/  /  /  /  / ZAGADKA | 5 gwiazdek Euro NCAP jako pierwszy zdobył...
Renault Fluence

Renault Fluence

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

ZAGADKA | 5 gwiazdek Euro NCAP jako pierwszy zdobył...

null
© Euro NCAP
null

Publikowane cyklicznie wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP ze zrozumiałych względów wzbudzają duże zainteresowanie. Na ogół uzyskiwane przez poszczególne modele wyniki są 4- lub 5-gwiazdkowe. Poważne wpadki trafiają się natomiast raczej rzadko.

Nie wszyscy zapewne pamiętają dokładnie, jaki pierwszy samochód w historii testów zderzeniowych organizacji Euro NCAP zdobył maksymalną ocenę pięciogwiazdkową za ochronę dorosłych pasażerów. Tym samochodem było Renault Laguna II, której wyniki ogłoszono w czerwcu 2001.

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP publikuje się od lutego 1997. Wówczas to niektórzy producenci motoryzacji twierdzili nawet, że przy tak wyśrubowanych standardach tej niezależnej organizacji żadnemu autu nigdy nie uda się zdobyć nawet oceny 4-gwiazdowej.

Jak się okazało, nie była to prawda. Już w lipcu 1997 ocenę na poziomie 4 gwiazdek za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów jako pierwsze uzyskało Volvo S40.

Po wielkim sukcesie Laguny na drugi model z prestiżową oceną 5-gwiazdkową nie trzeba było już tak długo czekać. W ślad za "francuzem" w czerwcu 2002 podążył bowiem Mercedes Klasy C. Po ogłoszeniu korzystnych dla niemieckiego producenta wyników francuski koncern postanowił nawet zlecić specjalną kampanię w prasie (również w Polsce) z gratulacjami za wynik Klasy C.

Do dziś ocenę 5-gwiazdową według badań Euro NCAP zdobyło łącznie 12 różnych modeli francuskiej marki (w tym np. oferujący napęd elektryczny samochód Renault Zoe). Nie trzeba dodawać, że od pierwszych testów w 1997 roku standardy oceny Euro NCAP stały się o wiele bardziej wymagające.


Autor: Rafał Żaglewski
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama