/  /  /  / Porsche na Genewskim Salonie Samochodowym 2012
Porsche

Porsche

Zmień
Pierwszą konstrukcją, która przyniosła rozgłos niemieckiemu konstruktorowi Ferdynandowi Porsche był elektryczny samochód, wyposażony w silniki umieszczone w piastach, zaprezentowany w 1900 roku na światowej wystawie w Paryżu, zaś początki istniejącej do dziś formy miejsce miały w roku 1931, kiedy to Ferdynand Porsche założył w Stuttgarcie biuro konstrukcyjne.
Dowiedz się więcej o marce
 

Porsche na Genewskim Salonie Samochodowym 2012

Porsche|
null
© Porsche
nullnullnull

Porsche zaprezentuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie jedną premierę światową i dwie europejskie. Podczas konferencji prasowej Porsche w pierwszy dzień targów przedstawiona zostanie pierwszy raz publicznie nowa generacja Boxstera. Premierę europejską będą miały dwa modele: Panamera GTS i 911 Cabriolet.

Najważniejszą nowością techniczną nowej generacji Boxstera jest jego znacznie mniejsza masa uzyskana dzięki lekkiej konstrukcji nadwozia i całkowitej modyfikacji zawieszenia. Także pod względem optycznym, ten roadster z umieszczonym centralnie silnikiem, różni się od poprzedniej wersji: zwiększył się rozstaw osi i rozstaw kół, a same koła są większe. Inżynierom Porsche udało się zwiększyć w ten sposób dynamikę i przyjemność jazdy, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa nawet o 15 procent. W zależności od wersji, nowe Boxstery zużywają znacznie poniżej ośmiu litrów paliwa na 100 kilometrów. Dzięki zmienionej stylistyce z krótszymi zwisami, przesuniętej wyraźnie do przodu przedniej szybie, bardziej płaskiej sylwetce oraz pełnym wyrazu krawędziom nowy roadster wygląda bardziej atletycznie. Wnętrze auta jest obszerniejsze, a jego koncepcja odzwierciedla nową stylistykę Porsche z wznoszącą się ku górze środkową konsolą.

Tuż przed rozpoczęciem sezonu wiosennego, goście genewskich targów będą mogli jako pierwsi w Europie zobaczyć nowe Porsche 911 Cabriolet. Inteligentna, lekka konstrukcja, w której zastosowano magnez w stelażu składanego dachu, pozwoliła na redukcję masy i zużycia paliwa oraz jeszcze bardziej podkreśliła sportowy charakter auta, poprawiając jednocześnie komfort jazdy. Innowacyjna koncepcja dachu pozwoliła na pełne zachowanie typowej dla 911-tek linii dachu. Druga europejska premiera to wyraz bezkompromisowo sportowego charakteru i typowych dla Porsche możliwości: Panamera GTS – czterodrzwiowy samochód doskonale sprawdzający się na torach wyścigowych. Ta najbardziej sportowa ze wszystkich wersji tego pojazdu robi wrażenie niewielkim zużyciem paliwa, które w znormalizowanym cyklu jazdy (NEFZ) wynosi 10,9 l/100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia tylko 10,7 l/100 km. Prędkość maksymalna tego modelu to 288 km/h.

Na przyspieszenie od zera do 100 km/h Panamera GTS potrzebuje zaledwie 4,5 sekundy. Tym, co sprawia, że Panamera GTS doskonale spisuje się na torach wyścigowych, jest przede wszystkim jej zawieszenie.  Wydajniejsze, wzmocnione hamulce, obniżone o dziesięć milimetrów, wyjątkowo sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne z PASM to najważniejsze wprowadzone modyfikacje.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama