/  /  /  / Renault wraca na Dolny Śląsk
Renault Trucks

Renault Trucks

Zmień
Renault Trucks to francuski producent samochodów ciężarowych, z siedzibą w Saint-Priest koło Lyonu. Historia powstania firmy sięga początków XX wieku, kiedy to Renault zbudował pierwszą ciężarówkę.
Dowiedz się więcej o marce
 

Renault wraca na Dolny Śląsk

Renault Trucks Polska|
null
© Renault Trucks Polska
nullnullnull

Od stycznia tego roku, po niemal dwóch latach przerwy sieć Renault Trucks znów jest obecna na terenie Dolnego Śląska. Okazały serwis w podwrocławskich Pietrzykowicach przejęła i prowadzi firma Retos ze Skoczowa.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Retos jest jednym z najdłużej działających w sieci Renault Trucks polskich koncesjonerów. Jest autoryzowanym dystrybutorem i serwisantem pojazdów francuskiej marki od 1998 roku, ale w branży usług dla transportu działa o wiele dłużej (ponad 25 lat). Ma duży serwis Renault Trucks w Skoczowie i współpracuje z dwoma niezależnymi warsztatami w Legnicy i Kłodzku. Teraz do tej mini-sieci dołączył okazały obiekt w Pietrzykowicach koło Wrocławia.

"Wejście na dolnośląski rynek oznacza duży rozwój naszej firmy i umocnienie jej rynkowej pozycji - mówi Emilia Czapka, prezes spółki Retos. "Wiemy, że na początku nie będzie nam łatwo, ale wierzę, że jakość naszej pracy i oferowanych przez nas pojazdów Renault Trucks skłonią przewoźników z tego regionu do korzystania z usług handlowców i mechaników z Pietrzykowic. Liczymy na dobre wiatry!"

Dolnośląscy przewoźnicy i ich kierowcy wreszcie odetchną: do serwisu nie muszą już jeździć do sąsiednich regionów. Bardzo wygodny i do tego efektowny obiekt znajduje się tuż przy autostradzie A4, w miejscu, gdzie łączy się z nią nowa, autostradowa obwodnica Wrocławia (A8).

Lokalizacja jest idealna: to zbieg tras z północy na południe i ze wschodu na zachód, w dogodnej odległości od Wrocławia. To także wkład Renault Trucks w ekologię, urbanistykę i bezpieczeństwo (część dużych pojazdów nie musi przebijać się do serwisu przez zatłoczone miasto).

Wrocławski serwis działa w pełnym zakresie w systemie dwuzmianowym w godzinach od 8.00 do 22.00. Przez 24 godziny na dobę dyspozycyjny jest w pełni wyposażony samochód serwisowy Renault Master, który pomaga kierowcom usunąć awarie na drodze w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od Pietrzykowic.

Nowoczesny budynek o powierzchni 1900 m2 stoi na 1,5-hektarowej działce, która zapewnia dużo miejsca na plac manewrowy i parking. W tym serwisie wszystkie naprawy samochodu ciężarowego wykonywane są na jednym stanowisku. Zwraca uwagę duża wysokość hali serwisowej: jest to spowodowane tym, że na całej jej długości zaplanowano suwnicę. Dzięki niej podczas poważniejszych napraw, np. wymagających wyjęcia silnika z pojazdu, nie trzeba auta przestawiać (po wymontowaniu silnik przenosi się suwnicą na inne stanowisko naprawcze). Dlatego też wszystkie pomieszczenia w hali nie mają stropów (operator suwnicy może dotrzeć wszędzie).

By nie było absolutnie żadnych problemów z wewnętrznym transportem, wszędzie można też podjechać wózkiem widłowym.

W budynku jest osiem stanowisk serwisowych, w tym trzy przejazdowe mieszczące zestaw ciągnik plus naczepa. Z boku hali znajduje się małe centrum logistyczne: warsztat elektryczny oraz liczący kilka tysięcy pozycji magazyn części zamiennych o powierzchni 300 m2. Tuż obok jest magazyn olejowy, z którego do trzech stanowisk rozprowadzone są węże zakończone zwijakami.

W tym bogato wyposażonym serwisie znajdują się też wydzielone i zaopatrzone w odpowiednie zestawy narzędzi miejsca do napraw podzespołów i ich mycia.

Serwis poza standardową obsługą bieżącą oferuje pełen zestaw napraw, w tym także blacharsko-lakiernicze. Montuje i serwisuje też urządzenia Toll Collect do ściągania myta na niemieckich autostradach.

W Pietrzykowicach sprzedawane są wszystkie samochody z gamy Renault Trucks, zarówno nowe, jak i używane.

"Przed zakupem można sprawdzić, jak się nimi jeździ. Dostępne są trzy testowe ciężarówki Premium i Magnum (w tym typu mega) - mówi Krzysztof Marzec, dyrektor zarządzający wrocławskiego oddziału Retosu. "Można u nas załatwić wszystkie formalności związane z zakupem, w tym dobrać najbardziej pasujący do potrzeb przewoźnika model jego finansowania, na czele z fabrycznym leasingiem oferowanym przez Renault Trucks Finance Services. Oferujemy też firmom transportowym miejsca parkingowe oraz tzw. usługę bazy z usługami warsztatowymi (ich posiadania wymagają od przewoźników nowe przepisy o transporcie). Poza tym mamy jeszcze do wynajęcia kilka pomieszczeń biurowych. Mile widziane są u nas firmy z branży transportowej".

Sprzedażą pojazdów z drugiej ręki zajmuje się działająca na terenie obiektu filia Centrum Pojazdów Używanych Renault Trucks. Na placu stale dostępnych jest 40 do 50 samochodów w różnych konfiguracjach.

"Wszystkie pochodzą od sprawdzonych, pewnych dostawców, są po przeglądzie technicznym i przygotowane do rejestracji. Mają też rzeczywiste przebiegi: nie zajmujemy się „korektą” liczników - dodaje Arkadiusz Owczarek, dyrektor CPU RTP. "Tylko wsiadać i jechać. Tym bardziej, że CPU oferuje również finansowanie zakupu, podobnie jak w przypadku nowych samochodów".
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama