/  /  /  / Renault Captur i gama silnikowa
Renault

Renault

Zmień
Historia marki Renault początek ma w roku 1898, kiedy to 20 letni Louis Renault wyprodukował w szopie, w miejscowości Billancourt swój pierwszy automobil. W roku następnym Louis, wraz ze swoim starszym bratem Marcelem zarejestrowali firmę Les Freres Renault- Bracia Renault- produkująca czterokołowe pojazdy, wyposażone w jednocylindrowe silniki oraz skrzynię biegów.
Dowiedz się więcej o marce
 

Renault Captur i gama silnikowa

null
© Renault
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

W momencie premiery rynkowej miejski crossover Renault Captur będzie dostępny do wyboru z trzema jednostkami napędowymi. Najbardziej ekonomiczna wersja charakteryzuje się według danych fabrycznych średnim zużyciem paliwa na poziomie około 3,6 l/100 km.

Napędzany silnikami Energy, Renault Captur stawia sobie za cel zdobycie pozycji lidera w swoim segmencie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2. Rekordowa oszczędność paliwa ma iść w parze z zachowaniem wysokiego poziomu przyjemności prowadzenia.
 
Silniki benzynowe Renault Captur to (dane wstępne)
- Energy TCe 90: średnio 4,9 l/100 km; 113 g CO2/km
- TCe 120 EDC: średnio 5,4 l/100 km; 125 g CO2/km  
Silniki wysokoprężne Renault Captur to (dane wstępne)
- Energy dCi 90: średnio 3,6 l/100 km; 95 g CO2/km
- dCi 90 EDC: dostępny w drugiej połowie 2013 (*)

Crossover o masie hatchbacka
W celu obniżenia zużycia paliwa, w Renault Captur zastosowano szereg najnowszych rozwiązań w zakresie obniżania masy, poprawy aerodynamiki i ogumienia. Jego masa jest porównywalna z Clio III, pomimo większych rozmiarów i większej liczby systemów podwyższających poziom komfortu i bezpieczeństwa.

Sterowane przepustnice chłodnicy (montowana zależnie od wersji i kraju) automatycznie zamykają przepływ powietrza na rzecz poprawy aerodynamiki w sytuacjach zmniejszonego zapotrzebowania na chłodzenie silnika. Zamontowane na spodzie nadwozia osłony ukierunkowują przepływ powietrza, poprawiając aerodynamikę pojazdu.

Zastosowane opony o bardzo niskich oporach toczenia pozwalają dodatkowo obniżyć zużycie nawet o 3%.

* docelowo 4,1 l/100 km; 104 g CO2/km
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama