/  /  /  / Renault we flocie grupy Hoyer
Renault Trucks

Renault Trucks

Zmień
Renault Trucks to francuski producent samochodów ciężarowych, z siedzibą w Saint-Priest koło Lyonu. Historia powstania firmy sięga początków XX wieku, kiedy to Renault zbudował pierwszą ciężarówkę.
Dowiedz się więcej o marce
 

Renault we flocie grupy Hoyer

Renault Trucks Polska|
null
© Renault Trucks
nullnullnull

Polski oddział firmy Hoyer podpisał ostatnio kontrakt na transport LPG dla krajowej sieci stacji paliw. Przygotowując się do realizacji kontraktu, zakupiono dziesięć nowych ciężarówek marki Renault, z czego siedem ciągników siodłowych Premium 430.19 T.

Hoyer Group, specjalizujący się w transporcie chemikaliów i gazów, należy do jednych z największych przewoźników drogowych świata. Samych tylko specjalistycznych kontenerów zbiornikowych firma posiada ponad 20 000, a naczep cystern ponad 3 100 sztuk. Obecna jest m.in. w USA, Brazylii, Singapurze, a od 1992 r. także na polskim rynku transportowym. W 2010 roku grupa Hoyer zanotowała 16-proc. wzrost obrotów (990 mln EUR), osiągając najwyższy w swej historii wynik i umacniając się na pozycji globalnego lidera dostawców rozwiązań logistycznych, a szczególnie w segmencie kontenerów-cystern, cystern i pojemników do przewozów luzem (DPPL).

Polski oddział firmy z siedzibą w Katowicach podpisał ostatnio kontrakt na transport LPG dla krajowej sieci stacji pali. Przygotowując się do realizacji kontraktu, zakupiono dziesięć nowych ciężarówek marki Renault, z czego siedem ciągników siodłowych Premium 430.19 T. Pozostałe to dwuosiowe Midlum 270.18 Heavy oraz dwa trzyosiowe podwozia Premium 430.26 S 6x2 D.

Borys Gierka, prokurent firmy Hoyer Polska twierdzi, że jednym z argumentów przekonującym do zakupu ciężarówek marki Renault była bardzo dobrze rozwinięta sieć serwisowa i jakość świadczonych tam usług. Niebagatelne znaczenie miał także niski ciężar własny, który w przypadku ciągników siodłowych Premium należy do najniższych wśród dostępnych z kabiną sypialną.

Ciężar ciągnika zestawionego z naczepo-cysterną jest istotny ze względu na dopuszczalne obciążenie osi napędowej. Premium o rozstawie 3,9 m i odległości sworznia królewskiego siodła 820 mm łatwo balansuje obciążenie powstające na siodle. Nośność osi kierującej ciągnika wynosi 7,1 t przy 11,5 t nacisku na oś napędową. Podwozie trzyosiowe zostało wyposażone w osie o nośności 8, 11,5 i 7,5 t (wleczona).

W przypadku dwuosiowego Midlum nośności wynoszą odpowiednio 7,1 i 11,5 t.

Wyposażenie ciężarówek zakupionych przez firmę Hoyer Polska jest bogatsze od standardowej oferty Renault Trucks. Ciągniki Premium otrzymały m.in. pełny układ EBS tzn. wyposażony w ABS, EBA (wspomaganie hamowania awaryjnego), ASR z funkcją kontroli momentu obrotowego podczas zwalniania, harmonizacja hamulców ciągnika i naczepy, asystent ruszania pod górę (Hill Start Aid), alarmy stanu hamulców, kontrola spięcia naczepy oraz ESP (kontrola toru jazdy i zabezpieczenie przed przewróceniem).

Trójosiowe podwozia zostały przystosowane do ciągnięcia przyczepy. Tylna (wzmocniona) poprzeczka ramy z sprzęgiem Rockinger 400 G150 spełnia warunki techniczne przewidziane w zestawach o DMC 60 t.

Modele Premium napędzane są przez 439-konne silniki 11 DXi Euro-5 EEV o maksymalnym momencie obrotowym 2080 Nm. W układzie napędowym zastosowano zrobotyzowane skrzynie biegów Optidriver + zintegrowane z hamulcem silnikowym Optibrake. Midlum napędza 280 konny (1010 Nm) 7 DXi za pośrednictwem sześciobiegowej, ręcznie sterowanej przekładni ze wspomaganiem ServoShift.

W kabinach (Global) ciągników zastosowano dwie leżanki: dolna o wymiarach (2022x780x150), górna składana (1900x750x50 mm). W podwyższanym dachu znalazła się półka pod telewizor z gniazdem 24V i uchwytami mocującymi.

Wszystkie ciężarówki posiadają interface FMS Gateway ułatwiający integrację z systemem zarządzania flotą.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama