/  /  /  / Nowa gama pojazdów dalekobieżnych Renault Trucks
Renault Trucks

Renault Trucks

Zmień
Renault Trucks to francuski producent samochodów ciężarowych, z siedzibą w Saint-Priest koło Lyonu. Historia powstania firmy sięga początków XX wieku, kiedy to Renault zbudował pierwszą ciężarówkę.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowa gama pojazdów dalekobieżnych Renault Trucks

Renault Trucks|
null
© Renault Trucks
nullnull

Ustanowienie normy emisji Euro 6 stało się dla Renault Trucks okazją do całkowitego odnowienia gamy pojazdów dalekobieżnych. Zaprojektowane we współpracy z 50 klientami z różnych zakątków świata, typoszereg T (bo o nim mowa) został poddany serii najintensywniejszych i najbardziej rygorystycznych testów w całej historii firmy.

Renault Trucks T to unikatowy, modułowy pojazd z nowej gamy dalekobieżnej, wyposażony w przestronną kabinę o wysokich właściwościach aerodynamicznych. Oferując udane połączenie niskiego zużycia paliwa z komfortem pracy i wypoczynku, seria T jest atrakcyjna zarówno dla kierowcy, jak i firmy transportowej, ponieważ w obydwu tych przypadkach pozwala osiągnąć maksymalną efektywność i wydajność pracy - zapewnia producent.

Prezentując nowy typoszereg pojazdów dalekobieżnych, Renault Trucks ujednoliciło swoją ofertę, obejmującą obecnie jeden bazowy model pojazdu, który dzięki swojej modułowej budowie może zaspokoić potrzeby wszystkich klientów w segmencie transportu dalekobieżnego. Renault Trucks T opracowano z myślą o zaaferowaniu firmom transportowym równowagi pomiędzy zużyciem paliwa i komfortem pracy.

Wyposażony w aerodynamiczną kabiną, dopracowaną w tunelu aerodynamicznym, model T łączy w sobie wydajność i niskie zużycie paliwa modelu Premium Route z komfortem i prestiżem modelu Magnum. Oprócz całkowicie nowej kabiny, produkt oferuje również udoskonalony układ napędowy, z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.

Wizualna forma Renault Trucks T zawiera w sobie wszystkie kluczowe cechy tej nowej gamy pojazdów. Każdy element zaprojektowano tak, by spełniał określoną funkcję, działał sprawnie i jednocześnie był powodem do dumy dla swojego właściciela i kierowcy.

Pojazdy serii T i ich poszczególne podzespoły opracowano z myślą o zapewnieniu kierowcy wysokiego poziomu komfortu i bezpieczeństwa.

Jako kontynuator dziedzictwa Premium Route, nowa seria Renault Trucks T umożliwia swoim posiadaczom zmniejszenie kosztów paliwa. Dzięki zoptymalizowanej pod względem wydajności konstrukcji i nowemu układowi napędowemu, zużycia paliwa w serii T należy do najniższych na rynku: mimo ograniczeń narzuconych przez nową normę Euro 6 jest ono do 5% niższe w porównaniu z pojazdami poprzedniej generacji.

Nowa gama dalekobieżna Renault Trucks została zaprojektowana w ścisłej współpracy z 50 klientami z całego świata, obejmującej wszystkie fazy procesu: od tworzenia założeń projektowych po testy eksploatacyjne. Zanim nowa gama została wprowadzona na rynek, pojazdy testowe poddano najbardziej rygorystycznym i wyczerpującym testom niezawodności i trwałości w historii firmy na łącznym dystansie ponad 10 mln kilometrów.

Przy szerokości 2,5 m kabina Renault Trucks T jest bardziej przestronna i bardziej komfortowa. Jest wyposażona w rozsuwaną leżankę, a także leżankę górną, która w razie potrzeby możne pełnić funkcję dodatkowego schowka. Obecnie tunel silnika ma wysokość zaledwie 200 mm, zaś w kabinie z płaską podłogą nie ma go w ogóle.

Nowe fotele, zaprojektowane przez Recaro specjalnie dla Renault Trucks, ergonomiczna deska rozdzielcza z 7-calowym wyświetlaczem głównym (największym na rynku) i zmieniony układ przełączników umożliwiają przyjęcie optymalnej pozycji za kierownicą. Pojazdy T są również wyposażone w schowek dostępny zarówno z zewnątrz, jak i wnętrza kabiny, do której prowadzą drzwi o kącie otwarcia 85°.

Kierowcy mają do dyspozycji szereg elementów zwiększających bezpieczeństwo takich jak np. reflektory doświetlające zakręt i wielofunkcyjne koło kierownicy, regulowane w trzech płaszczyznach.

Źródłem mocy w Renault Trucks T są silnik i DTI 11 i DTI 13, zgodne z normą emisji spalin Euro 6. Wszystkie pojazdy tej serii są wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optidriver, z nowo opracowanym układem sterowania. Kolejnymi nowościami w serii T są całkowicie nowy zespół dystrybucji sprężonego powietrza EACU (Electronic Air Control Unit), energooszczędna pompa wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku oraz zbiorniki paliwa o pojemności do 1475 litrów.

Ułatwiono także obsługę techniczną poprzez odseparowanie instalacji elektrycznej od pneumatycznej. Wiązki elektryczne są obecnie poprowadzone po prawej stronie podwozia, podczas gdy przewody pneumatyczne po stronie lewej.

W razie potrzeby kierowca może użyć znajdującego się na desce rozdzielczej przycisku 24/7 w celu aktywacji funkcji ciągłego monitorowania lokalizacji (geolokalizcja) i bezprzewodowej transmisji parametrów roboczych pojazdu, co jeszcze bardziej ułatwia wybranej, jednej z 1600 na całym świecie, stacji obsługi Renault Trucks sprawowanie opieki serwisowej nad pojazdem.

Seria T została także przystosowana do pełnej integracji z Optifleet, oferowanym przez Renault Trucks systemem zarządzania flotą zwiększającym opłacalność eksploatacji samochodu ciężarowego.

Ponadto, Renault Trucks nadal oferuje swoje wypróbowane prooszczędnościowe rozwiązania takie jak m.in. Optifuel Infomax – system analizujący styl jazdy i monitorujący zużycie paliwa, który w połączeniu ze szkoleniem Renault Trucks w zakresie jazdy ekonomicznej (dotychczas przeszkolono ponad 25 000 kierowców) może przyczynić się do dalszej redukcji zużycia paliwa nawet o 15%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama