/  /  /  / Renault Clio 4 liderem segmentu według Euro NCAP
Renault

Renault

Zmień
Historia marki Renault początek ma w roku 1898, kiedy to 20 letni Louis Renault wyprodukował w szopie, w miejscowości Billancourt swój pierwszy automobil. W roku następnym Louis, wraz ze swoim starszym bratem Marcelem zarejestrowali firmę Les Freres Renault- Bracia Renault- produkująca czterokołowe pojazdy, wyposażone w jednocylindrowe silniki oraz skrzynię biegów.
Dowiedz się więcej o marce
 

Renault Clio 4 liderem segmentu według Euro NCAP

Renault|
null
© Renault
null

Podsumowując wyniki wszystkich testów zderzeniowych przeprowadzonych w roku ubiegłym, wpływowa organizacja Euro NCAP uznała Renault Clio 4 za najbezpieczniejszy samochód w kategorii pojazdów miejskich.

Rok 2012 był dla niezależnej organizacji Euro NCAP kolejnym etapem w ocenie bezpieczeństwa czynnego i biernego, obejmującej obecnie łącznie cztery kryteria. Wyniki Renault Clio nowej generacji okazały się modelowe: 88% za ochronę dorosłych, 89% za ochronę dzieci, 66% za ochronę pieszych oraz 99% za systemy wspomagające prowadzenie.

Dzięki otrzymanej nocie łącznie 85%, nowe Clio uzyskało jeszcze lepszy wynik niż model poprzedniej generacji, plasując się na czele segmentu i może się wręcz poszczycić najlepszą w nim oceną za bezpieczeństwo dzieci, zderzenie z pieszym i wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo. Dzięki tym wynikom nowe Clio zostało uznane przez Euro NCAP najlepszym samochodem roku 2012.

Wszystkie wersje Clio 4 są wyposażone w ESC, ASR, ABS i wspomaganie nagłego hamowania oraz zmienne, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i ogranicznik-regulator prędkości.

W zakresie bezpieczeństwa biernego wzmocniona konstrukcja nadwozia została wykonana ze stali o bardzo wysokim współczynniku sprężystości.

Najlepsze modele roku 2012 według Euro NCAP

Lista systemów ochronnych, w który jest wyposażony ten samochód, jest godna uwagi: czołowe poduszki powietrzne o większej skuteczności działania, poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową z podwójnym czujnikiem zapewniającym szybsze wykrycie zderzenia, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia (na przednich siedzeniach), zagłówki chroniące przed skutkami zderzenia tylnego, ograniczniki napięcia pasów (na tylnych siedzeniach), poprzeczka przytrzymująca bagaże, siedzenia z systemem zapobiegania zjawisku nurkowania (Fix4Sure), 3-punktowy system mocowania fotelików dla dzieci na 3 miejscach (1 z przodu + 2 bocznych z tyłu) i 4 homologowane możliwe ustawienia w przypadku mocowania fotelika pasami oraz sygnał przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa (SBR) na wszystkich miejscach (dźwiękowy i świetlny).

Dostępna w opcji kamera i radar cofania pomagają w obserwacji najbliższego otoczenia. Nowe Renault Clio oferuje również wspomaganie ruszania pod górę dla niemal wszystkich dostępnych silników.

Renault prowadzi od ponad 50 lat badania i prace rozwojowe nad technologiami podnoszącymi poziom bezpieczeństwa w samochodach marki. W swoich działaniach koncern opiera się na doświadczeniu dotyczącym rzeczywistego poziomu bezpieczeństwa uzyskanym dzięki analizie wypadków. W 2001 roku Renault Laguna jako pierwszy samochód w historii  uzyskała maksymalną ocenę 5 gwiazdek w crash-testach Euro NCAP.

Od tamtej chwili podobny wynik uzyskało 12 modeli (w tym Clio 3 w 2005 roku) i to pomimo stałego zaostrzania kryteriów przez tę europejską organizację.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama