/  /  / Mascott
Renault Trucks Mascott

Renault Trucks Mascott

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Podwozie
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Renault Mascott
© Renault
Renault MascottRenault MascottRenault MascottRenault MascottRenault MascottRenault MascottRenault MascottRenault MascottRenault Mascott
Mascott to samochód zaliczany do klasy średnich pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 6,5 ton. Pojazd produkowany jest przez Renault Trucks. Firma ta od 2002 roku należy z kolei do Volvo AB, jednak wciąż ma bliskie powiązania z francuskim koncernem Renault, dzięki czemu może korzystać chociażby z silników konstrukcji Nissana. Również niektórzy dealerzy samochodów osobowych Renault sprzedają ten model pod nazwą Renault Master Maxi. Pojazd zadebiutował w 1999 roku i poważnej modernizacji został poddany w 2007 roku, podczas której wprowadzono nowy układ napędowy, obejmujący nowy silnik, skrzynię biegów, sprzęgło oraz nowy most napędowy. Zmodyfikowano także wnętrze oraz wiele elementów wpływających na ekonomię i bezpieczeństwo jazdy. Auto zostało oparte na solidnej ramie złożonej z dwóch podłużnic z profili ceowych, połączonych ze sobą nitowanymi i przykręcanymi poprzecznicami. Dzięki temu konstrukcja jest bardzo sztywna i odporna na przeciążenia. Równie wytrzymałe jest zawieszenie, które wskutek zastosowania sztywnej osi przedniej wytrzymuje nacisk 2200 kg, zaś tylna oś, w zależności od wersji, wytrzymuje nacisk 3700 lub 4720 kg. Bogato prezentuje się wybór długości nadwozia, który jest jednym największych w swojej klasie. Dzieje się tak za sprawą dużego wyboru rozstawów osi. Mogą one przybrać wielkość od 3130 mm do nawet 4630 mm. O tłumienie wstrząsów dbają paraboliczne resory piórowe oraz amortyzatory hydrauliczne z przodu i teleskopowe z tyłu, co daje pewność, że auto poradzi sobie również pod maksymalnym obciążaniem. Pojazd ten produkowany jest w zakładach położonych we francuskim mieście Batilly.

Renault Mascott swoim wyglądem nawiązuje do pozostałych samochodów rodziny pojazdów dostawczych z charakterystycznym rombem na atrapie chłodnicy. Stylizacja bliska jest tej z mniejszych modeli, Kangoo, Trafic i Master. Charakterystycznymi elementami są duże, wysoko zachodzące na maskę reflektory przednie w kształcie odwróconej kropli wody, bardzo podobne do tych z Mastera, które chronione są przed drobnymi stłuczkami przez masywny zderzak przedni. Ważnymi cechami są również wyraźnie zaznaczone nadkola z plastykowymi nakładkami oraz szerokie listwy boczne.

W wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego w Renault Mascott znajduje się czołowa poduszka powietrzna kierowcy, system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD i układem DTC zapobiegającym zblokowaniu kół przy gwałtownym cofnięciu nogi z pedału przyspieszenia. W opcji oferowana jest natomiast poduszka powietrzna pasażera oraz układ ASR eliminujący ryzyko boksowania kół podczas gwałtownego przyspieszania. Model ten nie został poddany testom zderzeniowym niezależnej organizacji EuroNCAP.

Konkurencją dla Renault Mascott jest Mitsubishi Fuso Canter oraz Nissan Cabstar.

 

Mascott najczęściej porównywany z

Mercedes Sprinter
Mercedes Sprinter
Renault Trucks Master
Renault Trucks Master
Renault Trucks Maxity
Renault Trucks Maxity
Ssangyong Actyon Sports
Ssangyong Actyon Sports
Reklama