/  /  /  /  / PREZENTACJA | Renault Captur 0.9 TCe (90 KM) Life
Renault Captur

Renault Captur

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Małe
Cena55 900 zł - 82 400 zł (aktualizacja: 2016-09-06)
Emisja CO295 g/km - 125 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 5,5 L/100km
 

PREZENTACJA | Renault Captur 0.9 TCe (90 KM) Life

IBRM Samar|
Renault Captur 2013
© IBRM Samar
Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013Renault Captur 2013

Małe SUV-y cieszą się rosnącym zainteresowaniem w Europie. Do najnowszego Chevroleta Trax i Opla Mokka dołącza Renault z modelem Captur. Francuskim odpowiednikiem Nissana Juke z salonów wyjadą głównie klienci, dla których liczy się oryginalny, nietuzinkowy design.

Renault Captur to nieduży crossover francuskiej marki produkowany od tego roku. Pojazd zbudowano na płycie podłogowej Clio ostatniej, czwartej generacji. Tę samą platformę wykorzystano w japońskim odpowiedniku Captura, modelu Nissan Juke. Terenowo-rekreacyjne auto zostało pokazane podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2013 roku. Francuski pojazd trafił do salonów wiosną tego roku.
Na bazie Clio poprzedniej generacji Renault opracowało małego vana Modus, ten nie został jednak najlepiej przyjęty przez rynek. Francuzi tym razem próbują swoich sił z crossoverem. Dzięki aliansowi firm Renault i Nissan europejska marka mogła sięgnąć od razu po gotowe, sprawdzone rozwiązania, zamiast opracowywać model zupełnie od nowa.
Za projekt nadwozia odpowiedzialny jest Julio Lozano.

Gdzie jest produkowany?
Produkcja aut trafiających na rynki europejskie odbywa się w zakładach Renault w Valladolid w Hiszpanii. Pomyślane o rynkach azjatyckich SUV-y montowane są w Korei Południowej.

Segment i konkurenci
Francuski pojazd terenowo-rekreacyjny wymiarami odpowiada większym autom segmentu B. Wśród konkurentów Renault Captur znajdują się Chevrolet Trax, Mitsubishi ASX, Nissan Juke, Opel Mokka, Peugeot 2008. Być może niedługo na polskim rynku dołączy do nich Ford EcoSport.

Kto kupuje prezentowany model?
Od początku roku do końca maja firmy nabyły 100 sztuk Renault Captur, klienci indywidualni 17  (łącznie sprzedano w Polsce 117 sztuk).

Podstawowe informacje
Renault Captur to mały, 5-drzwiowy SUV. Odpowiednik Captura ze „stajni” Nissana, model Juke cieszy się sporym powodzeniem na europejskim rynku. Captur korzystający z platformy japońskiego „kolegi” i niektórych jego podzespołów oferuje bardziej odważną i oryginalną stylizację w połączeniu z oszczędnymi silnikami.
Ciekawy design małego SUV-a opiera się na łagodnych, płynnych kształtach. W przedniej części uwagę zwraca atrapa chłodnicy z wyeksponowanym dużym logo.  Projekt nadwozia korzysta z pomysłów wcześniej wykorzystanych w aucie koncepcyjnym, po którym oficjalna produkcyjna wersja Captura odziedziczyła nazwę. Linię designerską auta oparto na wysuniętej do przodu, mocniej pochylonej przedniej szybie, subkompaktowych wymiarach i relatywnie dużym prześwicie. Z całością dobrze komponują się spore koła (16- lub 17-calowe) i osłony z tworzyw sztucznych, chroniące dolne partie nadwozia.
Renault Captur łączy zalety SUV-ów (lepsza widoczność czy możliwość pokonywania przeszkód w lekkim terenie) oraz aut miejskich (nieduże wymiary, dobra zwrotność). Choć jest to pojazd terenowo-rekreacyjny to jednak zdecydowanie nie jest on przygotowany do jazdy w wymagającym terenie. Tego typu auta najczęściej widywane są w miastach, a najtrudniejszą dla nich przeszkodą są zazwyczaj krawężniki. W pokonywaniu wszelakich przeszkód pomoże spory, 17-centymetrowy prześwit.
Tylna kanapa jest przesuwana (takie rozwiązanie Renault w Twingo stosowało już kilkanaście lat temu), dzięki czemu można dostosować przestrzeń dla pasażerów z tyłu i objętość bagażnika – oczywiście jedno kosztem drugiego – do własnych potrzeb.
Sterowane przepustnice chłodnicy automatycznie zamykają przepływ powietrza w celu poprawy aerodynamiki, gdy zapotrzebowanie na chłodzenie silnika jest mniejsze. Zamontowane w podwoziu osłony kierują przepływ powietrza tak, by poprawić opór aerodynamiczny i stateczność auta w jeździe na wprost przy wyższych prędkościach.
Systemy start-stop i odzysku energii hamowania umożliwiły zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo. Opony o niskich oporach toczenia dodatkowo pozwoliły obniżyć zużycie paliwa o 3%.
Do napędu Captura wykorzystano silniki znane z innych modeli (głównie z nowego Clio). Pod maską małego SUV-a może się znaleźć jeden z trzech silników, z mocniejszą benzynową jednostką sprzęgnięto preselekcyjną, dwusprzęgłową przekładnię EDC. Niewielki crossover sprzedawany jest wyłącznie z napędem na przednią oś, projektanci uznali, że napęd 4x4 niepotrzebnie podniósłby cenę. Francuski crossover oferowany jest w trzech wersjach wyposażeniowych (Life, Zen, Intens). Możliwości doposażenia samochodu o płatne opcje na tle konkurentów wypadają nieźle. Szczególnie szerokie są możliwości personalizacji auta (do wyboru są różne wzory i zestawienia kolorystyczne tapicerek auta; nadwozie może być dwukolorowe).

Wymiary, masy i objętości
Captur – mierzący na długość 4.122 mm - jest krótszy od większości swoich konkurentów, ale za to ma jeden z większych rozstawów osi (2.606 mm).
Masa własna auta jest równa  1.170 kg.
Bagażnik oferuje od 377 do 455 litrów pojemności, dzięki możliwości przesuwania tylnej kanapy. Po złożeniu kanapy otrzymamy przestrzeń 1235-litrową.

Bezpieczeństwo
Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w Renault Captur  wypada przeciętnie. Kilku konkurentów oferuje bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.
W standardzie klient otrzymuje ABS, ESC (odpowiednik ESP, czyli system stabilizacji toru jazdy), ASR (kontrola trakcji), asystent wjazdu (HSA) oraz cztery poduszki powietrzne.
Model w standardzie posiada światła do jazdy dziennej w technice LED.
W crashtestach Euro NCAP Renault Captur otrzymał wynik pięciu gwiazdek (najwyższa nota). Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów oceniono na 88%, natomiast systemy bezpieczeństwa aktywnego na 81%.

Innowacje i cechy wyróżniające pojazd
Cechą wyróżniającą Renault na tle rywali jest przesuwana tylna kanapa. Ponadto, pojazd doposażyć można o pakiet R-Link (wbudowany tablet z ekranem o przekątnej 7 cali, nawigacja, dostęp do internetu, system audio z sześcioma głośnikami).

Napęd
Francuzi do napędu subkompaktowego SUV-a proponują jeden z trzech silników. W ofercie znajdziemy dwa silniki benzynowe (trzycylindrowy 0.9 TCe i czterocylindrowy 1.2 TCe) oraz diesla (czterocylindrowy 1.5 dCi). Spektrum mocy jednostek wynosi od 90 do 120 KM. Wszystkie jednostki mają turbodoładowanie.
Dla silnika 1.2 TCe przewidziano automatyczną przekładnię dwusprzęgłową EDC (Efficient Dual Clutch). Niezależnie od wersji silnikowej crossovera napęd przenoszony jest na przednią oś (napędu 4x4 nie ma w opcji). Poza wersją 120-konną, zastosowano manualne skrzynie 5-biegowe.
Silnik 1.2 TCe korzysta z dobrodziejstwa bezpośredniego wtrysku. W dieslu zastosowano wtrysk bezpośredni w technice common-rail. Z obydwoma 90-konnymi silnikami zastosowano systemy start-stop i układ rekuperacji pozwalające zaoszczędzić trochę paliwa.

Silniki benzynowe – zestawienie podstawowych informacji:
0.9 o mocy 66 kW/ 90 KM. Podstawowy silnik benzynowy zużywa w cyklu mieszanym 4,9 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 113 g/km). Crossover osiąga maksymalnie 171 km/h, a setkę uzyskuje w 12,9 s.
1.2 o mocy 88 kW/ 120 KM. Z większą jednostką i skrzynią EDC auto spala w cyklu mieszanym 5,4 litra benzyny na 100 km (emisja CO2 wynosi 125 g/km). „Setkę” pojazd uzyskuje w 10,9 sekundy, a prędkość maksymalna równa jest 192 km/h.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych benzynowych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu Renault Captur prezentowane są w Katalogu Modeli.

Silnik wysokoprężny – zestawienie podstawowych informacji:
1.5 o mocy 66 kW/ 90 KM. Turbodiesel zapewnia zbliżone osiągi do mniejszego silnika benzynowego i jest przy tym znacznie oszczędniejszy. SUV z 1.5 dCi zużywa w cyklu mieszanym 3,6 litra ON na 100 km (emisja CO2 wynosi  95 g/km). Crossover osiąga maksymalnie 171 km/h, a setkę uzyskuje w 13,1 s.

Podstawowe dane dotyczące dostępnych wysokoprężnych jednostek napędowych wykorzystywanych do napędu Renault Captur prezentowane są w Katalogu Modeli.

Grupa emisyjna
Prezentowany Renault Captur zużywa w cyklu mieszanym 4,9 litra benzyny na 100 km. W mieście „konsumuje” 6 litrów, na trasie 4,3. Emisja CO2 w wysokości 113 g/km stawia go w grupie emisyjnej B.

Koszty
Prezentowany, najtańszy Renault Captur w podstawowej wersji wyposażeniowej Life z trzycylindrowym silnikiem 0.9 TCe/ 90 KM kosztuje 53.900 zł. Najdroższą odmianę 1.2 TCe/ 120 KM z automatyczną skrzynią EDC w wersji Intens wyceniono na 72.400 zł.


Robert Steinbarth
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama