Renault Trucks Maxity

Renault Trucks Maxity

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Podwozie
Cena111 082 zł - 111 082 zł (aktualizacja: 2010-01-05)
Emisja CO2242 g/km
Żużycie paliwa8,8 L/100km
 
null
© Renault Trucks
null
Renault Maxity to najnowsza propozycja francuskiego producenta, należącego do grupy Volvo AB, w klasie średnich samochodów dostawczych. Auto zadebiutowało w roku 2007 i zaliczane jest do grupy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,8 do 4,5 tony. Auto powstało przy współpracy z japońskim Nissanem, a efektem tej kooperacji był jeszcze model Nissan Cabstar, z którym dzieli ono wspólną płytę podłogową. Sama nazwa pochodzi od połączenia dwóch angielskich słów, „maximum” oraz „city”, co oznacza w tłumaczeniu na polski „maksymalny” i „miasto”. Nazwa przekazuje więc wiadomość, iż auto przeznaczone jest do jazdy miejskiej i oferuje maksymalną przestrzeń użytkową nie utrudniającą jednak poruszania się po wąskich ulicach. Zadbać ma o to niezbyt duża szerokość modelu wynosząca 1,87 metra. Dzięki zastosowaniu odmiennej budowy Maxity nie będzie stanowił wewnętrznej konkurencji dla podobnych pod względem udźwigu modeli Master i Mascott. Auto zbudowane zostało według „wschodniej” myśli technicznej, czyli posiada oddzielną kabinę umieszczoną nad silnikiem. Taki układ pozwala na uzyskanie większych długości zabudów i lepszej zwrotności. Model ten występować może w trzech wersjach rozstawu osi, które wynoszą 2,5, 2,9 oraz 3,4 metra, zaś zabudowa może przyjąć długość od 2651 do 4961 mm. Z przodu pojazdu zastosowano niezależne zawieszenie ze stabilizatorem o nośności 1750 kg, zaś z tyłu sztywną oś z piórowymi resorami parabolicznymi i pojedyncze lub bliźniacze koła (w zależności od wersji), która w zależności od wersji dopuszczalnej masy całkowitej ma nośność od 2 do 3,3 tony. Renault Maxity produkowany jest w zakładach Nissana położonych w Avili, niedaleko Madrytu w Hiszpanii.

Renault Maxity dostępne jest tylko w jednej wersji, którą jest 2-drzwiowe podwozie do zabudowy. Wyposażone może być ono w kabinę pojedynczą lub też podwójną. Wygląd auta nawiązuje do dużych ciężarówek z koncernu Renault. Świadczy o tym chociażby płaski przód z płaską szybą zapewniającą odpowiednią widoczność przy poruszaniu się po mieście. Charakterystycznym elementem są również ogromne reflektory przednie, które zajmują całą wysokośą maski. Pomiędzy nimi umieszczono grill, na którego środku znajduje się logo producenta. Z boku wyraźnie zaznaczono nadkola, które pomimo swojej wielkości nie utrudniają wejścia do pojazdu.

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego w modelu Maxity jest na bardzo niskim poziomie. Pasażerów w podstawowej opcji chronią jedynie dodatkowe wzmocnienia boczne w kabinie oraz w podłodze. Dopiero w dodatkowo płatnej opcji pojawiają się czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera. Ponadto auto może zostać wyposażone w system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z systemem rozdziału siły hamowania EBD. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Renault Trucks Maxity konkuruje na rynku z Nissanem Cabstar, Kia K2900 oraz Mitsubishi Fuso Canter.

 

Maxity najczęściej porównywany z

Reklama