/  /  /  /  / Ambitne plany Renault Trucks
Renault Trucks Maxity

Renault Trucks Maxity

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Podwozie
Cena112 364 zł - 112 364 zł (aktualizacja: 2010-01-05)
Emisja CO2242 g/km
Żużycie paliwa8,8 L/100km
 

Ambitne plany Renault Trucks

Renault Trucks|
null
© Renault Trucks
nullnull

W czasie targów branżowych IAA Motor Show 2012 prezes Renault Trucks zapowiedział odnowienie całej gamy pojazdów dalekobieżnych, budowlanych i dystrybucyjnych firmy w czerwcu 2013 roku.

Nawiązując do wzmocnienia w ramach reorganizacji grupy Volvo pozycji poszczególnych marek podkreślono, że jego celem jest stworzenie z Renault Trucks modelu doskonałego.

Podczas konferencji prasowej na targach IAA 2012 w Hanowerze Heinz-Jurgen Low, prezes Renault Trucks, zapowiedział przy okazji wprowadzenia normy Euro VI całkowite odnowienie gam pojazdów dalekobieżnych, dystrybucyjnych i budowlanych od czerwca 2013 roku. Wszystkie nowe pojazdy są obecnie testowane nie tylko na torach testowych Renault Trucks, ale również w warunkach rzeczywistych przez klientów. Ich oczekiwania i potrzeby mają bowiem olbrzymi wpływ na końcowy produkt Renault Trucks.

Nowa gama ma być doskonała i Renault Trucks robi wszystko, aby ten cel osiągnąć. Heinz-Jurgen Low podkreślił w swoim wystąpieniu: "W czerwcu nastąpi prawdziwa rewolucja. Nasze nowe pojazdy z pewnością Was zaskoczą, nie tylko swoim nowatorskim wyglądem, ale również osiągami. Dążymy do doskonałości i zrobimy wszystko, aby ten cel osiągnąć".

Targi IAA były także okazją dla Renault Trucks do zaprezentowania technologii nowych silników Euro VI. Dla gamy ciężkiej producent przygotował 6-cylindrowy silnik DTI 11 o pojemności 11 l, wyposażony w system Common Rail oraz układ SCR (selektywna redukcja katalityczna), spełniający normę Euro VI.

Aby układ był w pełni wydajny, zastosowano szereg technologii takich jak recyrkulacja gazów wydzielanych w początkowym okresie pracy silnika, sterowane zawory w układzie dolotowym i wylotowym oraz optymalna kontrola procesu spalania. Wszystkie silniki Renault Trucks Euro VI wyposażone są w filtr cząstek stałych.

Ta sama technologia została zastosowana w nowych, 6-cylindrowych silnikach DTI 13, o pojemności 13 l. Model ten posiada elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze, które świetnie sprawdzają się przy tego typu jednostkach.

Dla gamy średniej Renault Trucks opracowało dwa nowe silniki: 4-cylindrowy DTI 5 o pojemności 5 l oraz 6-cylindrowy DTI 8 o pojemności 8 l. Oba modele zostały wyposażone w układ recyrkulacji spalin EGR, który ogranicza ilość tlenków azotu wytwarzanych podczas spalania. Pozostałe tlenki azotu są następnie eliminowane przez układ SCR.

Zastosowany filtr cząsteczek stałych jest w stanie spełnić bardzo restrykcyjne wymagania narzucone przez nowe przepisy.

Dzięki nowym silnikom Renault Trucks realizuje trzy podstawowe cele: dostarcza klientom jednostki zgodne z normą Euro VI osiągające doskonałe wyniki w zakresie zużycia paliwa, niezawodne jak również łatwe w obsłudze (obsługa porównywalna do wersji Euro V, jeśli nawet nie łatwiejsza).

Obecnie klienci nie oczekują wczesnego wprowadzenia produktów spełniających przyszłe normy, ponieważ aktualna gama odpowiada doskonale oczekiwaniom w zakresie zużycia paliwa oraz jego kontroli.

Renault Trucks poprzez kampanię "All for Fuel Eco" podkreśla zaangażowanie wszystkich pracowników firmy: począwszy od koncepcji pojazdu aż do jego obsługi w sieci Renault Trucks. Klienci otrzymują gotowe rozwiązania wpisujące się w ideologię Optifuel Solutions.

W jej skład wchodzą usługi pozwalające optymalnie konfigurować pojazdy przede wszystkim poprzez dobór najodpowiedniejszego typu napędu (elektryczny, hybrydowy, CNG czy diesel), a także szkolenia z ekonomicznej jazdy dla kierowców oraz narzędzia służące do monitorowania i analizowania poziomu zużycia paliwa.

Liczby mówią same za siebie: zautomatyzowana skrzynia biegów Renault Trucks przynosi oszczędności na poziomie 7%, Program Optifuel 15% w skali floty. Do tej pory przeszkolono w ramach Optifuel Training 21 000 kierowców.

Obecnie producent posiada w swojej ofercie pełna gamę pojazdów od 2,8 do 120 t, dostosowanych do potrzeb wszystkich klientów i wszystkich branż. Ponadto Renault Trucks ma najszerszą na rynku gamę pojazdów wykorzystujących alternatywne źródła energii: Maxity Electric (4,5 t), hybrydowe Premium Distribution Hybrys Tech (19 t/26 t) oraz Premium Distribution CNG zasilane gazem ziemnym.

Firma nie poprzestaje na dotychczasowych osiągnięciach i cały czas prowadzi badania w tym zakresie, obecnie szczególnie poświęcone Midlum Electric. Trzy takie pojazdy są obecnie testowane przez klientów: Carrefour i STEF w Lyonie i w Nestle Szwajcaria w Zurychu i Lozannie.
 
Mimo rosnącej popularności alternatywnych źródeł energii wśród pojazdów miejskich w transporcie dalekobieżnym nadal diesel pozostaje ulubionym rozwiązaniem.

Mając to na uwadze, Renault Trucks nie ustaje w poszukiwaniu sposobów na obniżenie kosztów paliwa. Zaprezentowany w Hanowerze Projekt CX/03 skupia się na polepszeniu aerodynamiki pojazdu i zmniejszeniu jego masy.

Przykładowo, osłona chłodnicy ma rurkowatą konstrukcję wykonaną z aluminium i włókna węglowego, z kierownicami powietrza w podstawie prowadzącymi je na boki. CX/03 to kwintesencja umiejętności i doświadczenia francuskiego producenta w dziedzinie oszczędności paliwa.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Renault Trucks Maxity