zrodziło się z zainteresowania, jakie wzbudził show car Kangoo Compact Concept podczas pokazu na salonie frankfurckim w 2007 roku. Kangoo Compact Concept - kompaktowy, rekreacyjny samochód o wyrazistym stylu i charakterze - udowodnił, że możliwe jest zaoferowanie niecodziennego pojazdu klientom poruszającym się głównie po mieście, prowadzącym aktywny, sportowy tryb życia i lubiących spędzać czas z przyjaciółmi. Oprócz zdecydowanego designu, istotnym elementem koncepcji samochodu były duże przeszklone płaszczyzny oraz niespotykane rozwiązania umożliwiające odsłonięcie różnych części nadwozia, które złożyły się na samochód będący «kwintesencją światła i przestrzeni». Projektanci Renault Kangoo be bop postanowili skonstruować samochód oferujący rozwiązania przypominające te zastosowane w show carze.

Renault Kangoo be bop posiada przód typowy dla modeli Kangoo - z krótką pokrywą silnika i reflektorami w kształcie kropli wody. Mocno pochylona przednia szyba wpuszcza dużo światła do wnętrza kabiny i zapewnia dobrą widoczność. Renault Kangoo be bop wyróżnia się wśród samochodów gamy Kangoo zwartą bryłą nadwozia – ma mniej niż 4 metry długości - oraz oryginalnymi detalami wykończenia i wystroju. Samochód wyposażono w reflektory z czarnymi kloszami, specjalne zderzaki oraz 16-calowe felgi aluminiowe.
 
Zwiększony o 20 mm prześwit w porównaniu do nowego Kangoo i boczne listwy chroniące nadwozie sprawiają, że pomimo miejskiego charakteru auto jest jednocześnie przygotowane do dalszych podróży. Mocno zarysowane linie nadwozia stają się jeszcze bardziej dynamiczne dzięki zastosowaniu dwóch kolorów lakieru, podobnie jak w concept-carze: pokrywa silnika, wlot powietrza, lusterka wsteczne, część przedniego zderzaka i drzwi są polakierowane na szaro, a reszta nadwozia w innym wybranym kolorze. Wśród dostępnych kolorów jest też pomarańczowy (przejęty bezpośrednio z Kangoo Compact Concept). Innym podobieństwem do pierwowzoru są półkoliste, bardzo wydłużone szyby boczne, które pozwalają rozpoznać Renault Kangoo be bop. Z tyłu nadwozia odnajdujemy szerokie drzwi, w których może całkowicie schować się tylna szyba. Jej opuszczanie i podnoszenie może być elektrycznie sterowane z miejsca kierowcy oraz przy pomocy trzeciego przycisku w uchwycie kluczyka, co pozwala na uzyskanie łatwego dostępu do bagażnika bez odblokowywania zamków samochodu, ani tylnych drzwi. Naturalnie, podnoszenie szyby jest zabezpieczone funkcją zapobiegającą przycięciu ręki.

Dach Renault Kangoo be bop umożliwia uzyskanie otwartego nadwozia, podobnie jak w samochodzie koncepcyjnym. W tylnej części samochód posiada szklany dach przesuwany do przodu. Po jego otwarciu i opuszczeniu tylnej szyby, pasażerowie Renault Kangoo be bop podróżują jak w kabriolecie. Spojler otwieranego dachu pozwala na jazdę po szosie bez ryzyka powstawania niepożądanych zawirowań powietrza. Zablokowanie otwieranego dachu w położeniu otwarcia i zamknięcia jest zabezpieczone dwoma bocznymi zamkami. Przesuw szyby w dachu, wspomagany dwoma siłownikami, jest niezależny od otwierania szyby w tylnych drzwiach. W środkowej części dachu znajduje się szerokie okno z szybą stałą, doskonale doświetlające wnętrze kabiny. Nie zapomniano o osobach siedzących z przodu. Mogą one korzystać z dwóch uchylnych szklanych dachów, które są dopełnieniem « plenerowego » wyposażenia Renault Kangoo be bop. Otwieranie przednich szyb dachowych nie koliduje z otwieranym dachem z tyłu. Obróbka szyb dachowych w technologii Venus 10 zapewnia ochronę przed promieniami UV.

Deska rozdzielcza i przednie fotele przypominają Nowe Kangoo, ale z tyłu zdecydowano się na zamontowanie dwóch niezależnych foteli umieszczonych na podwyższeniu. W ten sposób wnętrze jest 4-miejscowe i bardzo wygodne.

W zależności od wybranego lakieru możemy uzyskać wesołe, rekreacyjne auto lub szykowny samochód z klasą. W stylu eleganckim oferowane są lakiery «Czarna Perła», «Czerwień Maku» i «Biel Polarna» w połączeniu z czerwono-czarną tapicerką i deską rozdzielczą w kolorze ciemnografitowym. W stylu rekreacyjnym oferowane są lakiery «Pomarańczowy» i «Biel Polarna» w połączeniu ze srebrno-niebieską tapicerką z pomarańczowymi wzorami i niebieską deską rozdzielczą barwioną w masie. Swoim wyglądem nawiązuje bezpośrednio do Kangoo Compact Concept. Białe tarcze zegarów i panel sterowania klimatyzacji w kolorze matowego chromu podkreślają wyjątkowy charakter wystroju wnętrza.

Renault Kangoo be bop może być wyposażony w system nawigacji satelitarnej Carminat Bluetooth CD, w którym za przystępną cenę oferowane są zasadnicze urządzenia multimedialne, wśród nich system GPS / info-trafic, kolorowy ekran formatu 16/9 o przekątnej 7 cali oraz zestaw głośnomówiący do telefonu Bluetooth. Jest to nowość w gamie Kangoo.

W Renault Kangoo be bop można zamontować liczne akcesoria podnoszące jego walory rekreacyjne. Poprzeczka mocowana nad szybą tylnych drzwi umożliwia przewóz długich przedmiotów takich jak deska do pływania. Różne naklejki i dekoracyjne elementy nadwozia pozwolą dostosować Renault Kangoo be bop do indywidualnego stylu użytkownika. Ponadto, system Plug and Music zapewnia pasażerom możliwość słuchania muzyki z własnych zbiorów muzycznych. Urządzenie to znajduje się w schowku deski rozdzielczej i posiada gniazdo USB do podłączenia pamięci USB, przenośnego odtwarzacza MP3, czy iPoda. Odtwarzaniem utworów muzycznych można sterować przy pomocy pilota radioodtwarzacza, znajdującego się pod kierownicą.
 
Mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych, Renault Kangoo be bop oferuje zadziwiająco dużą i wygodną kabinę. Dzięki dużym przeszklonym płaszczyznom o łącznej powierzchni (dach i szyby) 3,9 m², przez które światło wypełnia całą kabinę, auto to jest «kwintesencją światła i przestrzeni». Duża przednia szyba Nowego Kangoo zapewnia dobrą widoczność osobom siedzącym z przodu, zaś pasażerowie zajmujący tylne fotele mogą podziwiać pejzaż przez duże, półkoliste szyby boczne. Sprawiają one wrażenie podróżowania szybkim pociągiem TGV i dają poczucie bezpieczeństwa. Tylne szyby boczne zapewniają również dobrą widoczność do tyłu, co ułatwia manewry parkowania, czy wyprzedzania.

Każdy z 4 pasażerów dysponuje niezależnym fotelem, pozwalającym w pełni korzystać z uroków podróży. Miejsca przednie zapewniają ten sam komfort co w Nowym Kangoo, dzięki szerokości nad podłokietnikami wynoszącej 1510 mm (jedna z największych na rynku). Ergonomia miejsca kierowcy jest godna najlepszych vanów. Przy odmiennych barwach i wykończeniu, kształt i ergonomia deski rozdzielczej jest identyczna jak w Nowym Kangoo. Wyświetlacz, na którym pojawiają się informacje istotne dla prowadzenia samochodu jest osłonięte górną częścią deski rozdzielczej, więc są wyraźne i czytelne niezależnie od natężenia światła zewnętrznego.

Ręka kierowcy intuicyjnie trafia na dźwignię zmiany biegów umieszczoną na konsoli centralnej, podobnie jak na krótkie dźwignie sterujące kierunkowskazów i świateł pod kierownicą oraz pilota zdalnego sterowania radioodtwarzaczem. W celu zapewnienia lepszego komfortu obsługi, wyświetlacz radioodtwarzacza jest umieszczony oddzielnie na desce rozdzielczej. Dźwignia hamulca ręcznego typu lotniczego pozwoliła na uwolnienie znacznej przestrzeni, którą wykorzystano na schowek w podłokietniku między fotelami (objętość 9 litrów).

Regulacja wysokości fotela (w zakresie +/- 20 mm), zapewnia kierowcy ergonomiczną pozycję dostosowaną do budowy ciała. Wysoka jakość zastosowanych materiałów i staranne wykończenie świadczą o wyjątkowej uwadze, jaką poświęcono temu aspektowi konstrukcji pojazdu.

Pasażerowie siedzący na tylnych siedzeniach mają zapewniony wyjątkowy komfort podróżowania. Niezależne fotele wzorowane na fotelach Scenica posiadają regulację wzdłużną oraz regulowany kąt pochylenia oparcia. Są umieszczone 9 cm wyżej niż fotele przednie. Podwyższona pozycja zapewnia doskonałą, panoramiczną widoczność w zakresie 180°. Panoramiczna widoczność, jaką zapewniają szklane dachy i duże szyby boczne, wzmacnia poczucie przestrzeni i wygody na tylnych miejscach. Pasażerowie siedzący z tyłu mają do dyspozycji umieszczone wygodne z obu stron podłokietniki z dwoma obszernymi i łatwo dostępnymi schowkami, z których jeden może być zamykany.

Głośniki umieszczone w ścianach bocznych są dodatkowym elementem podnoszącym komfort wyposażenia miejsc z tyłu kabiny. Jej wymiary są wyjątkowe: szerokość nad podłokietnikami (1220 mm) i promień na wysokości kolan (250 mm), typowe dla samochodów gamy E. Wysokość od siedzenia do dachu wynosząca 998 mm znacznie przewyższa ten parametr w samochodach konkurencji. W środku, odległość między fotelami (24cm) zapewnia dużo miejsca na rzeczy osobiste pasażerów. Dostęp do tylnych foteli jest możliwy na dwa sposoby. Przez drzwi przednie - wsiadanie ułatwia pochylenie oparcia przedniego fotela i przesunięcie go do przodu przy pomocy uchwytu na oparciu, tak po stronie kierowcy jak i pasażera, gdzie dalsze przesunięcie fotela do przodu zapewnia jeszcze wygodniejszy dostęp do miejsc z tyłu. Dzięki dużej odległości między fotelami drugiego rzędu zapewniającej wygodne przejście, wsiadanie do tyłu jest również możliwe przez tylne drzwi. Ten bardziej nietypowy sposób wsiadania spodoba się szczególnie dzieciom. Jest on tym bardziej łatwy, że tylny próg jest umieszczony wyjątkowo nisko, a tylny zderzak może unieść ciężar 100kg.

Klamka umieszczona w drzwiach umożliwia zamknięcie ich od wewnątrz. Natomiast, ze względów bezpieczeństwa, nie ma możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka, więc rodzice mogą być spokojni o swe pociechy.

Tylna część kabiny posiada wiele możliwości aranżacji wnętrza. Objętość bagażnika wynosi od 174 dm3 do 1462 dm3. Po przesunięciu tylnych foteli do przodu zwiększa się ze 174 do 214 dm3. Podobnie jak w Scenicu, tylne fotele składają się na kształt portfela. Specjalna blokada utrzymuje je w tym położeniu. Równie łatwe jest wyjęcie foteli z kabiny. Pomysłowe rozwiązanie pozwala wówczas na włożenie pasa bezpieczeństwa do bocznego schowka. Bagaże mogą być rozmieszczone na jednym z miejsc z tyłu w miejscu po wyjętym lub złożonym fotelu. Umieszczone po bokach uchwyty ułatwiają przymocowanie przewożonych rzeczy. Po wyjęciu obu tylnych foteli, maksymalna objętość przestrzeni bagażowej wzrasta do 1462 dm3 (z siatką oddzielającą przestrzeń bagażową).

Opuszczenie tylnej szyby (z miejsca kierowcy lub przyciskiem w kluczyku) umożliwia załadunek bagaży, czy zakupów do bagażnika bez otwierania tylnych drzwi, na przykład na ciasnym parkingu, gdzie nie ma na to miejsca. Na lewej ścianie bagażnika umieszczone są dwa zaczepy do zawieszenia toreb z zakupami. Tylne drzwi otwierają się dwustopniowo. Pierwsze położenie, pośrednie, umożliwia dostęp do bagażnika w przypadku ograniczonej ilości miejsca za samochodem. Drugie położenie otwarcia do 85° zapewnia optymalny dostęp do przestrzeni bagażowej.

Po otwarciu szklanego dachu z tyłu i opuszczeniu tylnej szyby, możliwości transportowe Renault Kangoo be bop są kilkakrotnie większe: możliwy jest przewóz długich lub wysokich przedmiotów opartych o tylną belkę poprzeczną dostępną w ofercie akcesoriów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama