/  /  / Fluence
Renault Fluence

Renault Fluence

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Renault Fluence
© Renault
Renault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault FluenceRenault Fluence
Renault Fluence pojawiło się na rynku już w trzecim kwartale 2009 roku, jednak początkowo dostępne było tylko na wybranych rynkach europejskich, czyli tam gdzie wersje sedan samochodów kompaktowych są szczególnie popularne. Przede wszystkim są to rynki Europy Środkowo-Wschodniej w tym Rumunia, Rosja i Turcja. W Polsce auto pojawiło się wraz z początkiem 2010 roku. Francuski koncern traktuje Fluence jako zupełnie nowy model, jednak w rzeczywistości jest to wersja nadwoziowa sedan modelu Megane. Świadczy o tym zastosowanie wielu komponentów właśnie z Megane, w tym płyty podłogowej, czy też ramy podsilnikowej. Odmienna nazwa ma również związek z faktem, iż jest to wspólny projekt Renault i koreańską marką Samsung Motors, której efektem był również model Samsung SM3. Auto zaliczane jest do klasy niższej średniej (segment C), choć swoimi rozmiarami plasuje się na pograniczu segmentu C i D. Tym samym Fluence aspiruje do spełniania funkcji pojazdu wybijającego się ponad przeciętność, o czym świadczy również poziom wyposażenia, które już w standardzie zawiera m.in. klimatyzację. Produkcja odbywa się z użyciem dostępnego zaplecza w fabryce w tureckiej Bursie, skąd zjeżdża również Clio i Thalia.

Renault Fluence występuje tylko jako 4-drzwiowy sedan. Jednak w przeciwieństwie do wielu pojazdów z segmentu C w tej wersji nadwoziowej posiada bardzo wyważone proporcje. Jest to przede wszystkim efekt zwiększonych wymiarów zewnętrznych znacznie zbliżonym do modelu Laguna. Dzięki temu tył nie wygląda na „doklejony” i idealnie komponuje się z całym nadwoziem. Stylistyka auta nastawiona jest na zapewnienie wrażenia dynamiczności za sprawą mocno zaznaczonych przetłoczeń. Taki efekt podkreślany jest również przez mocno opadającą linię dachu oraz wznoszącą się linię okien bocznych. Przód dba z kolei o zapewnienie niezbędnej elegancji poprzez długą maskę oraz niewielką atrapę chłodnicy.

Niemal wszystkie samochody tworzone przez Renault mogą pochwalić się bardzo wysokimi ocenami w testach zderzeniowych EuroNCAP. Mimo, że model Fluence takim testom nie został poddany to można przypuszczać, że zostałby również wysoko oceniony. Auto posiada bowiem specjalnie zaprojektowane strefy zgniotu oraz wykorzystuje odpowiednio dobrane materiały wchodzące w skład konstrukcji nadwozia. Wspomagane są one przez komplet poduszek powietrznych obejmujących poduszki czołowe, boczne oraz kurtyny powietrzne. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje również system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z rozdziałem siły hamowania EBD, wspomaganie nagłego hamowania AFU oraz elektroniczny korektor toru jazdy ECS, kontrolujący również podsterowność.

Wśród konkurentów Renault Fluence znajduje się m.in. Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Volkwagen Jetta oraz Chevrolet Cruze i Ford Focus.

 

Fluence najczęściej porównywany z

Citroen C-Elysee
Citroen C-Elysee
Citroen C4
Citroen C4
Honda Civic
Honda Civic
Peugeot 301
Peugeot 301
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Renault Megane
Renault Megane
Skoda Rapid
Skoda Rapid
Reklama