/  /  /  /  / PREZENTACJA | Renault Clio 1.2 16V (74 KM) Authentique
Renault Clio

Renault Clio

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena39 900 zł - 98 900 zł (aktualizacja: 2016-10-06)
Emisja CO284 g/km - 135 g/km
Żużycie paliwa3,2 L/100km - 5,9 L/100km
 

PREZENTACJA | Renault Clio 1.2 16V (74 KM) Authentique

IBRM Samar|
Renault Clio 2012
© IBRM Samar
Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012Renault Clio 2012

Odważna stylizacja, zmodernizowane, oszczędniejsze silniki i wyższy poziom bezpieczeństwa mają pomóc Clio w utrzymaniu wysokiej sprzedaży na europejskim rynku.

Pierwsza generacja miejskiego Clio, zastępująca Renault 5, „wystartowała” w 1990 roku i osiągnęła duży sukces rynkowy. Produkowana do 1998 roku, przez wielu sympatyków marki uważana jest za najbardziej udane Clio w historii. Kolejne generacje umocniły pozycję Renault w klasie małych aut. W ostatnich latach Clio – obok Forda Fiesty, Peuegota 207/208 oraz VW Polo – należy do ścisłej czołówki europejskich bestsellerów.
To najlepiej sprzedający się model francuskiej firmy. Dotychczas wszystkie generacje Clio znalazły łącznie ponad 11,5 miliona nabywców. Nazwa Clio pochodzi od imienia muzy Klio w mitologii greckiej.
Po raz pierwszy, inspirowane concept-carem o nazwie DeZir, Clio zaprezentowano na salonie paryskim w październiku 2010 roku. Do sprzedaży auto trafiło dwa lata później. Tak więc, Renault wprowadziło na rynek subkompaktowe auto nieco później niż najbliżsi konkurenci (Citroen C3 – rok 2009, Citroen DS3 – rok 2010, Peugeot 208 – rok 2012).
Clio otrzymało dwukrotnie wyróżnienie „European Car of the Year” (w 1991 i 2006 roku). Najnowsze wcielenie ma na swoim koncie kilka wyróżnień, w tym nagrodę „Złota Kierownica”.  Nowoczesny design samochodu to efekt pracy Laurensa van der Ackera, który najnowszy styl scharakteryzował słowami: prosty, ciepły i zmysłowy.

Gdzie jest produkowany?
Małe, miejskie auto opuszcza zakłady w Flins we Francji oraz w Bursa w Turcji.

Segment i konkurenci
Prezentowane auto należy do segmentu B. Na polskim rynku konkuruje głównie z Citroenem C3 i DS3, Fordem Fiesta, Mazdą 2, Peugeotem 208, Skodą Fabia, Seatem Ibiza, Suzuki Swift, Toyotą Yaris i VW Polo.

Kto kupuje prezentowany model?
Renault Clio sprzedano w zeszłym roku w liczbie 3.895 sztuk. Do firm trafiło 1.979 aut, do klientów indywidualnych 1.916. W tym roku sprzedano 477 tych samochodów, z czego firmy zamówiły 183, a klienci prywatni 294. Statystyki uwzględniają jednak najnowszy model i wyprzedawane Clio poprzedniej generacji.

Podstawowe informacje
Renault Clio występuje jako hatchback oraz kombi Grandtour. Mocną stroną francuskiego auta jest odważna stylizacja, szczególnie ciekawie prezentuje się przód z mocno wyeksponowanym logo firmy. Podobnie wygląda odnowione Twingo i tak mają prezentować się kolejne nowe i restylizowane modele firmy. Trzeba przyznać, że designerzy obrali dobry kierunek, bowiem Clio pozytywnie wyróżnia się na tle aut tej klasy.
Czym jeszcze się wyróżnia małe Renault? Znacząco zwiększono w nim rozstaw osi, który pod tym względem przybliżył go do mniejszych aut kompaktowych. Co ważne, Renault posiada lepsze od poprzednika wyposażenie, szczególnie z zakresu bezpieczeństwa oraz sprzedawane jest za umiarkowane pieniądze (zwłaszcza na tle Peugeota 208 i Citroena DS3).
Nowe Clio dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia znanych już z modelu poprzedniej generacji: Authentique, Expression i Dynamique. W ofercie małego auta znalazły się tylko dwie jednostki benzynowe oraz jeden turbodiesel (ale za to w trzech wariantach mocy). Wszystkie te małolitrażowe silniki cechują się umiarkowanym zużyciem paliwa. Dla osób preferujących  bardziej dynamiczne auta, producent zapowiedział usportowione wersje RS 200 EDC i GT 120 EDC. Obie  będą wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię biegów EDC.

Wymiary, masy i objętości
Wymiary (4.062 x 1.945 x 1.448 mm) stawiają nowe Clio w grupie większych aut subkompaktowych. Również rozstaw osi równy 2.589 mm należy do większych w segmencie B (dla porównania: Citroen C3 – 2.466; Peugeot 208 – 2.538; Skoda Fabia - 2.451 mm).
W opisywanej tutaj wersji samochód waży 980 kg. Dopuszczalna ładowność jest duża na tle konkurentów i wynosi 583 kg.
Objętość bagażnika to przyzwoite 300 litrów pojemności.

Bezpieczeństwo
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa wypada korzystnie w relacji do ceny i klasy auta. Renault Clio od najtańszej  wersji Authentique, z podstawowym silnikiem 1.2 o mocy 74 KM oferuje: cztery poduszki powietrzne (dwie czołowe i dwie boczne), system ESC oraz ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania AFU, system wspomagania ruszania pod górę HSA oraz światła dzienne wykonane w technice LED.
W crashtestach Euro NCAP Clio zakończyło badania wynikiem pięciu gwiazdek. Euro NCAP wysoko ocenił nowe Renault. Clio zdobyło najwyższe noty w 3 z 4 kryteriów w grupie małych  samochodów. Bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 88%, a w kategorii „safety assist” przyznano aż 99%.
 
Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
W aucie trudno doszukać się innowacji technicznych. Z rzadko stosowanych w segmencie B rozwiązań wymienić można jedynie:
Kartę Renault Hands Free zastępująca tradycyjny kluczyk i stacyjkę. Umożliwia ona otwarcie i zamknięcie drzwi oraz uruchomienie silnika bez konieczności wkładania jej do slotu czytnika.
System MEDIA NAV. MEDIA NAV łączy w sobie nawigację z 7-calowym ekranem, radioodtwarzacz z systemem Renault Bass Reflex zapewniającym lepszą jakość dźwięku na niższych częstotliwościach, funkcję Bluetooth z możliwością słuchania muzyki w audiostreamingu oraz złącze USB i Jack do podłączenia przenośnych odtwarzaczy muzycznych.

Napęd
W Renault Clio klient ma do wyboru jedną z pięciu wersji napędu. Są dostępne trzy silniki, ale wliczając różne warianty mocy i emisji spalin ostatecznie do wyboru jest 5 wersji silnikowych. W ofercie znajdziemy dwa silniki benzynowe (74 i 90 KM) oraz jedną jednostkę wysokoprężną w trzech wariantach mocy/emisji (od 75 do 95 KM i od 83 do 95 g/km CO2).
W gamie jednostek napędowych przeważają czterocylindrowe silniki (wyjątkiem jest silnik 0.9/ 90 KM). Napęd we wszystkich wersjach Clio przenoszony jest na przednią oś za pośrednictwem manualnych przekładni. Z wyjątkiem podstawowej jednostki, pozostałe silniki spełniają wewnętrzną „normę” producenta ECO2. Silniki oznaczone symbolem ECO2 charakteryzują się niskim spalaniem i emisją dwutlenku węgla.
Ciekawą jednostką jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0,9 litra o mocy 90 KM (Energy Tce 90). Dzięki zastosowaniu turbosprężarki charakteryzuje się dobrymi osiągami i niskim spalaniem.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
1.2 o mocy 54 kW/ 74 KM. Podstawowa jednostka napędzająca wariant oznaczony „1.2 16V 75” zapewnia słabe osiągi i sporo spala, ale jest oczywiście tańsza w zakupie. Jednostka pozwala na rozpędzenie się do 167 km/h, a „setka” pojawia się na prędkościomierzu po 15,4 sekundy. Z tym silnikiem Renault w cyklu mieszanym zużywa średnio 5,5 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 127 g/km).
0.9 o mocy 66 kW/ 90 KM. Wykonany według koncepcji downsizingu trzycylindrowy silnik pozwala rozpędzić Clio do 182 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera autu 12,2 sekundy. Clio Energy Tce 90 zużywa w cyklu mieszanym 4,5 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 to 105 g/km).

Silniki wysokoprężne – zestawienie podstawowych informacji:
1.5 o mocy 55 kW/ 75 KM. Najsłabszy wariant 1,5-litrowego Diesla z rodziny dCi pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 14,3 s i rozpędzenie się maksymalnie do 168 km/h. Oszczędny, czterocylindrowy Diesel zużywa średnio 3,6 litra ON na 100 km (emisja CO2 – 95 g/km).
1.5 o mocy 66 kW/ 90 KM. Mocniejsza odmiana wysokoprężnego silnika 1.5 dCi oznaczona „Energy dCi 90” zapewnia niezłe osiągi przy niskim zużyciu paliwa (średnio 3,6 litra) i niedużej emisji CO2 (93 g/km). Samochód z tym wariantem można rozpędzić do 178 km/h, a sprint do „setki” zabiera 11,7 sekundy.
1.5 o mocy 66 kW/ 90 KM. Trzeci wariant małolitrażowego Diesla oznaczony „Energy dCi 90 83g” to najbardziej przyjazna dla środowiska wersja silnikowa w gamie Clio. Silnik ten pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,1 s i rozpędzenie się maksymalnie do 180 km/h. Ekologiczny Diesel zużywa średnio tylko 3,2 litra ON na 100 km (emisja CO2 – 83 g/km).

Grupa emisyjna
Renault Clio zużywa w prezentowanej bazowej wersji 1.2 16V 75 w cyklu mieszanym 5,5 litra benzyny na 100 km. W mieście konsumuje 7 litrów, na trasie 4,7. Emisja CO2 na poziomie 127 g/km stawia tą wersję Clio w grupie emisyjnej C.

Koszty
Prezentowana bazowa wersja Clio 1.2 Authentique kosztuje 40.950 zł. Natomiast za najdroższą wersję 1.5 dCi Dynamique trzeba zapłacić co najmniej 62.050 zł. Spora część konkurentów jest droższa.


Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Renault Clio