/  /  /  /  / Renault Fluence wyrusza na podbój świata
Renault Fluence

Renault Fluence

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Renault Fluence wyrusza na podbój świata

Renault|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnull

Renault Fluence jest sedanem przeznaczonym na międzynarodowe rynki. Samochód jest obecnie produkowany w pięciu krajach (Korea, Turcja, Rosja, Argentyna, Indie), a jego sprzedaż odbywa się w ponad 80 krajach. Wprowadzając na rynek nowy Fluence, Renault rozszerza ofensywę na rynkach pozaeuropejskich.

Rynek sedanów, w który wpisuje się Renault Fluence, jest największy na świecie. Pierwszym rynkiem sprzedaży dla Renault Fluence jest dziś Turcja (stanowi on 22% całej sprzedaży modelu Fluence na świecie/dane z końca czerwca 2012 roku). Fluence jest liderem segmentu sedanów w tym kraju.

Wszystko zaczęło się w Korei w 2008 roku
Historia modelu Fluence ma swój początek w Korei. Już w pierwszych założeniach projektu samochód był konstruowany z myślą o światowej karierze. Jego produkcja ruszyła w czerwcu 2008 roku w zakładzie w Busan pod marką Renault Samsung Motors (lokalna marka Renault w Korei). W kraju tym model nazywa się SM3. We wrześniu 2012 roku pojazd został poddany modernizacji.

Turcja w 2009 roku
W listopadzie 2009 roku Renault Fluence uzyskało status samochodu o zasięgu światowym. Wtedy rozpoczęto jego produkcję w zakładzie w tureckiej Bursie. Położenie geograficzne tego kraju pozwoliło na rozszerzenie sprzedaży modelu Fluence na Turcję, Rosję, Rumunię, ale również na wszystkie rynki Europy Środkowej oraz basenu Morza Śródziemnego. W Turcji Fluence stało się szybko flagowym modelem marki Renault.

Rosja i Argentyna w 2010 roku
Kolejnym etapem było uruchomienie produkcji samochodu Fluence w Argentynie (fabryka w Cordobie) w grudniu 2010 roku oraz w Rosji (zakład Avtoframos w Moskwie) w kwietniu 2011 roku. W obu tych krajach Renault Fluence wzbogaciło i rozszerzyło gamę oferowanych modeli Renault, wzmacniając wizerunek marki.

Brazylia w 2011 roku
W lutym 2011 roku na rynku brazylijskim ruszyła sprzedaż samochodów Fluence produkowanych w Argentynie. W Brazylii Renault Fluence stało się symbolem nowego designu i jakości, co przełożyło się na liczne zdobyte nagrody.

Ostatnim ważnym wydarzeniem było zaprezentowanie Fluence GT (sportowa wersja samochodu) podczas salonu samochodowego 2012 w Sao Paulo.

W 2011 roku kierunek Indie
Od maja 2011 roku Fluence jest produkowane w fabryce należącej do Aliansu Renault-Nissan w Chennai. Jest to początek podboju rynku indyjskiego. "Wprowadzenie Fluence do sprzedaży w Indiach stanowi początek szeroko zakrojonej ofensywy produktowej na jednym z głównych rynków międzynarodowego rozwoju Renault w ramach planu Renault 2016/Drive the Change - powiedział wówczas Marc Nassif, dyrektor generalny Renault Indie.

Renault Fluence zdobyło tytuł Sedana roku 2011 przyznawany przez prestiżowy, indyjski magazyn samochodowy Top Gear, oraz tytuł Średniej wielkości sedana roku 2011 od magazynu Zig Wheels.

Renault Fluence odegrało również znaczącą rolę w działaniach koncernu na rzecz ochrony środowiska, gdyż powstała elektryczna wersja tego modelu: Renault Fluence Z.E. Jego sprzedaż ruszyła w Europie jesienią 2011 roku.

Wprowadzenie nowego Renault Fluence jest kolejnym krokiem w międzynarodowej karierze tego samochodu. Tak jak poprzednia jego wersja, nowe Renault Fluence jest produkowane w zakładzie Oyak Renault w Bursie, którego korzystne położenie geograficzne ułatwia eksport na główne rynki sprzedaży tego samochodu.

Nowe Renault Fluence już na polskim rynku

Zakłady Oyak Renault, wyspecjalizowane w produkcji samochodów kompaktowych, zaopatrują rynki basenu Morza śródziemnego, Europy Wschodniej, Rosji, Maghrebu, Środkowego Wschodu oraz Europy Zachodniej. W 2011 roku około 70% produkcji tej fabryki stanowił eksport do ponad 100 krajów.

Zakład Oyak Renault o rocznej zdolności produkcyjnej 360 000 pojazdów (dane z 2011 roku) jest od 14 lat liderem w produkcji samochodów w Turcji. Powstał w 1969 roku i w swej historii produkował już pojazdy, które zmieniły krajobraz samochodowy Turcji, takie jak: R12, R11, R9, R19, R21, Megane sedan, Symbol, Fluence itd.

Co szósty samochód sprzedany w Turcji zjeżdża z taśmy montażowej tego właśnie zakładu. Przykładowo, Renault Clio Symbol było przez wiele lat najlepiej sprzedającym się samochodem w Turcji ze wszystkich segmentów i ze wszystkich marek.

Produkcja nowego Renault Fluence ruszyła w tym samym czasie co produkcja Clio 4, obok modeli Symbol, Megane i Fluence Z.E. Było to możliwe dzięki wysokim kwalifikacjom i zaangażowaniu personelu (zakład zatrudnia 6200 pracowników), konkurencyjności zakładu oraz solidnej kondycji jego poddostawców.

Tak jak w przypadku poprzedniej wersji tego modelu, produkcja nowego Renault Fluence będzie stopniowo uruchamiana w innych zakładach na całym świecie.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama