/  /  /  / Porsche Panamera Diesel i nowy silnik
Porsche

Porsche

Zmień
Pierwszą konstrukcją, która przyniosła rozgłos niemieckiemu konstruktorowi Ferdynandowi Porsche był elektryczny samochód, wyposażony w silniki umieszczone w piastach, zaprezentowany w 1900 roku na światowej wystawie w Paryżu, zaś początki istniejącej do dziś formy miejsce miały w roku 1931, kiedy to Ferdynand Porsche założył w Stuttgarcie biuro konstrukcyjne.
Dowiedz się więcej o marce
 

Porsche Panamera Diesel i nowy silnik

Porsche|
null
© Porsche
nullnullnull

Porsche Panamera Diesel stało się jeszcze bardziej atrakcyjne dzięki nowemu silnikowi o mocy 300 KM i dynamicznemu pakietowi. W samą porę na tegoroczne targi IAA we Frankfurcie!

Pojazd po raz kolejny został wyposażony w silnik V6 o pojemności 3 litrów, a jego moc zwiększono o 50 KM, co porównując z poprzednikiem przyniosło wzrost osiągów o 20%. W rezultacie czas przyspieszenia zmniejszył się o 0,8 sekundy, dzięki czemu nowe Porsche Panamera potrzebuje zaledwie 6 sekund, aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Prędkość maksymalna wzrosła z 244 do 259 km/h.

Nowy model to nie tylko większa moc. To również zoptymalizowane, lepsze osiągi. Po raz pierwszy w historii Porsche zdecydowało się w standardzie zastosować w samochodzie z silnikiem Diesla kontrolowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi z systemem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+). Do tej pory ta opcja stosowana była tylko w modelach Gran Turismo z silnikiem benzynowym. Zmienione zostały także skrzynia biegów i podwozie.

Do tej pory sprzedano około 8 500 egzemplarzy Panamera Diesel, co stanowi 15% ogólnego poziomu sprzedaży całego modelu.

Jedyne, co łączy nowy silnik V6 Porsche Panamera Diesel z jego poprzednikiem, to wymiary, które pozostały niezmienione. Części silnika, w szczególności te ruchome jak wał korbowy i tłoki, zostały zaprojektowane na nowo w taki sposób, aby jeszcze bardziej zwiększyć jego moc.

Co więcej, po raz pierwszy koncern zdecydował się zastosować chłodzoną cieczą turbosprężarkę. Nowa turbosprężarka zapewnia lepszy przepływ powietrza i wyższe ciśnienie doładowania, które wynosi 3 bary (poprzednio 2,5 bara).

Rynkowe nowości wystawy IAA Frankfurt 2013

Moc nowego silnika została zwiększona do 300 KM, moment obrotowy zwiększono o 100 niutonometrów do 650 Nm, zapewniając jeszcze większą moc przy niższych prędkościach. Taka moc musi odpowiednio zostać przeniesiona na drogę i tutaj wkracza PTV+.

System składa się z elektronicznie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego tylnej osi i dohamowania tylnych kół. Przy niskich i średnich prędkościach PTV Plus znacząco poprawia zwinność i precyzję prowadzenia pojazdu, a przy wysokich prędkościach i wychodzeniu z zakrętów zapewnia większą stabilność jazdy.

Rezultat: Panamera Diesel bez wysiłku uciągnie przyczepę o wadze do 2600 kg co oznacza, że lepiej niż jej poprzednik poradzi sobie nawet z przewiezieniem konia.

Mocniejszy silnik turbo był okazją do zmiany skrzyni biegów. Aby zmniejszyć zużycie paliwa i zwiększyć komfort podróżowania zwłaszcza przy wyższych prędkościach, przełożenie dla tylnej osi jest dłuższe co oznacza, że Panamera Diesel przy niższej prędkości obrotowej silnika potrafi osiągnąć odpowiednią prędkość.

Zużycie paliwa w Gran Turismo z nowym silnikiem wynosi według danych fabrycznych zaledwie 6,4 l/100km, co równa się emisji dwutlenku węgla na poziomie 169 CO2/km.

Co więcej, pierwsze 4 biegi 8-stopniowej skrzyni Tiptronic S zostały zaprojektowane z krótszym przełożeniem, dzięki czemu auto zyskało mocniejsze przyspieszenie i szybszy sprint. Ta lepsza zwinność widoczna jest również w ustawieniu biegów: stabilizatory na przedniej i tylnej osi są sztywniejsze, nadając Panamerze Diesel bardziej sportowych właściwości.

Panamera Diesel z nowym silnikiem zastąpi w ofercie Porsche dotychczasową jednostkę o mocy 250 KM. Omawiana wersja trafi do sprzedaży w styczniu 2014.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama