/  /  /  /  / Większa efektywność i nowe opcje w Porsche Panamera
Porsche Panamera

Porsche Panamera

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Luksusowe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Większa efektywność i nowe opcje w Porsche Panamera

Porsche|
null
© Porsche
null

Jeszcze bardziej efektywne i z nowym wyposażeniem, ośmiocylindrowe wersje Porsche Panamera wejdą w sierpniu w nowy rok modelowy. Nowy, seryjny system rekuperacji oraz opcjonalne, 19-calowe opony całoroczne o wyjątkowo niskim oporze toczenia pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa w Panamerze Turbo o 0,9 l/100 km.

Najmocniejsze auto o mocy 500 KM będzie zużywało zatem tylko 11,3 zamiast 12,2 litrów paliwa na 100 km (według NEDC). Odpowiada to redukcji emisji CO2 o 21 gr/km.

Natomiast Panamera S i Panamera 4S będą oszczędniejsze nawet o pół litra paliwa na 100 km (redukcja emisji CO2 o 11 gr/km) i ich spalanie w NEDC wyniesie teraz odpowiednio 10,3 l/100 km i 10,6 l/100 km.

Podstawą poprawy efektywności jest system odzysku energii, który ładuje akumulator za pomocą energii pozyskiwanej głównie podczas faz hamowania i hamowania silnikiem. Podczas przyspieszania prąd ładujący prądnicy jest redukowany, dzięki czemu silnik spalinowy będzie mniej obciążony. Moc ta będzie mogła być wykorzystana przy przyspieszaniu. Razem z innymi rozwiązaniami, taka strategia ładowania akumulatora pozwoli na zaoszczędzenie w przypadku Panamery Turbo 0,7 l paliwa na 100 kilometrów. Kolejne 0,2 litra oszczędności w każdym modelu Panamery dają specjalnie opracowane, całoroczne opony o średnicy 19 cali. Ich udoskonalony profil oraz specjalna mieszanka gumy zmniejszają opór toczenia przedłużając jednocześnie żywotność opony. Zoptymalizowana została także funkcja Auto Start Stop, która teraz umożliwia jeszcze szybsze i wygodniejsze ruszanie po automatycznym wyłączeniu silnika.

Jako nowość dla modeli Panamera z silnikami V8 dostępny jest system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), oferowany jako opcjonalny pakiet razem z układem kontrolującym przechyły nadwozia Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i aktywną blokadą poprzeczną tylnej osi. PTV Plus poprawia zachowanie samochodu przy wchodzeniu w zakręt przez ingerencję w system hamulcowy po wewnętrznej stronie zakrętu, co daje dodatkowy impuls w kierunku skrętu pojazdu. Rezultatem jest bardziej bezpośrednie i dynamiczniejsze pokonywanie zakrętu. Ponadto system ten w połączeniu z blokadą poprzeczną tylnej osi poprawia trakcję tylnych kół przy przyspieszaniu na wyjściu z zakrętu.

Porsche rozszerzyło także ofertę kolorów lakierów, tapicerki skórzanej i wyposażenia dodatkowego dla Panamery. Na przykład można już zamawiać ogrzewanie postojowe, a dla samochodów z dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK) – trójramienną sportową kierownicę z łopatkami. Trójwymiarowa prezentacja map, przez udoskonalony, opcjonalny system nawigacji, może być obecnie połączona ze zdjęciami satelitarnymii pozwala na jeszcze bardziej realistyczne przedstawienie trasy, co poprawia orientację w terenie. Na najważniejszych skrzyżowaniach dróg i autostrad w Europie i USA podawane są teraz informacje o zalecanym pasie ruchu. Wskaźnik ograniczenia prędkości, uwzględniający dotychczas tylko autostrady, obecnie (w zależności od dostępności zaktualizowanej mapy) będzie aktywny także na głównych i ważniejszych drogach dojazdowych.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama