Renault Trucks Master

Renault Trucks Master

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Podwozie
Cena106 100 zł - 119 400 zł (aktualizacja: 2010-01-05)
Emisja CO2232 g/km - 248 g/km
Żużycie paliwa8,8 L/100km - 9,1 L/100km
 
32.jpg
© Renault
32.jpg33.jpg34.jpg35.jpg36.jpg37.jpg38.jpg39.jpg40.jpg41.jpg42.jpg43.jpg44.jpg45.jpg46.jpg47.jpg48.jpg49.jpg50.jpg51.jpg52.jpg53.jpg54.jpg55.jpg56.jpg57.jpg58.jpg59.jpg60.jpg61.jpg62.jpg63.jpg64.jpg88.jpg89.jpg90.jpg91.jpg93.jpg
Renault Master to największy jednobryłowy samochód w gamie francuskiego producenta. Jego historia rozpoczęła się w tym samym roku co mniejszego modelu Trafic, czyli w 1980 roku i zaliczany jest do klasy średnich samochodów dostawczych. Początkowo auto posiadało napęd na przednią oś, jednak w związku z mniejszym komfortem poruszania się przy tego typu napędzie, z czasem zmieniono napęd na tylny. Prace nad nowym modelem Master zaczęły się już w 1987 roku, lecz z powodu wysokich kosztów projektowania zostały one przerwane do momentu znalezienia partnera. Partnerem tym została firma DAF, jednak w związku z jej upadkiem w 1993 roku prace po raz kolejny zostały przerwane. W późniejszym czasie Renault podpisało jeszcze umowę z Iveco o wspólnej produkcji kabin do kilku modeli, zaś ostatecznym partnerem w projekcie zostało General Motors, ówczesny właściciel Opla. Efektem współpracy oprócz Mastera był również Opel (w Wielkiej Brytanii Vauxhall) Movano. Po ogłoszeniu aliansu pomiędzy Renault i Nissanem, w salonach japońskiej marki rozpoczęto sprzedaż Renault Master pod nazwą Nissan Interstar. Dokończony projekt zadebiutował w 1997 roku, a pozytywne opinie na jego temat odzwierciedlone zostały otrzymaniem tytułu „Samochodu Dostawczego Roku 1998”. Kolejne poważne zmiany nastąpiły w 2003 roku i ostatecznie auto produkowane jest w trzech wersjach długości, które mogą wynosić 4,89, 5,39 lub 5,89 metra. Również w trzech wariantach może występować wysokość dachu. W zależności od tych gabarytów przestrzeń ładunkowa może wynosić od 8 do nawet 13,9 m3. Z kolei ładowność wynosić może nawet do 1675 kg. Dostęp do części towarowej ułatwiony jest dzięki niskiej krawędzi załadunku, wynoszącej 53,7 cm, a także przesuwanym drzwiom bocznym oraz tylnym otwieranym pod kątem 90 lub 180 stopni. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach firmy Sovab, należącej do Renault, a mieszczącej się w miejscowości Batilly we Francji.

Renault Master dostępny jest w wielu wersjach, w zależności od wymagań klientów. Może to być 4-drzwiowy furgon, 4-drzwiowy kombi van dla 9 osób, 4-drzwiowy minibus dla 16 osób, 4-drzwiowe podwozie z podwójną kabiną oraz 2-drzwiowe podwozie do zabudowy. Stylistycznie pojazd nie odróżnia się od swoich braci bliźniaków spod znaku Opla i Nissana. Jedyne różnice widać z przodu pojazdu i dostrzegalne są w innym kształcie grilla, który w przypadku Renault podzielony jest na 2 części przez logo producenta. W tylnej części auta zastosowano niemal płaskie powierzchnie połączone ze sobą pod kątem prostym.

Wyposażenie w najbardziej podstawowej wersji modelu Master jest bardzo ubogie. Ogranicza się bowiem jedynie do poduszki powietrznej kierowcy. Za dodatkową opłatą można jednak rozbudować pakiet bezpieczeństwa o poduszkę powietrzną pasażera, system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS, system stabilizacji toru jazdy ESP oraz układ kontroli trakcji ASR. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

Głównymi konkurentami Renault Master są Iveco Daily, Mercedes Sprinter, Fiat Ducato, Opel Movano, Nissan Interstar, Citroen Jumper oraz Volkswagen Crafter.
 

Master najczęściej porównywany z

Reklama