/  /  / Clio
Renault Clio

Renault Clio

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena42 400 zł - 99 400 zł (aktualizacja: 2017-06-06)
Emisja CO284 g/km - 135 g/km
Żużycie paliwa3,2 L/100km - 5,9 L/100km
 
null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Historia Renault Clio rozpoczęła się podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w roku 1990 i od tego czasu auto stało się jednym z najchętniej kupowanych samochodów francuskiej marki. Obecnie na rynku dostępna jest już czwarta generacja, która zadebiutowała w 2012r. Zaliczana jest ona do klasy małych aut miejskich (segment B). Renault Clio jest pierwszym samochodem, który dwukrotnie zdobywało tytuł „Samochód Roku”. Po raz pierwszy miało to miejsce w 1991 roku, a trzecia generacja powtórzyła ten wynik w roku 2006. Obecna generacja modelu produkowana jest w zakładach położonych we francuskim Flins we Francji.

Najnowsza, IV generacja zgodnie z ogólnoświatowymi tendencjami jest większa od poprzednika. Długość zwiększyła się o 3,5 cm i wynosi obecnie 4027mm, szerokość wzrosła o 3 cm do 1731mm, choć wysokość zmniejszyła się o 4,5 do poziomu 1448mm. Powiększyła się również powierzchnia bagażnika, która pomieścić może teraz 300 litrów, i może zostać powiększona przez złożenie tylnej kanapy . Linia nowego modelu jest smukła, nadając zarazem sportowego charakteru, który podkreślony jest chociażby rozciągniętymi przednimi reflektorami sięgającymi niewielkich wlotów powietrza.

Renault Clio dostępne jest na razie tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Gama jednostek napędowych składa się z dwóch silników diesla i dwóch benzynowych. Podstawowy silnik o pojemności 1.2l znany jest już z poprzedniej generacji tego modeli generuje moc 75 KM. Ponadto zmodernizowane zostały silniki wysokoprężne, co m.in. przyczyniło się do wzrostu wartości momentu obrotowego. Nowością w gamie jest trzycylindrowa jednostka o pojemności zaledwie 0.9l i mocy 90 km. Dzięki zastosowaniu  turbosprężarki silnik ten rozwija 135 Nm i pali średnio 4,5l.
 
Wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego w porównaniu z poprzednikiem zostało wzbogacone. Obecnie w każdym modelu znajdują się 4 poduszki powietrzne, dwie czołowe i dwie boczne przednie, system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania, układ wspomagania nagłego hamowania BAS, a także system stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ kontroli trakcji ASR. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek.

Głównymi konkurentami nowego Renault Clio są Ford Fiesta, Opel Corsa, Fiat Punto, Seat Ibiza, Hyundai i20, Peugeot 208, Volkswagen Polo, Kia Rio oraz Skoda Fabia.
 

Clio najczęściej porównywany z

Dacia Sandero
Dacia Sandero
Ford Fiesta
Ford Fiesta
Opel Corsa
Opel Corsa
Peugeot 208
Peugeot 208
SEAT Ibiza IV FL
SEAT Ibiza
Skoda Fabia III
Skoda Fabia
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Reklama