/  /  /  /  / Kolejna ważna nagroda dla nowego Renault Clio
Renault Clio

Renault Clio

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena39 900 zł - 98 900 zł (aktualizacja: 2016-10-06)
Emisja CO284 g/km - 135 g/km
Żużycie paliwa3,2 L/100km - 5,9 L/100km
 

Kolejna ważna nagroda dla nowego Renault Clio

Renault|
null
© Renault
null

Nowe Renault Clio otrzymało nagrodę "Trophee de L'Argus" roku 2013 w kategorii samochodów miejskich. Jury francuskiej nagrody składało się z ekspertów oraz dziennikarzy.

Po otrzymaniu nagrody dla najlepszego samochodu seryjnego w czasie targów Mondial de Paris 2012, przyznawanej przez radio RTL oraz magazyn Auto Plus, a następnie po zdobyciu "Złotej Kierownicy", przyznawanej przez pisma wydawane przez grupę prasową Axel Springer, nowe Clio zdobyło jedną z nagród magazynu Argus w kategorii samochodów miejskich.

Nowe Clio jest pierwszym samochodem osobowym marki Renault, który został uhonorowany przez ten tytuł prasowy od czasu utworzenia nagród w 2008 r. Wcześniej Renault było również laureatem w kategorii samochodów użytkowych: Master w 2004 roku i 2011, Trafic w 2002 oraz Kangoo Express w 1998 roku.

Jury złożone było z ekspertów, dziennikarzy i ze specjalistów ds. badań rynkowych. Na czele jury stała Alexandrine Breton des Loys, prezes Grupy Argus.

O nagrodę mogły ubiegać się wszystkie modele, które weszły na rynek w bieżącym roku kaledarzowym. Podczas spotkań redakcyjnych lista kandydatów została ograniczona do 5 samochodów, a w ostatnim głosowaniu wybrano zwycięzców.

Nowe Renault Clio oferta modelowa z cennikiem w Polsce

Głównymi kryteriami branymi pod uwagę przy przyznawaniu nagród "Trophee de L’Argus" były stosunek ceny do wyposażenia, koszt utrzymania samochodu w przeliczeniu na kilometr (0,26 EUR dla Clio 1.5 dCi Energy Expression 90), wartość rezydualna (51,2% w ciągu trzech lat i po przejechaniu 60 000 km), spalanie, emisje CO2 oraz świadczenia w zakresie używania.

Głosowanie jury złożonego z wytrawnych specjalistów stanowi dowód na przychylne przyjęcie innowacyjnego stylu Renault przez klientów. Clio IV jest pierwszym modelem prezentującym zmieniony wizerunek marki stworzony na podstawie prekursorskiej koncepcji projektowej przedsiębiorstwa. Od strony wizualnej nowa tożsamość marki Renault została uwypuklona przez wyraźne logo.

Atrakcyjność nowego Clio została wzmocniona dzięki odnowionej gamie silników o mniejszej pojemności, które pozwalają na obniżenie zużycia paliwa do 20% w stosunku do poprzedników. W wersji o najniższej emisji CO2 nowy turbodoładowany 3-cylindrowy silnik benzynowy Energy TCe 90 spala według danych fabrycznych jedynie 4,3 l/100 km (emisja CO2 to 99 g/km).
 
W wersji z silnikiem wysokoprężnym nowe Clio, wyposażone w silnik Energy dCi 90 eco2, pobiło kolejny rekord spalania w swojej kategorii, zużywając jedynie 3,2 l/100 km (83 g/km CO2). Takie wyniki można porównywać jedynie z możliwościami najdroższych samochodów hybrydowych.

Dzięki dopracowanej sylwetce i zwiększonym rozstawom osi i kół podwozie nowego Clio stało się punktem odniesienia w swoim segmencie. Z wynikiem 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP Clio wyznacza również standardy w zakresie bezpieczeństwa biernego, zdobywając najlepsze oceny w 3 z 4 kryteriów w segmencie samochodów miejskich.

Kolejnym niewątpliwym atutem Clio jest jego pokładowy system multimedialny. Zintegrowany system Media Nav z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali (18 cm) jest montowany seryjnie w 80% wersji tego modelu.

Należy docenić również system audio 4x20 Watt z rozwiązaniem Bass-Reflex i możliwością podłączenia różnych urządzeń dzięki portowi Bluetooth, złączom USB i jack, ułatwiającym słuchanie muzyki zapisanej na nośnikach zewnętrznych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Renault Clio