/  /  / Clio Societe New
Renault Clio Societe

Renault Clio Societe New

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Van
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© IBRM Samar, Autor: Jakub Ziąbka
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullRenault Clio
Historia Renault Clio rozpoczęła się podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w roku 1990 i od tego czasu auto stało się jednym z najchętniej kupowanych samochodów francuskiej marki. Obecnie na rynku dostępna jest już trzecia generacja, która zadebiutowała również podczas salonu samochodowego w Paryżu, tyle tylko, że w 2005 roku. Zaliczana jest ona do klasy małych aut miejskich (segment B), z kolei wersja użytkowa, nazwana Renault Clio Societe, do klasy lekkich vanów w grupie samochodów dostawczych. Zgodnie z ogólnoświatowymi tendencjami, nowe Clio było pod każdym względem większe od poprzednika. Długość zwiększyła się o 17,5 cm i wynosi obecnie 3,99 metra, szerokość wzrosła o 1,5 cm do 1,71 metra, zaś wysokość o 7,5 cm osiągając poziom 1,49 metra. Było to możliwe dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej, stworzonej dzięki kooperacji z Nissanem, a z której korzystają również modele Modus oraz Nissan Micra i Note. Powiększyła się również powierzchnia bagażnika, który pomieścić może teraz 288 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 694 litrów. Dla firm stworzona została wersja dwuosobowa, która pomieścić może w części towarowej, oddzielonej od kabiny pasażerskiej metalową przegrodą, aż 885 dm3 ładunku o łącznej wadze do 490 kg. Renault Clio jest pierwszym samochodem, który dwukrotnie zdobywał tytuł „Samochód Roku”. Po raz pierwszy miało to miejsce w 1991 roku, a trzecia generacja powtórzyła ten wynik w roku 2006. Model produkowany jest w zakładach położonych we Flins we Francji, Valladolid w Hiszpanii, wersja kombi w Bursie w Turcji, zaś wersja sport w Dieppe we Francji.

Renault Clio dostępne jest w czterech wersjach nadwozia, którymi są 3- i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi (grandtour), które pojawiło się w roku 2007 i jest o 22 cm dłuższe od hatchbacka a wersja Societe jako 3-drzwiowy furgon. Obecny wygląd Clio zawdzięcza faceliftingowi z 2009 i już na pierwszy rzut oka widać do jakiej rodziny należy. Widać wyraźne nawiązania przede wszystkim do modelu Megane. Linia jest smukła, nadając zarazem sportowego charakteru, który podkreślony jest chociażby rozciągniętymi przednimi reflektorami sięgającymi niewielkich wlotów powietrza. Większy wlot w kształcie trapezu został umiejscowiony w zderzaku. Nieco kwadratowy zarys bagażnika kontrastuje z „łezkowymi” światłami tylnymi.

Wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego zostało ulepszone w porównaniu z poprzednikiem. Obecnie w każdym modelu znajdują się 4 poduszki powietrzne, dwie czołowe i dwie boczne przednie, system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, a także układ wspomagania nagłego hamowania BAS. Za dodatkową opłatą auto można doposażyć o system stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ kontroli trakcji ASR. Identyczne wyposażenie znajduje się w wersji użytkowej Societe. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek. Dobrze wypadła również ochrona dzieci, która oceniona została na 4 z 5 możliwych gwiazdek.

Głównymi konkurentami nowego Renault Clio są Ford Fiesta, Opel Corsa, Fiat Punto, Seat Ibiza, Hyundai i20, Peugeot 207, Volkswagen Polo oraz Skoda Fabia.
 

Clio Societe New najczęściej porównywany z

Reklama