/  /  /  /  / PREZENTACJA | Renault Fluence 1.6 16V (110 KM) Authentique
Renault Fluence

Renault Fluence

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

PREZENTACJA | Renault Fluence 1.6 16V (110 KM) Authentique

IBRM Samar|
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Zastąpił Megane w wersji sedan i jest jednym z największych kompaktów na rynku. Renault Fluence zostało niedawno odświeżone, oprócz restylizacji nadwozia poprawiono trochę specyfikację samochodu. Do oferty trafiła odmiana z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową EDC, dodano też dwa nowe silniki.

Renault Fluence trafił do sprzedaży w 2009 roku, początkowo tylko na wybranych rynkach, krajach gdzie kompaktowe sedany cieszą się sporym zainteresowaniem (głównie Rumunia, Turcja i Rosja). W Polsce samochód trafił do salonów sprzedaży z początkiem 2010 roku.
Pojazd korzysta z płyty podłogowej, silników i wielu podzespołów stosowanych w gamie Megane.
Od momentu premiery w 2009 roku sprzedano go w liczbie ponad ćwierć miliona sztuk w ponad 80 krajach świata. Niespełna cztery lata od debiutu doczekał się faceliftingu. Zmiany nie są rewolucyjne, ale można uznać je za udane. Renault Fluence przyjął nową stylizację marki Renault, która obejmuje wspólny front dla wszystkich nowych modeli.
Odświeżony pojazd wprowadzono na rynek Turcji w styczniu 2013 roku, by następnie pojawił się w ponad 55 krajach. Na polskim rynku odnowiony Fluence trafił do salonów zimą bieżącego roku.

Gdzie jest produkowany?
Produkcja odbywa się w zakładach Oyak-Renault w tureckiej Bursie.

Segment i konkurenci
Francuski pojazd należy do segmentu C. Wśród konkurentów Renault Fluence znajdują się Chevrolet Cruze, Ford Focus, Hyundai Elantra, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Skoda Octavia Toyota Corolla i Volkwagen Jetta.

Kto kupuje prezentowany model?
W zeszłym roku do nabywców trafiło 958 aut (457 samochodów zakupiły firmy, natomiast 501 trafiło do osób prywatnych). W tym roku firmy nabyły 39 aut, klienci indywidualni zakupili 129 (łącznie sprzedano 168 sztuk).

Podstawowe informacje
Renault Fluence to 4-drzwiowy sedan. Mógłby nadal nazywać się Megane sedan, ale producent zdecydował, że uczyni z niego odrębny model. To jeden z największych kompaktów na rynku, wymiarami zbliżony do plasującej się o segment wyżej Laguny.
W przeciwieństwie do wielu pojazdów segmentu C z nadwoziem  sedan, Fluence posiada dobrze wyważone proporcje. Jest po prostu ładny i nie wygląda jak hatchback z sztucznie doczepionym bagażnikiem.
Zmodernizowany Fluence prezentuje się jeszcze korzystniej niż model z przed liftingu. Sedan po restylingu miał premierę na Salonie Samochodowym w Istambule w 2012 roku. Design nadwozia jest zgodny z nową linią stylizacyjną francuskiej marki. Znacznie zmienił się pas przedni, w którym wyeksponowano duże logo producenta. W zderzak wkomponowano światła do jazdy dziennej wykonane w technice LED. Wnętrze również lekko odświeżono. Cyfrowe zegary należą do wyposażenia standardowego, w kabinie zastosowano też nowe wzory tapicerek.
Przy okazji odnowienia auta gama silników została poszerzona o dwie jednostki 1.6 (benzynowy 110-konny silnik i turbodiesla o mocy 130 KM).
Cztery silniki i cztery wersje wyposażeniowe (Authenitque, Expression, Dynamique oraz Privilege) czekają na klientów w salonach francuskiej marki. Nowością jest dostępność skrzyni dwusprzęgłowej EDC. Możliwości doposażenia auta nie są zbyt duże, szczególnie na tle niektórych konkurencyjnych europejskich marek.

Wymiary, masy i objętości
Renault Fluence – obok Skody Octavia – należy do najbardziej obszernych kompaktów na rynku. Pojazd mierzy na długość aż 4.622 mm, to jedna z czołowych wartości w segmencie. Jako ciekawostkę można dodać, iż elektryczny Fluence Z.E. jest rekordzistą w niższej klasie średniej (pod względem długości nadwozia). Duże gabaryty zewnętrzne i spory rozstaw osi (2.702 mm) sprawiają, że w kabinie jest sporo miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów.
Masa własna auta jest równa 1.225 kg, ładowność to przyzwoite 500 kg.
Bagażnik oferuje 530 litrów pojemności, to jedna z większych wartości w segmencie C.

Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Renault Fluence wypada przeciętnie. Kilku konkurentów za podobne pieniądze oferuje bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.
W bazowej wersji Authentique podróżujących chronią cztery poduszki powietrzne (kurtyny stanowią opcję; należą do wyposażenia seryjnego droższych wersji). Obowiązkowy ABS z AFU (odpowiednik BAS) i EBD należą do wyposażenia standardowego. Układ stabilizacji toru jazdy ESC (odpowiednik ESP) wymaga dopłaty w wersji Authentique, w droższych odmianach jest montowany standardowo.
Euro NCAP nie poddał testom Renault Fluence. Przebadano jego elektryczną wersję (Fluence Z.E. otrzymał 4 gwiazdki), która jednak różni się konstrukcyjnie dość znacznie od sedanów napędzanych silnikami spalinowymi, dlatego te wyniki trudno jest przenieść na prezentowany model.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
W odnowionym Renault Fluence znalazły się ciekawe rozwiązania techniczne, takie jak system wspomagania parkowania przodem i tyłem. Najbardziej istotną innowacją w sedanie jest połączony z internetem pokładowy system multimedialny Renault R-Link, oferujący liczne usługi przydatne w trakcie podróży. Dzięki dotykowemu ekranowi i systemowi rozpoznawania mowy można z nich korzystać także prowadząc samochód. R-link to rozbudowany system informacyjno-rozrywkowy który pozwala korzystać z R-Link Store, internetowego katalogu aplikacji samochodowych pobieranych tak jak na smartfony.

Napęd
Francuzi do napędu kompaktowego sedana proponują jeden z czterech silników. W ofercie znajdziemy dwa silniki benzynowe (1.6 i 2.0) oraz dwa diesle (1.5 i 1.6). Spektrum mocy jednostek wynosi od 90 do 140 KM.
Wszystkie silniki mają po cztery cylindry w rzędzie. Turbodiesle korzystają z wtrysku w technice common-rail.
Z podstawowym silnikiem benzynowym (1.6 16V) oraz bazowym dieslem (1.5 dCi 90) sprzęgnięto manualne 5-biegowe przekładnie. Pozostałe wersje silnikowe mają 6-biegowe ręczne skrzynie. Z silnikiem 1.5 dCi 110 przewidziano przekładnie preselekcyjną dwusprzęgłową EDC (Efficient Dual Clutch), która stanowi nowość w tym modelu. Niezależnie od wersji, napęd przenoszony jest na przednią oś.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.6 o mocy 81 kW/ 110 KM. Podstawowy silnik benzynowy zużywa w cyklu mieszanym 6,7 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 155 g/km). Kompakt osiąga maksymalnie 185 km/h, a setkę uzyskuje w 11,7 s.
2.0 o mocy 103 kW/ 140 KM. Z jednostką dwulitrową sedan spala w cyklu mieszanym 7,9 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 182 g/km). „Setkę” pojazd uzyskuje w 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna równa jest 200 km/h.

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
1.5 o mocy 66 kW/ 90 KM. Podstawowy turbodiesel zapewnia autu przeciętne osiągi, ale jest oszczędny. Zużywa w cyklu mieszanym 4,4 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 115 g/km). Hatchback osiąga maksymalnie 180 km/h, a setkę uzyskuje w 13 s.
1.5 o mocy 81 kW/ 110 KM. Mocniejszy turbodiesel zapewnia już lepsze osiągi. Auto spala w cyklu mieszanym 4,6 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 120 g/km). „Setkę” samochód uzyskuje w czasie 11 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h.
1.5 o mocy 81 kW/ 110 KM. Ten sam 110-konny silnik wysokoprężny sprzęgnięty z automatyczną skrzynią EDC zapewnia niskie spalanie (4,4 litra ON na 100 km oraz emisja CO2 równa 114 g/km). Kompaktowy pojazd osiąga maksymalnie 185 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,9 s.
1.6 o mocy 96 kW/ 130 KM. Największy i najmocniejszy turbodiesel zapewnia dobre osiągi i jest ekonomiczny. Auto z nowym silnikiem spala w cyklu mieszanym 4,6 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi 119 g/km). „Setkę” samochód uzyskuje w czasie 9,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h.

Grupa emisyjna
Prezentowany Fluence zużywa w cyklu mieszanym 6,7 litra benzyny na 100 km. W mieście „konsumuje” 8,8 litra, na trasie 5,4. Emisja CO2 w wysokości 155 g/km stawia go w grupie emisyjnej D.

Koszty
Prezentowana, najtańsza wersja Fluence 1.6 16V/ 110 KM Authentique kosztuje 54.900 zł. Najdroższy wariant 1.5 dCI/ 110 KM ze skrzynią EDC i w wersji wyposażeniowej Privilege wyceniono na 79.500 zł.


Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama