/  /  /  / Wspólna grupa zakupowa Renault-Nissan oraz AvtoVAZ
Renault

Renault

Zmień
Historia marki Renault początek ma w roku 1898, kiedy to 20 letni Louis Renault wyprodukował w szopie, w miejscowości Billancourt swój pierwszy automobil. W roku następnym Louis, wraz ze swoim starszym bratem Marcelem zarejestrowali firmę Les Freres Renault- Bracia Renault- produkująca czterokołowe pojazdy, wyposażone w jednocylindrowe silniki oraz skrzynię biegów.
Dowiedz się więcej o marce
 

Wspólna grupa zakupowa Renault-Nissan oraz AvtoVAZ

Renault|
null
© Renault
null

Grupa ta będzie odpowiadać za określony zakres działań zakupowych Renault, Nissana oraz AvtoVAZ w Rosji. Nowo utworzony podmiot umożliwi partnerom uzyskanie znacznych oszczędności dzięki zwiększeniu wolumenu i ustaleniu z dostawcami bardziej atrakcyjnych cen.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Alians Renault-Nissan wspólnie z AvtoVAZ ogłosili w tym miesiącu utworzenie w Rosji grupy zakupowej. Grupa ta będzie odpowiadać za określony zakres wspólnych działań zakupowych Renault, Nissana i AvtoVAZ, związanych ze sprzętem przemysłowym, układami przeniesienia napędu oraz pojazdami bazującymi na jednakowych płytach podłogowych.

Grupa Common Purchasing Organization LLC (CPO) w 50% należy do AvtoVAZ, a w kolejnych 50% do grupy zakupowej Renault-Nissan Purchasing Organization (RNPO), na wzór której ją utworzono.

RNPO została utworzona w 2001 r. i obecnie jest największą grupą w ramach Aliansu Renault-Nissan, a także wnosi największy wkład w osiąganie nowych efektów synergii, wynikających z ograniczania oraz unikania kosztów.

RNPO zajmuje się wszystkimi działaniami zakupowymi Renault i Nissana na całym świecie.

Oczekuje się, że CPO (podobnie jak RNPO) przyniesie w Rosji wszystkim trzem partnerom znaczne oszczędności wynikające ze zwiększenia wolumenu i ustalenia bardziej atrakcyjnych cen z dostawcami. CPO będzie stosować metody oraz standardy RNPO, które przyczyniły się do sukcesu RNPO.

W roku ubiegłym RNPO wygenerowała dla Renault-Nissan około 851 mln EUR w ramach nowych synergii, co stanowi mniej więcej 1/3 wszystkich synergii.

Za pośrednictwem CPO do dostawców będą trafiały spójne wytyczne dotyczące jakości, kosztów i terminów dostaw. CPO będzie również zajmować się rozwojem relacji biznesowych z dostawcami w celu zwiększenia stopnia nabywania części na terytorium Rosji.

CPO będzie zachęcać międzynarodowe spółki do tego, by dołączyły do bazy dostawców AvtoVAZ i Aliansu Renault-Nissan. Oczekuje się, że pozwoli to zmodernizować technologie oraz zwiększyć jakość dostawców z terytorium Rosji.

Utworzenie CPO jest kolejnym etapem w rozwoju strategicznej współpracy między AvtoVAZ i Aliansem Renault-Nissan, którą nawiązano w 2008 roku, gdy koncern Renault przejął 25% udziałów tego największego rosyjskiego producenta samochodów.

CPO przyspieszy trwającą integrację AvtoVAZ i Aliansu Renault-Nissan, a jednocześnie przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności marki Łada oraz do zoptymalizowania procesu produkcji nowych pojazdów marek należących do tych trzech partnerów.

Daniel Perry został mianowany dyrektorem generalnym tej nowej grupy i będzie pracować w siedzibie firmy w Togliatti w obwodzie samarskim. Podlega on komitetowi zarządzającemu, w skład którego wchodzą: dyrektor zarządzający RNPO Christian Vandenhende, zastępca dyrektora zarządzającego RNPO Yasuhiro Yamauchi oraz wiceprezes AvtoVAZ ds. zakupów Damir Kaszapow.

Utworzenie grupy zakupowej przez Alians Renault-Nissan i AvtoVAZ zostało zatwierdzone przez rosyjską Federalną Służbę Antymonopolową.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama